اسرائیل خود را برای نبرد در سه جبهه آماده می‌کند

کارشناسان مسائل سیاسی و فلسطین تأکید کردند که دستگاه ترور اسرائیل بر اساس یک طرح از پیش تعیین شده شیرین ابوعاقله خبرنگار مطرح شبکه تلویزیونی الجزیره را به شهادت رسانده است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، نشست مجازی بررسی آخرین تحولات در سرزمین‌های اشغالی به همت واحد سیاسی (نجوا) مصاف برگزار شد.

در ابتدای این نشست مجازی علی عبدی کارشناس مسائل فلسطین و سرزمین‌های اشغالی، اظهار کرد: اتفاقات فلسطین در دو ماه اخیر نه تنها در صدر اخبار منطقه، بلکه در کانون توجه بسیاری از مردم و رسانه‌های جهان قرار گرفته است.

وی گفت: «اوضاع سرزمین‌های اشغالی به حدی برای صهیونیست‌ها پیچیده و بغرنج شده که شاید نتوان به این زودی درباره تحولات احتمالی در آینده نظر قطعی داد.»

این نویسنده و پژوهشگر با اعلام این مطلب که ماجراهای امروز در فلسطین اشغالی را می‌توان از دو بُعد مورد ارزیابی قرار داد، بیان داشت: «برخی از تحولات امروز در فلسطین ریشه در رخدادهای پس از انتفاضه در کرانه باختری، ماجراهای محله شیخ جراح و نبرد سیف القدس دارد که از سال گذشته تا کنون ادامه پیدا کرده است.»

عبدی اضافه کرد: «تحولات دوماه اخیر از ماه رمضان تا کنون نیز در جای خود به عنوان ابعاد جدید وقایع این روزهای فلسطین قابل بررسی و تأمل است.»

این کارشناس مسائل فلسطین و سرزمین‌های اشغالی یادآور شد: «اسرائیل تلاش کرد تا پس از ۲ هزار سال مسائل عید «پسح» را به صورت گسترده برگزار کند که شاهد بودیم مقاومت و رشادت فلسطینی‌ها مانع برگزاری این مراسم در مسجد الاقصی شد.»

وی تصریح کرد: «نبرد سیف القدس مسائل بسیار مهمی را در داخل سرزمین‌های اشغالی رقم زد که از جمله آن می‌توان به حذف نتانیاهو از عرصه سیاسی پس از ۱۲ سال، رخنمایی قدرت موشک‌پرانی جریان حماس در تمامی نقاط سرزمین‌های اشغالی و همچنین خارج شدن جریان مقاومت از حالت انفعالی به یک حالت فعال آن هم در دوران بایدن اشاره کرد.»

وی با تشریح سیاست‌های ایالات متحده آمریکا در قبال فلسطین اشغالی و منطقه، بیان داشت: رویکرد آمریکا در قبال فلسطین و جریان مقاومت در منطقه خاورمیانه در دوران ترامپ مبتنی بر قدرت سخت و فشار حداکثری بود. در این رویکرد بازیگران منطقه‌ای همچون؛ بن زاید، بن سلمان و نتانیاهو نیز به عنوان اهرم فشار دولت ترامپ نقش آفرینی می‌کردند.

چه کسانی در پشت پرده ترور شهید فخری زاده بودند؟

این کارشناس مسائل فلسطین یادآور شد: «اقدامات خرابکارنه در تابستان سال ۹۹ در داخل خاک ایران و همچنین ترور ناجوانمردانه شهید فخری زاده نیز در ادامه همان سیاست قدرت سخت رژیم آمریکا و اسرائیل شکل گرفت.»

عبدی اظهار کرد: «با روی کار آمدن دولت بایدن شاهد بودیم که سیاست قدرت سخت آمریکا نیز تغییر کرد و به نوعی سیاست قدرت نرم در قبال منطقه و جریان مقاومت اعمال شد. همین سیاست نیز باعث شد تا محور عبری-عربی نسبت به گذشته رو به تزلزل و تضعیف برود.»

عبدی تأکید کرد: «از زمان حضور بایدن در کاخ سفید دوباره جریان مقاومت تلاش کرده با یک حرکت فعال در یمن، عراق و حتی سوریه به مبارزه علیه رژیم صهیونیستی و آمریکا بپردازد. برای مثال موشک باران مقر صهیونیست‌ها در اربیل عراق، حملات سایبری به داخل خاک اسرائیل، بازداشت عوامل موساد در داخل کشور ایران و حتی هک گوشی همراه رئیس رژیم صهیونیستی در ذیل همین اقدامات فعال شکل گرفت.»

امارات کارپرداز صهیونیست‌ها شده است

وی با انتقاد شدید از رفتار برخی از عوامل منطقه‌ای رژیم صهیونیستی، عنوان داشت: «در حالیکه پس از رفتن ترامپ شاهد تاثیرگذاری بیشتر قطر در بازی‌های سیاسی منطقه‌ای هستیم، متاسفانه امارات متحده عربی با امتیازدهی بی سابقه خود به صهیونیست‌ها راه را برای عادی‌سازی روابط این رژیم جعلی با برخی حکام منطقه‌ای باز کرده است.»

این کارشناس مسائل فلسطین و سرزمین‌های اشغالی گفت: اماراتی‌ها به نوعی تبدیل به کارپرداز صهیونیست‌ها در منطقه خلیج فارس شده‌اند. اماراتی‌ها در سه اجلاس «نقب»، «شرم الشیخ»، و «بندر عقبه» با تمام توان از صهیونست‌ها و از سیاست‌هایی همچون؛ ناتوی عربی، پروژه شام جدید و پیمان ابراهیم حمایت کردند.

آیا اسرائیل چشم به بازار انرژی و تجارت خاورمیانه دارد

عبدی تصریح کرد: اسرائیل با تمام توان تلاش می‌کند تا به عنوان قدرت برتر در زمینه «های‌تِک» و مسائل حول محور انرژی و تجارت خاورمیانه شود. نکته تأمل برانگیز ماجرا اینجاست که امارات نیز از این طرح خطرناک اسرائیلی‌ها به شدت حمایت می‌کند.

وی درباره نگرانی‌های این روزهای صهیونیست‌ها، بیان داشت: مقامات رژیم جعلی اسرائیل می‌ترسند که عملیات سیف القدس دوباره تکرار شود. در کنار این موضوع؛ دولت «بِنِت» نیز نمی‌خواهد با درگیری نظامی ساقط شود.

این کارشناس مسائل فسلطین و سرزمین‌های اشغالی با اشاره به پاشنه آشیل صهیونیست‌ها در روزگار کنونی، خاطرنشان کرد: به لحاظ اقتصادی جامعه صهیونیستی تحمل فشار جدید را ندارد و یک جنگ دیگر قطعا رژیم صهیونیستی را زمین‌گیر خواهد کرد.

عبدی در بخش دیگری از این گفت‌وشنود مجازی در خصوص برخی احتمالات در خصوص زمینه‌های بروز علمیات‌های جوانان فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی، ابراز داشت: برخی اعتقاد دارند که جریانات مخالف دولت فعلی اسرائیل زمینه انجام عملیات را برای ضربه زدن به دولت فعلی فراهم می‌کنند که این نظریه را نمی‌توان به طور کل رد کرد و یا پذیرفت.

«هاکریا» یک دولت در سایه

علی عبدی در خصوص رفتار منحصر به فرد دولت پادگانی رژیم جعلی اسرائیل، ابراز داشت: «یک شبکه امنیتی منحصر به فرد و پیچیده در اسرائیل وجود دارد که سه بخش «نظامی»، «امنیتی» و «اطلاعاتی» با نام «هاکریا» به عنوان قلب تپنده آن فعالیت دارند.»

این کارشناس مسائل فلسطین و سرزمین‌های اشغالی ادامه داد: هاکریا نهاد اصلی تصمیم‌گیری در اسرائیل است و حتی تغییر دولت‌ها نیز در این رژیم با نظر این تشکیلات انجام می‌شود.

اسرائیل در حال تقویت نیروی زمینی خود است

عبدی در خلال این گفت‌وشنود مجازی در مواجهه با پرسشی در خصوص رزمایش اخیر صهیونیست‌ها، بیان داشت: اطلاعات دقیقی از رزمایش «ارابه‌های آتش» در دسترس نیست، اما طبق برآوردها این رزمایش به لحاظ گستردگی و مهم بودن در دو دهه اخیر بی‌سابقه است.

این پژوهشگر و نویسنده تأکید کرد: اسرائیل تلاش می‌کند در این رزمایش جنگ در چند جبهه را تمرین کند و بیشتر تمرکز خود را نیز بر ارزیابی و تقویت «نیروی زمینی» خود متمرکز کرده است.

عبدی در پاسخ به پرسشی نیز درباره پشت پرده ترور ناجوانمردانه خبرنگار «الجزیره» به دست صهیونیست‌ها، عنوان داشت: ترور شهیده «شیرین ابوعاقله» به دست نیروهای اسرائیلی رخ داده و ادعای آنها مبنی بر حذف این بانوی خبرنگار به دست فلسطینی‌ها یک موضوع مضحک است.

دخالت دستگاه ترور اسرائیل در شهادت خبرنگاران
وی تصریح کرد: از سال ۲۰۰۰ تا به امروز ۴۵ نفر از اهالی رسانه در سرزمین‌های اشغالی جان خود را از دست داده‌اند که قطعا برخی از آنها به وسلیه دستگاه‌های امنیتی اسرائیل ترور شده‌اند.

این کارشناس مسائل فلسطین و سرزمین‌های اشغالی با افشاگری در خصوص یک شبکه ترور مخفی در اسرائیل، اظهار کرد: یک بانک اطلاعاتی مخفی از مخالفان و چهره‌های منتقد سیاست‌های رژیم جعلی صهیونیستی وجود دارد که هر از چندگاهی به اطلاع نخست وزیر این رژیم می‌رسد و بر اساس آن پرونده فرد یا افراد با دستور مستقیم این مقام بلندپایه به دست تیم‌های ترور سپرده می‌شود.

عبدی در خصوص سردرگمی مقامات اسرائیل پس از ترور شهیده ابوعاقله، بیان داشت: شاهد بودیم که ساعاتی بعد از ترور این بانوی خبرنگار دو اظهار نظر متناقض از سوی دفتر نخست‌وزیر و ستاد ارتش رژیم صهیونیستی مخابره شد که همه اینها نشان از بر دست داشتن صهیونیست‌ها در حذف این فعال رسانه‌ای دارد.

نگرانی صهیونیست‌ها از تشکیل جبهه جولان

این کارشناس مسائل فلسطین و سرزمین‌های اشغالی، تصریح کرد: رفتار وحشیانه صهیونیست‌ها در مراسم تشییع شهیده ابوعاقله و حمایت تلویحی برخی روزنامه‌نگاران صهیون از این اقدام بسیار شرم آور است. حتی کار به جایی رسیده که دولت آمریکا نیز در برابر این جنایت اعلام موضع کرده است.

وی در پایان صحبت‌های خود با روشنگری در خصوص برخی اقدامات صهیونیست‌ها در سوریه، ابراز داشت: اسرائیلی‌ها تلاش دارند با یک تاکتیک قدیمی بشار اسد را تحت فشار قرار دهند و مذاکرات وی در جمهوری اسلامی ایران برای تشکیل «جبهه جولان» را با تهدید مواجه کنند.

افشاگری در خصوص رقابت درون جریانی در دل اسرائیل

در بخش دیگری از این گفت‌وشنود مجازی امیر عسگر به عنوان کارشناس مسائل سیاسی، گفت: «در سیستم حکمرانی رژیم صهیونیستی یک سلسله قواعدی وجود دارد که بسیار حائز اهیمت است. یکی از دلایلی که رژیم صهیونیستی رفتار وحشیانه علنی انجام می‌دهد، برآمده از یک دکترین در آن بخش است.»

وی ادامه داد: «در اسرائیل یک تفکر دیگری نیز وجود دارد و آن فشار و حمله بیشتر به ایران است تا بر اساس آن یک مقبولیت در این رژیم جعلی کسب شود. جریان نتانیاهو بر اساس همین سیاست تلاش می‌کند با فشار بر دولت مستقر فعلی، از همین اهرم برای منفعت خود استفاده کند.»

این کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: «حوادث امروز در سرزمین‌های اشغالی یک اتفاق ناخواسته برای دولت فعلی اسرائیل است و حتی جریان تندوری داخلی اسرائیل نیز در آن دخیل است.»

عسگر گفت: «اسرائیل علاقه‌ای به ایجاد تنش شدید نداشت. حتی یک جریان از داخل اسرائیل در تلاش است در خلال حوادث پیش آمده دولت فعلی را ساقط کند.»

این کارشناس مسائل سیاسی نیز در خصوص بحث ترور شهیده ابوعاقله، یادآور شد: «اسرائیل هرگز در خصوص مسائل پیش آمده از جمله ترور افراد موضوع را رد و یا تأیید قطعی نمی‌کند. به خصوص در شرایط فعلی که حوادث و تنش‌های زیادی در سرزمین‌های اشغالی در جریان است.»

شهیده ابوعاقله کدام مسائل امنیتی را بر ملا کرده بود؟

وی گفت: بانوی شهید ابوعاقله چندسال قبل یک تحقیق خبری را منتشر کرد که مستقیما در خصوص دستگاه‌های امنیتی اسرائیل افشاگری داشت، از همان چند دستگاه امنیتی رژیم جعلی صهیونیستی با وی به مشکل بر می‌خورند و حتی می‌توان بحث ترور اخیر این فعال رسانه‌ای را نیز به آن تحقیق مرتبط دانست.

عسگر در آخر گفت: «قطعا ترور خانم شیرین ابوعاقله کار اسرائیلی‌ها است ولی ابعاد و دلایل این اقدام هنوز به طور کامل مشخص نیست.»

گفتنی است؛ در بخش پایانی این نشست مجازی برخی از حاضران در کانال تلگرامی نجوا به بیان نظرات و البته پرسسش از کارشناسان سیاسی حاضر در جلسه پرداختند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1140759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =