نقش‌فروشی در سینما منبعی برای تامین هزینه‌های ساخت فیلم / هنر فروختنی نیست

بازیگر مختارنامه گفت: با خط قرمزهایی که در کار ما وجود دارد افراد به پولشان نمی‌رسد و مجبور هستند برای تامین هزینه‌های ساخت فیلم خرج فیلم را از این راه تامین کنند.

رضا رویگری بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره اینکه هم‌اکنون مشغول نقش‌آفرینی در چه کاری هستید بیان کرد: درحال حاضر در آثار کوچکی مشغول هستم؛ اما کاری که باب میلم باشد خیر.

بازیگر سریال مختارنامه در پاسخ به این سوال که آیا به‌خاطر انتخاب‌های خودتان است یا انتخاب شدن‌ها گفت: ما که انتخاب نمی‌کنیم بلکه انتخاب می‌شویم. نقش‌ها جزئی است و به اینگونه کارها راضی نیستم.

وی با اشاره به اینکه نقش‌فروشی این روزها در سینمای ایران زیاد شده است، تشریح کرد: در واقع باید به این نتیجه برسیم که هنر؛ فروشی نیست. کسی که با خرید نقش بازیگر می‌شود به جایی راه نمی‌برد؛ چراکه تا در حرفه بازیگری تجربه نداشته باشی و برایش زحمت نکشی عاقبتی ندارد؛ اما عده‌ای از این کار پول درمی‌آورند و کسب درآمد می‌کنند. در واقع آن به اصطلاح بازیگرها از این راه به جایگاهی که باید نمی‌رسند.

رویگری اشاره کرد: افرادی در این راه  پولی می‌گیرند و نقشی می‌دهند اما آن نقش چیست و فرد با آن به کجا خواهد رسید؟ من به این روال خوشبین و امیدوار نیستم که کسی بتواند با خریدن نقش، بازیگر شود و در دل مردم جاباز کند و موفق شود. فقط می‌تواند خودش خودش را در تلویزیون ببیند و چندتا از دوستانش بگویند دیشب در سینما یا تلوزیون دیدیمت؛ درحقیقت تنها عایدی همین است وگرنه کسی با این کارها به صورت جدی مطرح نمی‌شود.  

بازیگر فیلم معراجی‌ها درباره اینکه چرا توجه به کمیت بیشتر از کیفیت شده و ریشه این بیماری چیست، گفت: در واقع اجرای کار در سینما و تلویزیون گران شده است و کسی که می‌خواهد سرمایه‌گذاری کند برایش خیلی خرج برمی‌دارد. با خط قرمزهایی که در کار ما هست گاهی، افراد به پولشان نمی‌رسد و مجبور هستند برای تامین هزینه‌های ساخت فیلم خرج فیلم را از این راه تامین کنند.

رویگردی در پاسخ به این سوال که وضعیت جسمانی خودتان در چه شرایطی هست، بیان کرد: درحال فیزیوتراپی هستم و پزشک معالجم قول داده است تا یکی دوماه آینده سلامتی‌ام را به دست بیاورم. امیدوارم این درمان آخر باشد.

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1127676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =