جزئیات بستری شدن رضا رویگری در کهریزک / دستور وزیر ارشاد برای حمایت از این هنرمند

در پی انتشار ویدیوی رضا رویگری که می‌گفت در آسایشگاه کهریزک رها شده است، پیگیری‌های زیادی از سوی مردم، هنرمندان و برخی مسئولان انجام شد تا کمکی به شرایط زندگی این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، روز گذشته فیلمی از رضا رویگری در فضای مجازی منتشر شد که در آن عنوان کرده بود توسط همسرِ جوانش در خانه سالمندان کهریزک رها شده است.

رویگری در حالی که روی تخت و در حالتی ناتوان دراز کشیده بود، صحبت‌هایی را بیان می‌کرد که دلِ هر بیننده‌ای را به درد می‌آورد.

او در این فیلم می گفت که: «من رضا رویگری هستم، الآن از خانه سالمندان کهریزک با شما صحبت می‌کنم، بعد از شصت سال کار من را در اینجا رها کرده‌اند، تلفنی هم ندارم، سیم‌کارتم را خانمم برداشته است و یک سیم‌کارتِ ایرانسل به من داده است که کسی این شماره را ندارد، من نه می‌توانم به کسی زنگ بزنم و نه کسی می‌تواند به من زنگ بزند، ممنوع‌الملاقات هم هستم، از شما حلالیت می‌طلبم، اگر کاری کرده‌ام که شما ناراحت شده‌اید، من را حلال کنید.

بیشتر بخوانید:

رضا رویگری در کهریزک بستری شد + فیلم

اینجا برایم مثل زندان می‌ماند. طرفداران خوبم که می‌دانم کم هم نیستند، به من کمک کنند که از اینجا بیرون بیایم.»

همین مساله باعث شد که واکنش های بسیاری از سوی مردم و مسئولان نسبت به این خبر صورت بگیرد.

تا جایی که رئیس سازمان سینمایی گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز مدیرعامل صندوق اعتباری هنر را مأمور کرده تااز نزدیک و حضوری در جریان روند نگهداری و درمان و شرایط رضا رویگری قرار گیرد.

محمد خزاعی با بیان این مطلب افزود: از روز گذشته که از مشکل آقای رویگری اطلاع پیدا کردیم با خانم کریمی همسر ایشان و از طریق آنها با پزشکان معالج و دست اندرکاران آسایشگاه کهریزک در تماس بودیم.

وی ادامه داد: به گفته همسرشان و بنابه تاکید پزشک معالج رضا رویگری، امکان نگه داری وی در منزل به دلیل پاره‌ای مشکلات و اختلالات جسمی به هیچ وجه وجود نداشت و با مساعدت و همکاری پزشک به آسایشگاه کهریزک و در شرایط مطلوب منتقل شده است.

به گفته وی، چندین بار هم از سوی سازمان سینمایی و همکاران بنده در موزه سینما برای حمایت از این هنرمند عزیز اقداماتی صورت گرفته و عیادت از ایشان از اولین برنامه‌های دیداری بنده در مدت حضورم در سازمان سینمایی بوده است.

رئیس سازمان سینمایی تاکید کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم صبح امروز مدیرعامل صندوق اعتباری هنر را مأمور کردند از نزدیک و حضوری در جریان روند نگهداری و درمان و شرایط آقای رویگری قرار گیرند.

وی اضافه کرد: با تعاملاتی که از طریق صندوق اعتباری هنر صورت گرفته و اقداماتی که از سوی سازمان سینمایی و صدا و سیما در حال انجام است، مشکلات این هنرمند بزودی مرتفع می‌شود.

موضوع مسکن دلیل بستری شدن نیست

سیدمجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر نیز امروز به نمایندگی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به دیدار این بازیگر پیشکسوت رفت.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به دیدار با این هنرمند پیشکسوت گفت: بلافاصله پس از انتشار ویدئویی از آقای رویگری وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی از من خواستند با حضور در آسایشگاه کهریزک دلیل بستری شدن ایشان در آسایشگاه را بررسی و اقدامات لازم در این جهت انجام پذیرد.

پوراحمدی در ادامه افزود: توجه به وضعیت معیشتی و سلامت اصحاب فرهنگ و هنر از وظایف صندوق اعتباری هنر است و تمام تلاش ما این است که به طرق مختلف از جامعه فرهنگ و هنر کشور حمایت کنیم.

پوراحمدی در خصوص حل مشکلات  این بازیگر قول مساعد داد و گفت: با دستور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش می‌کنیم تا مشکلات آقای رویگری طی روزهای آتی مرتفع شود.

وی در ادامه گفت: طی چندسال اخیر تلاش کردیم در کنار آقای رویگری باشیم و در حد مقدورات صندوق از ایشان با اعطای تسهیلات بلاعوض، انجام بیمه درمان تکمیلی و پرداخت هزینه‌های درمان و بسته‌های معیشتی حمایت‌های لازم بعمل آوریم.

پوراحمدی ضمن ابلاغ سلام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تاکید کرد: برای پرداخت هزینه‌های درمانی و پرستاری ایشان چه در منزل و یا فراهم نمودن امکانات ویژه برای مراقبت از ایشان در خارج از منزل آمادگی کامل را داریم.

وی در عین حال اظهار داشت: با تاکید مقام عالی وزارت، در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش خواهیم کرد هرگونه اقدام برای بهبود شرایط ایشان انجام شود و از هیچ کمکی دریغ نکنیم.

توضیحات آسایشگاه کهریزک درباره وضعیت رضا رویگری

مدیر روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک نیز درخصوص وضعیت این بازیگر توضیحاتی ارائه کرد. محسن پزشکی اظهار کرد: بنا به اظهار نظر همسر رضا رویگری، پیش از اینکه ایشان در کهریزک نگهداری شوند در بیمارستان بستری بود که پزشکان توصیه کردند ایشان باید در مرکزی که امکانات توانبخشی و فیزیوتراپی در آنجا وجود دارد، اسکان داده شوند و بنا به مقتضیات و شرایط خانوادگی و اجتماعی ایشان، از کهریزک درخواست شده که کمک و همراهی کنند و آسایشگاه با این خانواده همراهی کردند و طی یک هفته گذشته این کار صورت گرفت.

وی ادامه داد: تلاش بر این بوده است که ما نمایندگان جامعه هنری، اجتماعی باشیم و هرکاری که ایشان دارند برایشان انجام دهیم. پزشکان آقای رویگری را ویزیت کردند و ایشان تحت درمان اصلی است و بنا بر این است که فیزیوتراپی، کار درمانی و نکات بهداشتی برایشان صورت گیرد.

مدیر روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک درخصوص محدودیت‌های عیادت و ملاقات با این بازیگر اظهار کرد: این محدودیت‌های عیادت و ملاقات فقط از سوی مجموعه کهریزک به این دلیل لحاظ شده است که ما در پی دو سال وجود کرونا، محدودیت‌های خاصی برای عیادت‌ها پیش‌بینی کردیم و همان محدودیت‌ها موجب کنترل خاص و ویژه کهریزک شد تا آسیب کمتری به سالمندان و معلولان وارد شود.

واکنش هنرمندان به بستری شدن رضا رویگری در آسایشگاه کهریزک

همچنین صبح امروز، چند همکار و دوست رضا رویگری از جمله علیرام نورایی و شهربانو منصوریان به نمایندگی از جمعی همکاران دیگر خود به ملاقات در آسایشگاه رفتند و پرویز پرستویی هم که در سفر است، در تماسی تصویری با رویگری صحبت کرد.

پرستویی بتایید کرد که قرار شده با پیگیری‌های این گروه و یکی از دوستانش به نام علیرضا اصغری منزلی به همراه پرستار برای رضا رویگری فراهم شود تا پس از بهبود شرایط جسمی و ترخیص از آسایشگاه در آنجا اقامت کند.

همچنین تاکید شده که این محل اقامتی متعلق به خانواده رویگری نخواهد بود و صرفا در اختیار هنرمندانی با شرایط مشابه قرار خواهد گرفت.

در حال حاضر رویگری در آسایشگاه کهریزک تحت درمان است و فیزیوتراپی، کار درمانی و نکات بهداشتی برای او انجام می‌شود.

ملاقات برخی از هنرمندان با رضا رویگری در کهریزک

بر اساس گزارش ایسکانیوز، ماجرای رضا رویگری و ازدواجش با دختری جوان که بیش از ۴۰ سال با او اختلاف سن دارد، در سال‌های گذشته همیشه نقل محافل و رسانه‌ها بوده و هست.

تارا کریمی، همسر جوانِ رضا رویگری است که ۴۳ سال از رویگری کوچکتر است. کریمی چندی پیش و در جریان برگزاری مراسمی برای بزرگداشت رضا رویگری، در گفت‌وگویی گفته بود: «حرف‌هایی که می‌شنیدم قشنگ نبود. البته برخی از انسان‌ها شعور و درک بالایی داشتند و به انتخاب من احترام می‌گزاردند، خیلی‌ها هم با طعنه و با حرف من را قضاوت کردند، گاهی از این حرف‌ها ناراحت می‌شدم و با رضا که در میان می‌گذاشتم، می‌گفت "تو را نمی‌شناسند."

دختری جوان کنار بازیگری که ۴۳ سال از او بزرگتر است، این انتخاب من بوده است و تا الآن هم دارم زندگی می‌کنم.

اگر بگویم از زندگی‌ام خوشحالم دروغ گفته‌ام؛ چون شرایط سختی را می‌گذرانم.»

ماجرای حضور رضا رویگری در خانه سالمندان کهریزک باعث شده است این بازیگر و خواننده برای نخستین بار علیه همسرِ جوانش زبان به سخن بگشاید و این اختلاف را علنی کند، تا پیش از این رویگری علیه همسرش چیزی نگفته بود، در عین حال تارا کریمی هم تلاش کرده بود که همه چیز را عادی جلوه دهد.

صحبت‌های همسر رضا رویگری

انتهای پیام/

کد خبر: 1138300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
      0 0
      بچه معلول دارم کسی هست کمک کنه