آیت الله صدیقی: عاملان حادثه متروپل باید در چارچوب قانون مجازات شوند

امام جمعه موقت تهران گفت: از نیروهای انتظامی و امنیتی توقع داریم که هر چه زودتر عاملان قصور و تقصیرهای  فروریختن ساختمان در آبادان را کشف کنند و در چارچوب قانون به مجازات برسانند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، آیت‌الله کاظم صدیقی در فراز دوم خطبه‌های نماز عبادی - سیاسی جمعه این هفته در محل دانشگاه تهران با دعوت مردم به تقوای الهی و دوستی با خدا با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: فتح خرمشهر از معجزات انقلاب است. معجزه ایثار، شهادت طلبی، صبر، مقاومت، ایمان، توکل، توسل، همدلی و ولایت پذیری باعث شد که شهری که ۵۷۶ روز با حمایت شرق و غرب در اختیار دشمن به صورت دژی نفوذناپذیر در آمده بود آزاد شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به فرازی از بیانات حضرت امام خمینی(ره)  که فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد» گفت: امام غرور نداشت و در تمام پیروزی ها برابر خدا خضوع داشت و همه چیز را از آن  خدا می دانست.

صدیقی بیان کرد: مردمی که توانستند دژ نفوذ ناپذیر را فتح  و معجزه خلق کنند اگر در مساله اقتصاد هم  با ولایتمداری، ایثار، وحدت کلمه و همراهی با دولت و ملت در کنار هم باشند امید است به زودی شاهد گشایش‌های باشیم که موجب آرامش بیشتر ملت ما شود.

صدیقی با گرامیداشت چهارم خردداد سالروز مقاومت مردم دزفول گفت: چهارم خرداد روز مقاومت جانانه و کم نظیر مردم دزفول است که بیش از ۲۰۰ موشک صدامیان راهی این شهر کردند و امام جمعه فقید و مردم این شهر آنجا را ترک نکردند این جلوه ها می‌تواند مقدمه ظهور امام زمان (عج) باشد.

وی با اشاره به دیدار نمایندگان با مقام معظم رهبری که روز چهارشنبه انجام شد، گفت: انتخاب مجدد محمد باقر قالیباف را تبریک می‌گویم و امیدوارم با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مجلس انقلابی، انقلابی‌تر بماند و نمایندگان هم ساده زیستی و مردمی بودن را جدی بگیرند این آبروی مجلس است که همه انقلابی و متدین باشند.

بیشتر بخوانید:

حملات به آمریکایی‌ها نتیجه مسائل مربوط به مذاکرات نیست / مسئله خنثی‌سازی تحریم‌ها باید دنبال شود

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: انقلابی بدون متدین انقلابی نیست انقلاب یعنی متدین و الهی بودن است و همراهی با قوای سه گانه و سوء استفاده نکردن از تریبون مجلس و داد نزدن و اهانت نکردن و آبروی اشخاص را نبردن است و  این بلا متاسفانه در فضای مجازی آبروی مردم را برده است که امیدوارم  مدیریتی در اینجا اعمال شود.

صدیقی با اشاره به مساله حذف ارز ترجیحی، گفت: این یک امتحان الهی برای مردم و مسوولان و قوه قضائیه و نیروهای مسلح است که ۴۳ سال قربانی دادند و خون شهیدانشان هنوز خشک نشده است. ما برای خون‌ها با دنیا معامله نمی‌کنیم و یک تار موی اینها با زندگی اشرافی قابل معاوضه نیست. این امتحان بزرگی است. این قانونی بود که باید دولت قبل اجرا می‌کرد و این دولت نمی‌خواهد قانون شکن باشد این دولت به دستور مجلس ارز ترجیحی را حذف کرده است و توزیع عادلانه جز از این طریق نمی‌شود؛ نحوه توزیع قبلی ارز ترجیحی پولدارها را پولدارتر کرد و کالاهایی وارد کشور کردند که در زندگی آحاد مردم مزمزه نمی‌شد.

وی افزود: امروز گرانی هست و گرانی به تعبیر امام صادق(ع) موجب آرزده شدن روح مردم، افسردگی، مشکلات اجتماعی و اخلاقی می‌شود اما امتحان است؛ اگر کسی راهی بلد است ارائه کند ولی من با شناختی که از آیت الله رئیسی دارم با همه وجود در خدمت مردم است؛ از بین بردن شکاف طبقاتی و توزیع عادلانه یارانه‌ها از برنامه‌های دولت است و همچنین با این طرح در دلار صرفه‌جویی می‌شود.

 صدیقی خاطر نشان کرد: در چند سال گذشته ارز ترجیحی تخصیص داده می‌شد که گاهی اوقات می‌دیدیم کالاهای غیرضروری چون لوازم آرایشی و خوراک سگ وارد می‌شد و هیچ تأثیری در زندگی مردم و سفره آنان داشت و ارز ترجیحی فقط پولدارها را پولدارتر کرد و طبقات ضعیف هم ضعیف‌تر شدند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: این گرانی در دنیا معلول اموری است و همه آن هم به مدیریت دولت بر نمی گردد همه دولت ها گرفتارند از طرفی جنگ در مرزهای اروپا صادرات گندم را با مشکل مواجهه کرده است این امنیت غذایی و فکری و سامان دادن به امور این اقدام را می طلبید که این اقدام در انقلاب برداشته نشده است این شجاعت و جراتی بود که دولت داشت و جلو آمد اما برای طبقات ضعیف جامعه، هم رهبری آزرده خاطر هستند و هم دولت در بین مردم است و مشکلات را لمس می‌کند و خود ما در همه سخنرانی‌ها، تأمین معیشت و تسهیل زندگی مردم را به مسوولان توصیه می‌کنیم.

وی افزود: هیچکدام از پیروزی‌های ما بدون مشارکت ملت و پشتیبانی آنان و زیر پرچم ولایت عملی نبوده و از این به بعد هم این ملت در حمایت از دولت برای رفع مشکلات اقتصادی پای کار خواهند آمد. همان گونه که مردم تاکنون از جان و جوانان خود مایه گذاشتند، در این مرحله نیز ملت مقاوم ما با همان آهنگ از دولت حمایت خواهند کرد و به پیروزی خواهیم رسید.

 صدیقی اظهار کرد: بیست و دومین سالگرد پیروزی حزب الله لبنان بر صهیونیست‌ها را تبریک می گویم که اولین مزه تلخ شکست با این اقدام در جان صهیونیست‌ها سرازیر و شاخ آمریکایی‌ها شکسته شد. ما به سیدحسن نصرالله فرمانده قهرمان مقاومت و همه مردم لبنان و جبهه مقاومت این روز را تبریک می‌گوییم.

وی تصریح کرد: همچنین شاهد بودیم عربستان سعودی هزینه‌های سنگینی را برای پیروزی فردی در انتخابات لبنان کرد که از دست نشاندگان آمریکا بود اما به فضل الهی مردم لبنان به رغم تحمل گرانی‌های سخت و آن همه تبلیغات و پول‌پاشی ها، به این مسائل توجه نکردند، به صحنه آمدند، ۴۱ درصد رأی دادند و این یک پیروزی بزرگ برای ملت لبنان بود که خدمت آنان تبریک عرض می‌کنم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به حادثه آبادان با تسلیت به خانواده های داغ دیده گفت: از نیروهای انتظامی و امنیتی توقع داریم که هر چه زودتر عاملان قصور و تقصیرهای  فروریختن ساختمان در آبادان و به شهادت رساندن شهید خدایاری را کشف کنند و  در چارچوب قانون به مجازات برسانند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1142090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =