سهم تولید داخل در تولید جلبک سالانه ۳/۶ میلیون دلار است

مدیر عامل شرکت پویشگران اقیانوس سبز ایرانیان مستقر در سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس گفت: نیاز سالانه کشور برای استفاده از جلبک ۲۵۰تن در سال است که تنها ۵۰ تن از این میزان توسط شرکت‌های داخلی به تولید می‌رسد و مابقی  وارداتی هستند. پس نیاز بکار در این زمینه بالاست و سهم واردات جلبک به ایران ۵۸میلیون  دلار در سال  و سهم تولید داخل   ۳.۶  میلیون  دلار است.

سیما فیاضی، مدیر عامل شرکت پویشگران اقیانوس سبز ایرانیان مستقر در سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس از سال ۹۶ -۹۷ تاکنون  در زمینه کشت و پرورش جلبک در فاز آزمایشگاهی و نیمه انبوه برگزاری کشت جلبک تولید محصولات آرایشی و زیبایی با پایه جلبک شامل صابون، ماسک، کرم ضد آفتاب، کرم روشن کننده، کرم آبرسان و تونر را در کارنامه خود ثبت کرده است.

مدیر عامل شرکت پویشگران اقیانوس سبز ایرانیان مستقر در سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس درباره فعالیت‌های انجام شده در زمینه تولیدات پودر جلبک به خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: محصولات تولیدی به صورت نمونه آزمایشگاهی در آنها از پودر و عصاره  جلبک در قالب صابون، تونر و ماسک جلبک دارای خواص روشن کنندگی و بستن منافذ باز پوست رفع جوش و جوان‌سازی و شادابی  پوست، کرم ضد آفتاب، کرم روشن کننده و کرم آبرسان دارای خواص آبرسانی روشن کنندگی و جوان‌سازی  پوست استفاده  شده است.  

فیاضی ادامه داد: در محصولات از ترکیبات پودر جلبک، عصاره جلبک و عرقیات و روغن‌های گیاهی (همیشه بهار، بابونه، شیرین بیان، بهار نارنج، اسطخودوس، کره کاکائو، شی باتر و  ... )، ویتامین e، ویتامین B ، کلاژن، الاستین،   ویتامین A استفاده شده است.

این پژوهشگر درباره طرح پژوهشی در رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: در سال ۹۶ دانشگاه آزاد اسلامی آزمایشگاه و تجهزات آزمایشگاه به عنوان هسته فناور قرارداد بسته شد و در اختیار قرار گرفت که توانستیم در فضای آزمایشگاهی تولیدات آزمایشگاهی را انجام دهیم.

این پژوهشگر افزود: نیاز سالانه کشور برای استفاده از جلبک (بخش آبزی‌پروری و دام و طیور، آرایشی بهداشتی و مکمل‌های غذایی) ۲۵۰تن در سال است که  تنها ۵۰ تن از این میزان توسط شرکت‌های داخلی به تولید می‌رسد  و مابقی  وارداتی هستند. پس نیاز بکار در این زمینه بالاست و سهم واردات جلبک به ایران ۵۸میلیون  دلار در سال  و سهم تولید داخل   ۳.۶  میلیون  دلار است.

وی درباره انگیزه شرکت در این رویداد گفت: برای اینکه بتواند با سرمایه‌گذاران همکاری داشت و بتوان از نزدیک با شرکت‌های مشابه در مراحل پیشرفته‌تر ارتباط برقرار کرد فعالیت شرکت‌های مصرف کننده و در حد نمونه آزمایشگاهی در فاز نیمه انبوه بوده و انگیزه بیشتر برای شرکت در این رویداد  شرکت‌های مشابه در مراحل بالاتر را مشاهده و برخی از مراحل تولید را ارتباط برقرار کرد.

شرکت‌ پویشگران اقیانوس سبز ایرانیان واحد مستقر در سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس در زمینه کم‌وکیف پیگیری ایده برای فعالیت در این زمینه تاکید کرد: این رویداد برای شرکت‌ در حال فعالیت و نوآوری مناسب است و می‌توان با بسیاری از  سازمان‌ها ارتباط برقرار کرد.  این رویداد گام مثبت و کمک کننده است و دانشگاه آزاد اسلامی تجهیزات دانشگاهی را در اختیار داشته و می‌تواند تجهیزات را در اختیار صاحبان صنایع قرار داد.

مدیر عامل شرکت پویشگران اقیانوس سبز ایرانیان واحد مستقر در سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس درباره پیشنهادات برای توسعه فعالیت‌ها برای ارتقای اقدامات از سوی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اگر دانشگاه آزاد اسلامی برای ادامه فعالیت‌ها بتواند با شرکت‌ها و سازمان‌ها تفاهم‌نامه منعقد کند، طبیعتا دانشگاه آزاد اسلامی با بسیاری از سازمان‌ها در ارتباط باشد و جمعیت قابل توجهی از فارغ‌التحصیلان می‌توانند با حمایت دانشگاه از فضای خالی دانشگاه استفاده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1141795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =