رونمایی از «هوشمندسازی سیستم و سامانه ناوگان حمل و نقل شهری» در رویداد عصر امید

دانشجوی دکتری و نماینده تیم استارتاپی گفت: تیم ایده و استارتاپ واحد علوم و تحقیقات، طرح «هوشمندسازی سیستم و سامانه ناوگان حمل و نقل شهری با استفاده از فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی» را در «عصر امید» رونمایی می‌کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، شادی اویارحسین، دانشجوی دکتری و نماینده تیم استارتاپی «پروژه سیستم هوشمند مدیریت اتوبوس»در رابطه با این طرح گفت: بسیاری از کلانشهرهای دنیا برای جابه جایی افراد از گوشه و کنار شهر، از وسیله‌های حمل و نقل عمومی استفاده می‌‏کنند که اتوبوس جز ارکان مهم و جدا ناپذیر این چرخه است. 

وی ادامه داد: اتوبوس‌ها با ظرفیت‌های متعدد قابلیت برطرف کردن نیاز جابه جایی افراد را دارند، بدون آنکه خطری یا هزینه زیادی برای شهروندان داشته باشند. هرچند در کلانشهر تهران بسیاری از این اتوبوس‌ها بدون نظارت کار خود را انجام می‏‌دهند و اطلاعات دقیقی نسبت به اتوبوس‌ها، مسافران و حتی وضعیت فعلی آنها وجود ندارد. به این منظور، در این طرح پژوهشی یک سیستم چند منظوره اطلاعاتی یکپارچه و هوشمند نیاز ارائه شده تا مشکلات در اتوبوس‌ها را به صورت بلادرنگ ردیابی و تحلیل کند تا از مشکلات ناخواسته جلوگیری شوند.

اویارحسین رویداد ملی عصر امید که همزمان با چهل سالگی دانشگاه آزاد اسلامی در مصلی تهران با حضور همه ظرفیت‌های این دانشگاه برگزار می‌شود را یکی از مهمترین رویدادهای سالجاری دانست و افزود: در عصر حاضر که از آن تحت عنوان عصر تحول دیجیتال یاد می‌شود، رویداد عصر امید، مهمترین نقش را در هر چه بهتر دیده شدن جدیدترین طرح‌‏ها، ایده‌‎‏ها و نوآوری‌‏های نخبگان کشور، متناسب با نیازمندی‌‏های عصر حاضر و انطباق بین نیازمندی‌‏ها و راه‌‏حل‌‎‏ها را دارد.

این پژوهشگر واحد علوم و تحقیقات افزود: از جامعه مخاطبان این رویداد به خصوص دانشگاهیان، صاحبان ایده و صنعتگران با توجه به اهمیت ارتباط بیشتر و بهتر در راستای پاسخگویی به نیازهای کشور، انتظار می‌رود حضور حداکثری و موثر در این رویداد داشته باشند. این رویداد گام موثری در حرکت کل کشور در تمامی حوزه‌ها به سمت دانش بنیان شدن خواهد داشت.

تیم ایده و استارتاپ «پروژه سیستم هوشمند مدیریت اتوبوس» متشکل از شادی اویارحسین، شراره اویارحسین، مهرداد عشقی، فاطمه حاجیان، سامان دادخواه، علیرضا باغبان در رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با شعار «عصر امید» از هشتم تا یازدهم خرداد در مصلای تهران حضور دارند و علاقمندان می‌توانند از نزدیک با این ایده و کاربرد آن آشنا شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1142127

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =