حضور ۱۷ دانشجوی دانشگاه آزاد تنکابن در آزمون صلاحیت بالینی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن از برگزاری سی ویکمین آزمون صلاحیت بالینی (OSCE)و نخستین دوره مجری برگزاری آزمون با مجوز وزارت بهداشت و درمان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این واحد دانشگاهی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)؛ حسینعلی مشایخی از برگزاری سی‌ویکمین آزمون سراسری صلاحیت بالینی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

وی با بیان اینکه آزمون آسکی یک آزمون ارزیابی صلاحیت بالینی است که به صورت عینی در ایستگاه‌های مختلفی که سازماندهی شده، انجام می‌شود، افزود: در این آزمون که برای سی‌ویکمین دوره همزمان با سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی و آزاد، با رعایت پروتکل ها و دستورالعمل‌های بهداشتی در در دانشگاه آزاد اسلامی تنکابن برگزار و به منظور دقت و نظارت مطلوب‌تر از همه مراحل آزمون، فیلمبرداری می‌شود.

رئیس دانشگاه  آزاد اسلامی واحد تنکابن با تشریح اهداف و نحوه برگزاری آزمون ارزشیابی صلاحیت بالینی، اظهار کرد: از سال ۹۳تاکنون هیئت‌ممتحنه و ارزشیابی پزشکی عمومی وزارت بهداشت با هدف سنجش مهارت‌های بالینی کسب شده از سوی دانشجویان پزشکی در طول دوره تحصیلی با توجه به اهمیت آموزش پزشکی، تصمیم به برگزاری یک آزمون در پایان دوره پزشکی عمومی گرفته و همه دانشجویان رشته‌های پزشکی برای ورود به عرصه بهداشت و سلامت جامعه با یک معیار ارزشیابی و با یک مقیاس یکسان مورد سنجش قرار می‌گیرند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تنکابن از همه پزشکان، استادان و همکارانی که در برگزاری این آزمون همکاری صمیمانه داشتند قدردانی کرد.

مشایخی افزود: تعداد ۱۲ استاد، چهار بیمارنما و ۱۷ شرکت کننده در این دوره از آزمون حضور داشتند و این آزمون شامل ۱۲ ایستگاه‌ و دو ایستگاه استراحت کودکان، روانپزشکی، داخلی، قلب، جراحی، زنان، نورولوژی، پوست، گوش وحلق وبینی بود.

رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد تنکابن و حجت‌الاسلام سیدمهدی هدایتی امام جمعه تنکابن ازمحل برگزاری آزمون بازدید کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097165

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =