مجلس لایحه رتبه بندی معلمان را از سر باز نکرده است

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه مجلس لایحه رتبه بندی معلمان را از سر باز نکرده است و نسبت به آن بی‌تفاوت نبوده‌ است، گفت: شخص رئیس مجلس در روزهای تعطیل هم تشکیل جلسه داده است تا رتبه بندی به نتیجه برسد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمد وحیدی نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس و در تذکر شفاهی خطاب به رئیس جلسه اظهار داشت: اعضای هیأت رئیسه سوگند یاد کرده‌اند که هم آیین نامه داخلی را اجرا کنند و هم بی‌طرفانه رفتار کنند.

وی ادامه داد: در خصوص لایحه نظام رتبه‌ بندی معلمان به جای اعلام اعداد مختلف، هیأت رئیسه این شجاعت را داشته باشد که آن را از دستورکار خارج کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: چرا به بهانه مسائل مالی، گزارش اصلاحی لایحه در سامانه بارگذاری نمی‌شود؟ با تصویب لایحه، افزایش یک تا دو میلیون تومان به حقوق معلمان معنا ندارد. اگر دولت اعلام کرده که پول ندارد، آن را از دستورکار خارج کنید تا حداقل دیگر فوق‌العاده‌های شغلی را فعلا اعمال کنیم تا بعدا هر وقت امکان داشت لایحه به مجلس بیاید.

وحیدی با بیان اینکه با این شیوه بررسی لایحه آبروی دولت و مجلس می‌رود، تصریح کرد: چرا پیشاپیش کار شورای نگهبان را انجام می‌دهید؟ اگر این لایحه خلاف قانون اساسی باشد شورای نگهبان می‌تواند آن را به مجلس برگرداند و اگر مجلس هم اصرار کرد، به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود. معلوم نیست چه کسانی که این اعداد و ارقام را محاسبه می‌کنند که هر روز عدد جدیدی اعلام می‌شود.

پس از تذکر این نماینده عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که اداره جلسه علنی را برعهده داشت، با تاکید بر اینکه مجلس یکپارچه مصمم به اجرای رتبه بندی معلمان است، اظهار داشت: اگر می‌خواستیم این را از سر باز کنیم، یک چیزی را تصویب می‌کردیم و شورا هم طبق اصل 75 قانون اساسی ایراد می‌گرفت.

وی ادامه داد: در قانون بودجه مصوب همین مجلس یک عددی را تعیین کردیم که باید روشن باشد و قانونی هم که برای رتبه بندی تصویب می‌شود، باید جامع باشد.

مصری تصریح کرد: جلسات متعددی در هیأت رئیسه تشکیل شده و شخص رئیس مجلس هم در روزهای تعطیل تشکیل جلسه داده که رتبه بندی معلمان به نتیجه برسد، لذا بی‌تفاوت نبوده‌ایم و عجله کردن هم ممکن است باعث هوا شدن طرح بشود.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: همه باید کمک کنیم؛ چرا که یک نفر هم در مجلس نیست که مخالف رتبه بندی معلمان باشد، همه ما حداقل 12 سال کنار معلمان تلمذ کرده‌ایم و ارزش و حق معلمان را می‌دانیم، لذا همه باید به اجرای کار کمک کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1119975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =