وزارت ارشاد نگاهش را به موسیقی تغییر دهد / موسیقی داخلی باید خلق شود نه کپی

خواننده و آهنگساز کشورمان گفت: متاسفانه موسیقی ما برگرفته از رنگ هزاران نوع موسیقی غربی شرقی است، به همین دلیل نمی توان نام موسیقی داخلی را بر آن گذاشت.

امیر تاجیک خواننده و آهنگساز کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره دلایل اقبال نوجوانان به موسیقی‌های سخیف و نا به‌هنجار اظهار کرد: دلیل چنین مسئله‌ای این است که تعداد خوانندگان ضعیف در کشورمان در حال افزایش است و در این میان تیم‌هایی وجود دارند که برای گسترده‌تر کردن کارهای سخیف مشغول به فعالیت هستند و جالب است که همین دست خوانندگان توانسته‌اند با ارشاد و مراکز موسیقی هم ارتباط بگیرند و عدم شناخت مسئولین ذیربط از موسیقی خوب و درک مفاهیم موسیقی به این مسئله دامن زده است.

بیشتر بخوانید:

رواج موسیقی سخیف از رادیو و تلویزیون / گاهی حافظ هم از ارشاد مجوز نمی‌گیرد!

وی ادامه داد: موسیقی خوب باید حمایت شود تا بتوان آن را ارائه کرده و از این طریق موسیقی‌های سخیف را کمرنگ کرد اما وقتی این گونه موسیقی‌های سخیف به راحتی در دسترس نوجوانان قرار دارد گمانشان بر این می‌رود که این نوع موسیقی، مرجع اصلی است؛ در صورتی که این طور نیست و مرجع، موسیقی حرفه‌ای است آن هم در هر سبکی اما متاسفانه مورد حمایت و پردازش قرار نمی گیرند.

تاجیک در پاسخ به این سوال که خوراک موسیقیایی به نسل جوان چگونه باید باشد، گفت: ما در این زمینه نیاز به فرهنگ‌سازی داریم که این مسئله خود نیاز به بسترسازی دارد و یکی از مراکز بسترساز وزارت فرهنگ و ارشاد است و این شخص وزیر است که باید نگاهش را مثبت کند و نگاه دلسوزانه به فرهنگ، ادبیات و موسیقی داشته باشد.

امیر تاجیک

خواننده و آهنگساز کشورمان ادامه داد: ما باید در ابتدا بستر را آماده کنیم تا کار خوب تولید شود و فقط باید به افرادی مجوز داده شود که موجه هستند؛ البته باید عنوان کرد که همه این موارد اسماً وجود دارد اما عملا چنین چیزی را شاهد نیستیم و خروجی کارهای ضعیف بیش از کارهای قوی است که علت اصلی آن این است که حمایت از کارهای ضعیف بیشتر است چرا که پول سازی می کنند و هر جایی که بحث پول به میان کشیده شود هزاران اتفاقی که نباید نیز رخ می‌دهد و اینجا ضرورت دارد که وزارت ارشاد نگاه خود به موسیقی را تغییر دهد و خوانندگان مورد تایید خود را اعلام کند و روی آنها سرمایه گذاری کند و از آنان بخواهد تا کار خوب تولید کنند تا از این وضعیت نجات یابیم.

وی با اشاره به جلسه وزیر فرهنگ با خوانندگان موسیقی پاپ عنوان کرد: توقع من از آقای اسماعیلی این بود که از همه اهالی موسیقی که مورد تایید ایشان است به صورت رسمی دعوت به عمل می آورد تا همه بتوانند نظرات خود را ابراز کنند تا شاهد جلسه‌ای نتیجه بخش باشیم اما متاسفانه مسئولین چندان دلسوز نیستند و این ها همه مشکلاتی است که باید برطرف شود.

تاجیک ادامه داد: باید این مسئله را عنوان کنم که من خود همیشه کارهایم را تولید کرده‌ام و وابسته به هیچ گروه و مرکزی نبوده‌ام و تا کنون نیز بر روی پای خود ایستاده و کار کردم و امیدوارم مسئولین حمایت بیشتری از افراد توانمند این عرصه داشته باشند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه متاسفانه موسیقی ما برگرفته از رنگ هزاران نوع موسیقی غربی شرقی است، گفت: به همین دلیل نمی توان نام موسیقی داخلی را بر آن گذاشت، چرا که این نوع موسیقی می‌شود یک موسیقی کپی شده که نمی‌توانیم آن را به عنوان موسیقی خوب مرجع قرار دهیم، موسیقی داخلی باید خلق شود نه اینکه کپی شود. اما از انجایی که دسترسی یه فضای مارکتینگ ضعیف است باعث شده تا یک نابرابری و نامساواتی در این فضا حاکم شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1127004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =