رئیسی: تصمیم برای بازگشایی مراکز آموزشی با جدیت استمرار یابد

رئیس‌جمهور بر ضرورت تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای پیشگیری از خیزهای بعدی بیماری و جدیت در بازگشایی مدارس و دانشگاه ها و آموزش حضوری تاکید کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با گرامیداشت روز جهانی بهداشت از زحمات و مجاهدت‌های کادر بهداشت و درمان کشور در دوران همه‌گیری کرونا قدردانی کرد و اقدامات انجام شده را موجب آرامش و ضامن سلامت مردم دانست.

بیشتر بخوانید: رونمایی از ۹ دستاورد هسته‌ای در حضور رئیس‌جمهور

وی «سلامت عمومی» را اولویت اصلی دولت مردمی از ابتدای استقرار خواند و ضمن ابراز خرسندی از تاثیر واکسیناسیون عمومی کرونا در کاهش آمار ابتلا و مرگ و میر، از جامعه بهداشت و درمان، پزشکان، رسانه‌ها و سایر تریبون‌داران کشور خواست مردم به تزریق دُز سوم واکسن ترغیب کنند.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: سیاست دولت اقناع افکار عمومی است و بر این باور هستیم که اگر اهمیت موضوع برای مردم به‌خوبی تبیین شود و قانع شوند حتما با توصیه‌های مسئولین بهداشت و درمان کشور همراهی خواهند کرد.

رئیسی در ادامه با تاکید بر ضرورت استمرار آموزش حضوری در مراکز آموزشی کشور،‌گفت: تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها خسارت‌های غیرقابل جبرانی دارد که افت تحصیلی از مهم‌ترین آن‌ها است.

وی هم‌چنین بر لزوم توجه به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس تاکید کرد و گفت: چنانچه دانش‌آموزی دارای علایم بیماری بود ضرورتی برای حضور در کلاس ندارد اما این موضوع نباید باعث تعطیلی مدرسه و اخلال در آموزش حضوری بقیه دانش‌آموزان شود.

رئیس‌جمهور در ادامه با تاکید بر نظارت و کنترل قیمت دارو، گفت: قیمت دارو نباید گران شود اما این موضوع با حرف شدنی نیست و نیازمند نظارت و برخورد جدی با تخلفات احتمالی است.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش 50 درصدی سفرهای نوروزی و کاهش 23 درصدی تصادفات منجر به فوت در کشور از همه دست‌اندرکاران ایجاد نظم و امنیت و دستگاه‌های خدمت‌رسان در این عرصه قدردانی و برتلاش و برنامه‌ریزی برای کاهش هرچه بیشتر تصادفات تاکید کرد.

وی گفت: آن‌چه در سفرهای نوروزی شاهد بودیم کارنامه خوبی است که نشان‌دهنده افزایش نشاط، امنیت و صیانت از جان مردم و تلاش و فعالیت همه دستگاه‌های متولی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1135948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =