از خواص شگفت انگیز روغن جوجوبا چه می دانید؟

روغن جوجوبا مایعی است که از بذر گیاه جوجوبا به دست می آید. این گیاه بوته ای است که در جنوب آریزونا، جنوب کالیفرنیا و شمال غربی مکزیک کاشته می شود.

ه گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، «روغن جوجوبا» (Jojoba oil) روغنی مایع است که از دانه‌ی گیاهی به همین نام گرفته می‌شود. درختچه‌ی جوجوبا یا هوهوبا بومی مناطق جنوب آریزونا، جنوب کالیفرنیا و شمال غربی مکزیک است. این روغن از گذشته‌های بسیار دور توسط بومیان این مناطق مصرف دارویی داشته. سرخ‌پوستان آمریکا آن را به عنوان درمان زخم و کبودی استفاده می‌کردند. امروزه روغن جوجوبا تبدیل به یکی از رایج‌ترین روش‌های درمان آکنه، پسوریازیس، آفتاب‌سوختگی و زبری پوست شده است. برخی هم برای درمان ریزش مو از این روغن استفاده می‌کنند، چرا که می‌تواند رویش مو را تحریک کند.

دانه‌های جوجوبا از نظر ظاهری، کمی شبیه به دانه‌های قهوه هستند؛ اما اغلب بزرگ‌ترند و همه شبیه به هم نیستند. ساختار روغن جوجوبا با دیگر روغن‌های گیاهی تفاوت دارد؛ چراکه این روغن در اصل نوعی موم اشباع‌نشده است. روغن جوجوبا به عنوان یک موم در محافظت، کنترل رطوبت و نرم کردن پوست و مو بسیار مفید است. به علت داشتن اسیدهای چرب اشباع‌نشده، این روغن در دمای اتاق کاملا به شکل مایع درمی‌آید و برخلاف روغن‌های دیگر عمر طولانی دارد و زود فاسد نمی‌شود. همین موضوع یکی از ویژگی‌هایی است که این روغن را تبدیل به گزینه‌ی خوبی برای استفاده در محصولات آرایشی و بهداشتی می‌کند. با استفاده از این روغن داروسازان نیازی به استفاده از مواد نگهدارنده‌ی شیمیایی به میزان زیاد نخواهند داشت.

روغن جوجوبا اگر چه روغن نامیده می شود اما در واقع نوعی موم گیاهی مایع است که بسیار ملایم بوده و به همین دلیل از آن به عنوان روغن حامل برای مخلوط کردن با سایر روغن های ضروری استفاده می شود.

مرطوب کننده طبیعی پوست:

روغن جوجوبا برای جلوگیری از از بین رفتن رطوبت پوست شما مانند یک سد محافظ کار می کند. این ممکن است به جلوگیری از ایجاد عفونت های باکتریایی، آکنه و شوره سر کمک کند.

در واقع روغن جوجوبا به عنوان مرطوب کننده طبیعی پوست شناخته می شود و احتمال ابتلا به خشکی پوست را کاهش می دهد.

جوان سازی پوست صورت:

آنتی اکسیدان های موجود در روغن جوجوبا ممکن است به بدن شما در تولید کلاژن کمک کنند. کلاژن پروتئینی است که باعث خاصیت کشسانی و الاستیسیته ی پوست صورت می شود.

با افزایش سن، سطح کلاژن پوست کم می شود به نظر می رسد که روغن جوجوبا با افزایش کلاژن و کاهش چین و چروک باعث جوان سازی پوست صورت می شود.
از بین برنده چین و چروک:

یک الی سه قطره از روغن جوجوبا را مورد استفاده قرار دهید و آن را بر روی نواحی چین و چروک دار اضافه نمایید. سپس آن را روی پوست خود بمالید و با حرکات دایره ای مالش را ادامه دهید تا جذب شود.

پاک کننده آرایش:

سه تا پنج قطره روغن جوجوبا را به یک پارچه تمیز یا پد پنبه اضافه کنید و آرایش را پاک نمایید.

روغن جوجوبا آرایش را به طور امن پاک می کند:

استفاده از روغن جوجوبا بر روی صورت شما کاملا امن است. در واقع، استفاده از این روغن برای پوست شما مناسب است. به جای استفاده از پاک کننده های آرایشی که حاوی مواد شیمیایی هستند، روغن جوجوبا یک ابزار طبیعی است که از چهره شما، خاک، آرایش و باکتری ها را پاک می کند. این ماده حتی برای پاک کردن آرایش چشم نیز امن است.

این روغن از بروز سوختگی بعد از اصلاح پیشگیری می کند:

لازم نیست دیگر از کرم های مخصوص اصلاح استفاده کنید. در عوض می توانید از بافت موم مانند روغن جوجوبا برای از بین بردن خطر بریدگی یا سوزش بعد از اصلاح استفاده کنید.

بر خلاف سایر کرم های اصلاح که حاوی مواد شیمیایی هستند و می توانند منافذ پوست را مسدود سازند، این روغن ۱۰۰ درصد طبیعی است و به سلامت پوست کمک می کند. قبل از اصلاح این روغن را روی صورت بزنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1103756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =