قهرمان امید را در سینما زنده کرد / اکران فیلم در حال حاضر ریسک بزرگی است

هوشنگ گلمکانی گفت: در این مقطع زمانی با توجه به اکران فیلم قهرمان و به دلیل شهرت و اعتباری که اصغر فرهادی دارد، امید می‌رود که تحولی در عرصه سینما ایجاد کرده و تماشاگر را به سینما بکشاند.

هوشنگ گلمکانی، منتقد سینما در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص اکران فیلم‌های روی پرده سینما اظهار کرد: به طور حتم صاحبان فیلم‌ها نگران اکران آثارشان هستند و در این مقطع زمانی با توجه به اکران فیلم قهرمان و به دلیل شهرت و اعتباری که اصغر فرهادی دارد، امید می‌رود که تحولی در عرصه سینما ایجاد کرده و تماشاگر را به سینما بکشاند.

منتقد سینما افزود: عده‌ای که فیلم در صف اکران داشتند هم به این نتیجه رسیدند که موقعیت مناسبی است و با توجه به آمار فروش فیلم‌ها اکران باید از یک جایی شروع شود و البته امکان دارد خیلی مطلوب هم نباشد اما مدیران سینما فرمولی داشتند و گفتند که با چند فیلم که به نظر می‌رسد پرفروش باشد شروع کنیم تا بتوانیم مخاطب را به سینما دعوت کنیم.

وی گفت: با وجودی که قهرمان هم فروش خوبی طی این چند روز اکران داشته اما مخاطبان اذعان می‌کنند برخی سانس‌ها خلوت و خالی است.

نویسنده سینما در ادامه خاطرنشان کرد: فیلم اکران کردن در این دوره یک ریسک بزرگ است، اما مسلما باید از یک جایی شروع کرد، زیرا در دنیا هم حتی در زمان عادی، اکران فیلم و اینکه آیا فروش خوبی دارد یا خیر، محل تردید بوده و در حال حاضر در کشور ما هم همین گونه است. 

گلمکانی با اشاره به اینکه این دوران برای آزمون و خطاست، بیان کرد: کارشناسان، مسئولان، تهیه کنندگان، سینما دارن و بقیه عوامل تولید فیلم با همفکری هم به یک فرمولی می‌رسند که تا این فرمول انجام نشود نمیتوان نتیجه‌اش را مشاهده کرد و  بهرحال این طور که به نظر می‌رسد در روزهای آغاز اکران فیلم قهرمان فروش خیلی خوبی را تجربه کرده است.

منتقد سینما در پایان اظهار کرد: حتی من خودم در ابتدای اکران فیلم قهرمان در سینما آزادی حضور پیدا کردم و مسئولان سینما گفتند که در آن روز 52 میلیون تومان فقط در آن سینما توانسته‌اند بفروشند که از این مبلغ 48 میلیون فروش قهرمان بوده و بقیه مربوط به دیگر فیلم‌هاست و البته در روزهای بعد گویا این معادله برهم خورده اما چاره ای نیست و باید از یک جایی شروع کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1118509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =