دولت قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را به صورت دقیق اجرا کند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از معضلات جدی کشور ما قاچاق کالا و ارز است که دولت با اجرای دقیق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید مانع از این کار شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ محمد باقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و پس از اتمام بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: لازم می‌دانم از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس که زحمات بسیار زیادی برای بررسی این لایحه انجام دادند و همچنین از دولت تقدیر و تشکر کنم.

وی  بیان کرد: با تلاش نمایندگان و دولت، لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نهایی شد و مسئولیت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گذشته به گونه ای بود که به فرد دیگری واگذار می شد اما در این قانون مسئولیت آن با شخص رئیس جمهور است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همچنین ضمانت اجرایی بسیار خوبی در این قانون پیش بینی شده است. کارت های بازرگانی و کارت های بی نامی که در بخش قاچاق کالا و ارز وجودداشت و یکی از مسائل و مشکلات جدی بود، در این قانون به خوبی تعیین تکلیف شد.

قالیباف تصریح کرد: همچنین در این قانون به طور جدی به موضوع ارز و رمز ارزها پرداخته شده است و نوع اعتبارات، بودجه و سیاستی که برای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در نظر گرفته شده، به گونه ای است که آنان اقداماتی را انجام دهند که به سمت کاهش قاچاق کالا و ارز بروند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از معضلات جدی کشور ما قاچاق کالا و ارز است و امیدواریم دولت در اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدامات لازم را انجام دهد و با اجرای دقیق آن، مانع قاچاق کالا و ارز شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =