رضایت 78 درصدی خانواده‌ها از کیفیت آموزشِ مجازی در مدارس سما

رییس امور کیفیت و پایش تحول سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه عملکرد مدارس سما و میزان رضایت‌مندی خانواده‌ها از این مدارس بررسی شده است، گفت: مدارس در صورت عدم کسب رضایت از دانش آموزان اقدامات و زیرساخت‌ها برای بهبود کیفیت به شکل محلی و آموزش کلان معلمان مورد بررسی و رفع نارسایی‌ها قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، شیوع کرونا سیستم آموزش کشور را به ناچار و بدون هیچ تجربه‌ای به سمت آموزش‌های مجازی سوق داده است. این در حالی است که بسیاری از کارشناسان و مسئولان امر عدم تحقیق کیفیت مناسب در این سبک آموزش را مطرح کرده و بر این باور هستند که  نظام آموزش و پرورش و سبک زندگی فرزندانمان لطمه دیده است. در سالجاری نحوه کیفیت آموزش‌ها در مدارس سما از طریق خانواده دانش آموزان مورد بررسی قرار گرفته است، چون تعداد دانش آموزان شرکت کننده در فعالیت‌های مدارس سما در سالجاری در مقایسه با سال ۹۹ به چندین برابر افزایش یافته است. بر اساس آمار سال گذشته جمعیت ۲۵ هزار نفر در  این مدارس عضو بودند و امسال با ۱۱۹ هزار دانش آموز در برنامه‌های مدارس سما شرکت کردند.

فاطمه تواضعی، رییس امور کیفیت و پایش تحول سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره عملکرد مدارس سما و میزان رضایت‌مندی خانواده‌ها از این مدارس بعد از گذشت دو سال از فعالیت مدارس سما گفت: بر اساس نظرسنجی‌ها و شاخص‌های مطرح شده کیفیت آموزش‌های مجازی طراحی شده و بخشی از امتیازها مورد بررسی قرار گرفته است که  ۶۵ هزار نفر از اولیا بین ۱۱۹ هزار دانش آموز در این نظرسنجی شرکت کردند که  در این پایش ۷۸درصد والدین از کیفیت آموزش فرزندانشان رضایت مطلوب داشتند.

رئیس امور کیفیت و پایش تحول سازمان سما درباره یادگیری‌ها متناسب با توان دانش آموزان ادامه داد: میزان سهولت فعالیت دانش آموز در کلاس‌های مجازی ۷۲درصد رضایت مطلوب کسب شده است.

تواضع درباره تسلط معلمان بر تجهیزات و امکانات ادامه داد: بیش از ۸۲ درصد اولیا اعلام کردند که اغلب معلمان از تسلط مناسب برخوردار هستند. میزان تناسب روش تدریس با توان یادگیری دانش آموزان، تحقق و تناسب تکالیف ۷۲ درصد  رضایت مطلوب از آموزش‌های مدارس سما داشتند و برای دانش آموزان فعالیت‌های عملی ۵۲ درصد مطلوبیت به همراه داشته است.

به گفته وی ۸۱ درصد عملکرد معلمان در زمینه پیگیری موثر و تحقق یادگیری محدودیت لازم را کسب کرده است. در نهایت ۸۰ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی تمایل دانش آموزان در این کلاس‌ها را مطلوب ارزیابی کردند.

نقایص مدارس سما برطرف می‌شود

تواضع افزود: بر اساس پژوهش‌های انجام شده نقایص بررسی و مورد بهبود قرار می‌گیرند. البته پرسش نامه در اختیار مدارس قرار  گرفته و مدارس بر اساس نیازمندی‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند. سازمان دلیل عدم کسب امتیاز در مدارس را بررسی می‌کنند تا در صورت بروز موارد خاص موانع برطرف شده و تصمیمات جدی‌تر اتخاذ ‌شود. مدارس در صورت عدم کسب رضایت از دانش آموزان اقدامات و زیرساخت‌ها برای بهبود کیفیت به شکل محلی و آموزش کلان معلمان انجام می‌شود و نسبت به سال گذشته فعالیت‌ها در راستای بهبود بوده و در مقایسه با سال گذشته جمعیت ۲۵ هزار نفر بود و امسال با ۱۱۹ هزار دانش آموز در مدارس سما شرکت کردند.

خبرنگار: حمید انصاری

انتهای پیام/

کد خبر: 1128267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناهید محمدی ولی دانش آموز نفیسه سلیمانی IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
      0 0
      تشکر فراوان از همه ی عزیزان مجموعه ی سما ،لطفا یک پرسشنامه تنظیم کنید که به صورت تشریحی بتوانیم نواقص رو براتون شرح بدهیم