مهلت ثبت‌نام بیمه تامین اجتماعی دانشجویان دکتری تمدید شد

دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن تمدید مهلت ثبت‌نام بیمه تامین اجتماعی دانشجویان مقاطع دکتری تخصصی و فوق تخصصی این دانشگاه تا ۱۲ شهریورماه شرایط پوشش بیمه‌ای دانشجویان را اعلام کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی تهران و طبق دستورالعمل ارسالی از صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، دانشجویانی که هنوز موفق به ثبت‌نام بیمه تأمین اجتماعی نشده‌اند تا ۱۲ شهریور ماه سال ۱۴۰۰ مهلت دارند تا با مراجعه به پرتال ثبت‌نام خود را نهایی کنند و مدارک خود را به واحد امور دانشجویی دانشکده‌های مربوطه دانشگاه علوم پزشکی تهران تحویل دهند.

همچنین دانشجویانی که ثبت‌نام کرده‌اند ولی دارای نقص در مدارک هستند، می‌توانند در این بازه زمانی به پرتال مراجعه کرده و با توجه به پیام کارشناسان اداره رفاه اقدام به رفع نقص کنند.

سنوات مجاز ثبت‌نام برای دریافت بیمه تامین اجتماعی دانشجویان علوم پزشکی نهایت ۴ سال است. داشتن تعهد محضری مورد تایید صندوق رفاه (در صورت نداشتن تعهد محضری به امور دانشجویی دانشکده مراجعه کنید) از دیگر مواردی است که دانشجویان باید برای دریافت این تسهیلات مورد توجه قرار بدهند.

این خدمات دانشجویان فقط به صورت ثبت سوابق در بیمه است و خدمات درمانی را شامل نمی‌شود. همچنین تعرفه بیمه از سوی صندوق به صورت وام به بیمه تامین اجتماعی پرداخت خواهد شد و هیچ گونه کارمزدی به این وام تعلق نمی گیرد و بازپرداخت بعد از فراغت از تحصیل در ۴۸ قسط توسط دانشجو خواهد بود.

بر اساس دستورالعمل بیمه تامین اجتماعی، نتایج پس از بررسی و تایید اسناد توسط صندوق، پیامک اطلاع رسانی از طریق صندوق رفاه برای دانشجویان متقاضی ارسال تا نسبت به ثبت‌نام در سامانه غیرحضوری تامین اجتماعی و انعقاد قرارداد به صورت انفرادی اقدام کنند.

دانشجویان مشمول انجام معاینات پزشکی می بایست پس از انعقاد قرارداد، ظرف مهلت تعیین شده برای معرفی به مراجع معاین از طریق مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان  اقدام کنند. در صورت احراز شرایط معافیت از انجام معاینات بدو بیمه پردازی، سیستم تامین اجتماعی به طور هوشمند از معرفی بیمه شده به مراجع معاین ممانعت به عمل می‌آورد. ضمنا در صورت عدم انجام معاینات پزشکی در موعد مقرر برابر ضوابط و مقررات عمل خواهد شد.

دانشجویان موظفند بلافاصله پس از قطع رابطه آموزشی و یا نیاز به انصراف از دریافت تسهیلات بیمه تامین اجتماعی موضوع را به اداره رفاه دانشگاه اطلاع‌رسانی کنند. عدم اجرای این بند توسط دانشجو نافی مسئولیت موضوع  نخواهد بود.

دانشگاه ها مکلفند در صورت نیاز به قطع پوشش بیمه‌ای (اعم از قطع رابطه آموزشی، انصراف دانشجو از دریافت تسهیلات و یا موارد دیگر) موضوع را سریعا از طریق سیستم یکپارچه و ارسال فرم میزان بدهی به صندوق اطلاع رسانی کنند، مسئولیت انجام این موضوع با معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه است.

چنانچه هریک از بیمه‌شدگان با توجه به اعلام صندوق رفاه دانشجویان از شمول تفاهم نامه مربوطه خارج شوند، می‌توانند پس از پایان دوره پرداخت حق بیمه، حسب مورد مطابق ضوابط بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد شخصا نسبت به انعقاد قرارداد جدید و پرداخت کل حق بیمه مربوطه به سازمان تامین اجتماعی اقدام کنند.

انعقاد قرارداد بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد دانشجویان دانشگاه/ دانشکده های علوم پزشکی بدون حمایت درمان صورت می پذیرد. ضمنا در صورتی که مشمولین این تفاهم‌نامه به منظور برخورداری از خدمات درمانی تحت تکفل افراد دیگری باشند (شامل بیمه خدمات درمانی، بیمه نیروهای مسلح) و یا تحت پوشش خدمات درمانی سازمان بیمه سلامت ایرانیان باشند، عقد قرارداد بیمه با آنان با رعایت سایر شرایط بلامانع است.

همچنین امکان بهره مندی از خدمات بیمه تامین اجتماعی از زمان ثبت‌نام در سامانه تامین اجتماعی است و سنوات قبل را شامل نمی شود و دانشجوی دوره روزانه و یا غیرروزانه مقاطع دکترای تخصصی، تخصص و فوق تخصص دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور می‌توانند ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1107043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =