تاسیس اندیشکده در دفاتر استانی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها

رئیس مرکز هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی گفت: در دفاتر استانی نهاد متناسب با ظرفیت‌های منطقه، اندیشکده تاسیس می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، حجت الاسلام محمدنژاد رئیس مرکز هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های مرکز، ضمن توصیه دبیران مراکز هم اندیشی دانشگاه ها به  مطالعه و استفاده از مفاد آیین نامه و شیوه نامه‌های اجرایی مراکز هم اندیشی، اظهارکرد: بر اساس آیین نامه شورای انقلاب فرهنگی رئیس دانشگاه، عضو شورای هم اندیشی است و در جلسات حضور دارد.  بنابراین  به راحتی می توانید از امکانات دانشگاه جهت پیشبرد برنامه‌های مصوب  استفاده کنید. همچنین معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه، بسیج اساتید و جهاد دانشگاهی و هر مجموعه‌ای که با اساتید مرتبط است، در این آیین‌نامه دارای جایگاه بوده و عضو  شورا می باشند. لذا از این فرصتها باید نهایت استفاده را کرد.

رئیس مرکز هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی با اشاره به تغییرات جدید در نحوه برگزاری نشست‌های هم اندیشی گفت: نشست‌های  تخصصی هم اندیشی در حال حاضر از جایگاه ویژه ای برخوردار شده و نسبت به برنامه‌های سخنرانی و دیگر برنامه‌ها از امتیاز ویژه ای برخوردار است.

رئیس مرکز هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت مدیران اجرایی دفاتر دانشگاه ها برای همراهی دبیران در اجرای برنامه ها و ارسال گزارش ها خواستار هماهنگی بیشتر در این زمینه شدند.

حجت الاسلام محمدنژاد در ادامه با اشاره به استقبال خوب دفاتر دانشگاه ها از طرح اندیشوران که در آن دفاتر هم اندیشی با دعوت از نمایندگان مجلس در استان و مدیران اجرایی استانی در کنار استادان دانشگاه‌ها، ضمن بررسی مشکلات شهرها و استان خود، که به ارائه راهکار علمی و عملی منجر می شود، خواستار اهتمام ویژه در این زمینه شد، حجت الاسلام محمدنژاد در ادامه با توجه به راه اندازی اندیشکده‌های مختلف توسط مراکز هم اندیشی که در توسعه کشور عزیزمان ایران نقش آفرینی خواهند کرد، گفت: ساختاری تحت عنوان اندیشکده پیشنهاد داده شده است که هر استان به تنهایی و یا دو استان با هم یک اندیشکده تأسیس کنند و متناسب با ظرفیت‌ها و شرایط خود فعالیت کنند.

در ادامه این نشست، محرابیان دبیر هم اندیشی دانشگاه‌های استان گیلان گفت: دانشجویان مراکز پزشکی استان گیلان در طرح واکسیناسیون مردم استان مشارکت کردند.

وی افزود با توجه به نیاز جامعه، مرکز هم اندیشی دانشگاه‌های استان گیلان با همکاری استادان دانشگاه‌های علوم پزشکی و دانشجویان رشته‌های پزشکی و با حضور بیش از ۲۰۰ دانشجو ضمن مشارکت در طرح واکسیناسیون هم میهنان عزیز، بخشی از کمبود نیروی انسانی در این حوزه را مرتفع کرد.

حجت الاسلام بصیری رئیس دفتر استانی گیلان نیز در این نشست گفت: طرح اندیشوران همانند طرح ارتباط دانشگاه با صنعت عمل می‌کند و می تواند برای حل مشکلات به دولت و مجلس کمک کند.

وی با مهم و کاربردی ارزیابی کردن طرح اندیشوران که در اختیار دبیران هم اندیشی قرار گرفته است،گفت: این طرح ، ارتباط دانشگاه (که محل اصلی تولید علم است) با مجلس (که نیازهای اساسی کشور را بررسی و قوانین و راهکارهای حل مشکلات را تدوین می کند) را پویا و کاربردی تر می‌کند. لذا ما در استان گیلان اهتمام ویژه ای به طرح اندیشوران خواهیم داشت.

در ادامه این نشست، موسی پور دبیرهم اندیشی دانشگاه فرهنگیان نیز گفت: متاسفانه دانشگاه فرهنگیان در شورای سیاستگذاری از قلم افتاده است. تقاضا دارم در شورای مذکور، این دانشگاه هم رسماً در کنار دانشگاه آزاد و دیگر اعضاء، قرار داده شود.

در پایان نشست، مجتبی زاده با اشاره به وجود بسیاری از آیین نامه‌های خوب و کاربردی در دانشگاه‌ها گفتند: متاسفانه اهتمام شایسته جهت اجرای این آیین نامه‌ها در دانشگاه‌ها دیده نمی‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1110149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =