جای خالی امید در ترانه‌های امروزی/ دانشگاه‌های ما جای اندیشیدن نیست

ریاحی معتقد است که متاسفانه امروز در دانشگاه‌های ما اندیشیدن را آموزش نمی‌دهند، بلکه اندیشه‌ها را می‌آموزند. 

حسن ریاحی، پیشکسوت عرصه موسیقی  درگفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص تاثیر موسیقی بر نوجوانان اظهار کرد: مغز انسان امروز پر شده از انواع داده‌ها و آمار و اطلاعات، در حقیقت مغزش شبیه یک سوپر مارکت شده و لذا زمانی که به خلوت خودش می‌رود، اطلاعات انبوه مغزش نمی‌گذارد فکرهای اساسی کند و به کارهایش بیاندیشد.

ریاحی ادامه داد: از طرفی هم متاسفانه امروز در دانشگاه‌های ما اندیشیدن را آموزش نمی‌دهند، بلکه اندیشه‌ها را آموزش می‌دهند. 

آهنگساز مطرح کشور با بیان این نکته که استعدادهای خوبی در عرصه موسیقی و آهنگسازی در کشورمان پیدا می‌شوند که جای بحث و گفتگو دارند، افزود: باید در مورد پرورش نسل جدید صحبت کرده و الگوها را به آنها معرفی کنند تا با مفاخر موسیقی اصیل ایرانی بیشتر آشنا شوند.

وی اظهار کرد: باید مسئولان کمک کنند تا جوانان دور هم جمع شده و تشویق شوند روی موسیقی ملی کشورمان که شامل موسیقی کلاسیک و موسیقی اقوام ایرانی که خودش شامل شاخه‌های متعددی است، کار کنند.

ریاحی بیان کرد: اما متاسفانه امروز جوانان کشور ما تمام هوش و حواسشان به گوشی تلفن همراه است و به همین دلیل اتفاق خاصی برای آنها نمی‌افتد، اما همین موضوع هم راهکار دارد و میتوان با ایجاد کانونی به جوانان فرصت داد تا گروه‌های موفق موسیقی همچون آویژه و رستاک و دیگر گروه‌ها از دل این استعداهای ناشناخته بیرون بیاید. 

وی تشریح کرد: ارائه خوراک موسیقایی به نسل جدید کمی سخت است، زیرا نهایتا جنبه سرگرمی برایشان دارد، اما من معتقدم موسیقی باید آرامش بدهد و رنگ آن هم از نوع آبی و سبز باشد نه غمگین، امید را به خصوص در اشعار منتقل کند و سبب نشاط جامعه شود که این موضوع بسیار مهم است و البته اصل را نباید فراموش کرد.

ریاحی در پایان تاکید کرد: در جشنواره گذشته پیشنهاد تشکیل انجمنی برای جوانان را دادم تا آهنگسازان دور هم جمع شوند و به هنر خود بپردازند و البته این موضوع احتیاج به تمرکز بسیاری دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1118275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رقیه سادات حسینی IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
      0 0
      بسیار عالی