اجرای پتروشیمی میانکاله با دستور رئیس جمهور متوقف شد

وزیر کشور اعلام کرد بر اساس دستور ریاست جمهوری اسلامی ایران تا بررسی مجدد ابهامات زیست محیطی، احداث پتروشیمی میانکاله متوقف خواهد ماند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، احمد وحیدی روز یکشنبه افزود:  دو روز پیش هم استاندار مازنداران اعلام کرده بود که طبق دستور ریاست محترم جمهوری تا زمانی که محیط زیست نظر نهایی خود را اعلام نکند، عملیات اجرای این پروژه متوقف خواهد ماند.

بیشتر بخوانید:

ادعای عجیب حامیان احداث پتروشیمی میانکاله + اسناد

آیت الله رییسی رئیس جمهوری اسلامی ایران روز ۲۱ فروردین دستور داد که موضوع احداث پتروشیمی میانکاله بررسی و با احصای موارد خلاف قانون و آسیب زا برای محیط زیست، سریعا از اجرای آن جلوگیری شود.

به گزارش ایسکانیوز، نگاهی با زبان آمار به این طرح نشان می دهد که خلاء قانونی زیادی در آن وجود دارد، ۸ مهرماه ۹۹ صنعت پتروشیمی جواز تاسیس گرفت، این طرح در ۲۳ / ۱۲ / ۹۹ در هیات وزیران مصوب شد، در ۱۵ تیر ۱۴۰۰ شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران نامه ای به سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص تامین آب شرب پتروشیمی امیر آباد مازندران از محل دریا ارسال کرد که در آن نامه اشاره می شود که به میزان ۲۵ میلیون متر مکعب در سال برای تامین آب این طرح امکان پذیر است، در تاریخ ۱۵ / ۱۰ /۹۹ نیز معاونت برنامه ریزی وزارت نفت موافقتنامه مقدماتی اجرای طرح پتروشیمی را با ۶ سهامدار امضا می کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1136974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =