رشته مددکاری اجتماعی کودک و نوجوان راه‌اندازی می‌شود

رشته مددکاری اجتماعی کودک و نوجوان در مقطع کارشناسی ارشد در سال ۱۴۰۱ برای اولین بار ایجاد می‌شود و به صورت نیمه متمرکز دانشجو می پذیرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، غنچه راهب مدیر گروه مددکاری اجتماعی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در وبینار «صیانت از حرفه مددکاری اجتماعی» با اعلام این خبر گفت: این امر به همت اساتید مددکاری اجتماعی و همراهی و مساعدت ریاست دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و دبیر شورای علوم پایه پزشکی تحقق یافته است.

وی گفت: هدف از ایجاد این رشته آموزش مددکاران با تخصص سلامت روانی اجتماعی کودک و نوجوان، شناخت و ارائه خدمات مددکاری به کودکان در معرض خطر و ارائه خدمات توانبخشی اجتماعی به کودکان با اختلال عصبی رشدی است.

دکتر راهب همچنین در این وبینار تأکید کرد که مددکاران اجتماعی باید به روش‌ها و رویکردهای علمی جدید مجهز باشند و در همین راستا به رویکرد عقل گرایی و رویکرد مبتنی بر شواهد و کاربرد آن در رشته مددکاری اجتماعی پرداخت.

بر اساس این گزارش این وبینار به همت انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران، دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و دانشگاه علامه طباطبایی در روز مددکار اجتماعی به مناسبت میلاد حضرت علی ع برگزار شد، تنی چند از اساتید و اعضای انجمن علمی مددکاری اجتماعی برضرورت صیانت علمی، حرفه‌ای و اخلاقی از مددکاری اجتماعی به سخنرانی کردند.

در این وبینار همچنین دکتر محمد زاهدی اصل استاد دانشگاه علامه طباطبایی ضمن تبریک این روز بزرگ بر لزوم ممانعت از حضور افراد غیر مددکار در حوزه مددکاری اجتماعی تاکید کرد و یادآور شد برای صیانت از حرفه مددکاری اجتماعی در ایران لازم است نظام مددکاری اجتماعی در کشور شکل بگیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1130075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =