چند پیشنهاد ساده برای درمان و رهایی از گردن درد

شاید شما بیش از حد در باشگاه از عضلات کمر خود کار می کشید یا طرز قرار گرفتن بدن تان در محل کار یا پشت کامپیوتر به شکل مناسبی نیست یا بیش از حد مقابل تلویزیون یا روی مبل می نشینید. همه این ها می تواند عاملی برای درد در ناحیه کمر و گردن باشد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، اسپاسم عضلانی اغلب نشان دهنده وجود مشکلی در سبک زندگی است. شاید شما بیش از حد در باشگاه از عضلات کمر خود کار می کشید یا طرز قرار گرفتن بدن تان در محل کار یا پشت کامپیوتر به شکل مناسبی نیست یا بیش از حد مقابل تلویزیون یا روی مبل می نشینید. همه این ها می تواند عاملی برای درد در ناحیه کمر و گردن باشد.

بیشتر بخوانید:

تقویت ریه و دستگاه تنفسی با ۱۱ تمرین ورزشی ساده

تراپی یخ و گرما

پزشکان برای ۴۸ الی ۷۲ ساعت اول پیشنهاد می کنند که یخ را روی ناحیه ای که درد می کند، به مدت ۱۰ الی ۲۰ دقیقه اعمال کنید. قالب های یخ به جلوگیری از التهاب و کاهش تنش عصب ها کمک می کنند و بدن را بی حس می کنند. اگر هنوز هم عضلات سفت و دردناک هستند، دوش آب گرم بگیرید یا از کمپرس گرم استفاده کنید تا جریان خون در این ناحیه افزایش پیدا کند و سفتی ماهیچه و عضله از بین برود.

ماساژ آرام

ماساژ دادن یکی از ایده های عالی است؛ به شرطی که نزد فرد متخصص مراجعه کنید اما اگر احساس می کنید که درد شما خیلی جدی نیست، می توانید از یکی از اعضای خانواده بخواهید که شما را ماساژ دهد. فردی که شما را ماساژ می دهد، اول باید ماهیچه دچار گرفتگی را به آرامی بمالد و کمی آن را فشار دهد. اگر این روش کمکی نکرد ، باید ماهیچه را مدت کمی در دستش بگیرد تا شاید درد این ناحیه از بین برود.

مصرف کم مایعات

متخصصان بر این عقیده هستند که بسیاری از اسپاسم ها و گرفتگی عضلانی به دلیل مصرف ناکافی آب در طول روز است. پس حتماً به طور منظم آب بنوشید.

ورزش با با پوزیشن صحیح

اگر با اسپاسم عضلانی در گردن یا کمر روبه رو هستید، احتمالا به دلیل نوع فعالیت فیزیکی شما است. متخصصان پیشنهاد می کنند که چند روز اول بعد از اسپاسم عضلانی ورزش نکنید. سپس بعد از حرکات خفیف و کشش های ملایم، ورزش را شروع کنید. ورزش هایی که باید از آن ها در این دوران اجتناب کنید ، شامل موارد زیر است :

 بشین پاشو
 طناب زدن
 حرکات موزون و ایروبیک
 گلف
 ورزش های دو نفره
دوری از بازی گلف

وقتی که نوبت به کشش بدن می رسد، می توانید به آرامی شانه های خود را بالا و پایین کنید.

شانه های خود را کمی به جلو و عقب بچرخانید.

همچنین می توانید از پزشک یا فیزیک درمان چند تمرین کششی بگیرید.

بعد از دو الی سه هفته به روتین ورزشی خود تان برگردید.

بالش مخصوص گردن

دلیل گردن درد و کمر درد این است که شما روی بالش های غلط و تشک های نامناسب می خوابید که از گردن تان به خوبی محافظت نمی کند. پس بهتر است از بالش های گردنی استفاده کنید که معمولاً هم شکل و هم پارچه مناسبی دارند.

استفاده از گردنبند طبی

گردن بند طبی حرکت گردن را محدود می کند. البته باید توسط پزشک تجویز شود.

دراز کشیدن و استراحت کردن

اسپاسم عضلانی نشان دهنده این است که شما نیاز به استراحت دارید و باید سعی کنید که بدن خود را آرام کنید. متخصصان پیشنهاد می کنند که در چنین حالتی روی کمر دراز بکشید و یک بالش راحت زیر سر بگذارید و بالش دیگر را زیر زانو قرار دهید تا حس آرامش بیشتری داشته باشید. در این حین، به موسیقی مورد علاقه خود با استفاده از رایحه ای که دوست دارید، گوش دهید.

چند تکنیک ساده برای جلوگیری از درد گردن و کمر

راه های زیادی برای جلوگیری از درد گردن و کمر وجود دارد که در این قسمت تعدادی از راه های پیشنهادی توسط پزشکان را به شما ارائه می دهیم.

اگر مدت زمان طولانی با کامپیوتر کار می کنید، حتماً به طور منظم هر یک ساعت یک بار حرکات کششی انجام دهید.
سعی کنید که از هولدرهای مخصوص استفاده کنید تا کامپیوتر یا هر چیزی که در حال خواندنش هستید، بالا بیاید و موازی با چشم شما باشد تا مجبور نباشید که گردن خود را خم کنید.
کفش پاشنه بلند نپوشید.
در کنار همه این موارد، بسیار مهم است که در رژیم غذایی خود ویتامین دی و کلسیم مصرف کنید.

منبع: نمناک

انتهای پیام/

کد خبر: 1128733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =