تئاتر بچه یتیم هنر کشور است

یک کارگردان تئاتر از نبود حمایت مالی از تئاتری‌ها گلایه کرد و گفت: با تئاتر در ایران مثل فرزندی یتیم برخورد می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز، مهدی بختیاری کارگردان تئاتر درباره مشکلات حوزه تئاتر به خصوص تئاتر دانشجویی گفت: فکر می‌کنم این بحث تکراری باشد؛ دیگر همه می‌دانیم تئاتر چه مشکلاتی دارد. متاسفانه تئاتر بچه یتیم هنر کشور است و تنها و تنها زور همه به تئاتر می‌رسد. تئاتر دانشجویی کمترین حمایت مالی را دارد.

وی افزود: سانسور و عدم حمایت مالی بزرگترین مشکلاتی است که اعضای خانواده تئاتر را اذیت می‌کند. هنرمندان تئاتر طی دوران کرونا مجبور شدند برای تامین معاش سراغ کارهای دیگر بروند. خود من یک کارگرزاده هستم و ابداً قصد بی‌احترامی به شغل‌های دیگر را ندارم که بگویم سطح چه شغلی پایین‌تر یا بالاتر است. منظور من از حرف هایم، امنیت شغلی نداشتن بچه‌های تئاتری است. خود من برای گذراندن زندگی ام با ماشین مسافرکشی می‌کنم تا هزینه‌های زندگی و تمرین تئاتر را دربیاورم.

این کارگردان جوان تئاتر در ادامه انتظاراتش از وزیر آینده فرهنگ را اینگونه بیان کرد: واقعیت این است که این سال ها با شعار حمایت و درست شدن اوضاع بسیار روبه‌رو بوده ایم. اما در نهایت نه تنها چیزی درست نشده بلکه اوضاع بدتر هم شده است. اینکه بخواهم از وزیر بعدی انتظاری داشته باشم بیشتر شبیه به شوخی است؛ وزیر فرهنگ اگر از جنس هنر باشد خودش می‌داند که انتظارات جامعه تئاتر چیست. در همه کشورهای صاحب تئاتر، دولت از تئاتر حمایت می‌کند و نه تنها منتی نیست، بلکه ردیف بودجه اختصاص داده می‌شود؛ چون از اهمیت تئاتر برای یک جامعه آگاه هستند. در پایان حرفم را دوباره تکرار می‌کنم، با تئاتر در ایران مثل فرزندی یتیم برخورد می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1102523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =