چالش اصلی در مذاکرات هسته‌ای  بین تهران و واشنگتن است

آندره کورتونوف با بیان اینکه موضع روسیه، چین یا اتحادیه اروپا در زمینه مذاکرات هسته‌ای اهمیت چندانی ندارد، افزود: موضع روسیه احیای برجام در همان قالب اصلی و اولیه است.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، هفته گذشته دور هفتم مذاکرات هسته‌ای در وین بدون دستیابی به نتایج ملموس به پایان رسید. به گفته «انریکه مورا» - قائم مقام مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا- دور جدید مذاکرات از پنج شنبه آغاز خواهد شد.

به منظور بررسی مواضع کشور روسیه به عنوان یکی از قدرت جهانی و اعضای حاضر در مذاکرات، مصاحبه‌ای با «دکتر آندره کورتونوف» -دیپلمات برجسته روسی و مدیرکل شورای امور بین المللی روسیه- انجام شد.

این دیپلمات و تحلیلگر برجسته روسی ضمن بیان اینکه به نتیجه مذاکرات چندان خوشبین نیست، افزود: دور هفتم مذاکرات وین یک شکست آشکار بود که کمکی به پر کردن شکاف در مواضع آمریکا و ایران نکرد. وی خاطر نشان کرد: هنوز امید به پیشرفت در آینده وجود دارد، اما زمان برای هرگونه مصالحه واقع بینانه رو به اتمام است.

ایشان در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص ادعاهای مطرح شده در مورد تغییر مواضع روسیه در مذاکرات هفته گذشته و احتمال تغییر رویکرد این کشور اظهار کرد: من فکر نمی‌کنم که موضع روسیه (یا موضع چین یا اتحادیه اروپا) در این زمینه اهمیت زیادی داشته باشد؛ این موضوع بیشتر بین تهران و واشنگتن است. مدیرکل شورای امور بین المللی روسیه در انتها تاکید کرد: موضع روسیه احیای برجام در همان قالب اصلی و اولیه، بدون افزودن شرایط جدید به آن است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1121077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =