بورس سبز شد /  افزایش ۳۳۱۸ واحدی شاخص کل

در ساعت ۹:۳۵ دقیقه شاخص کل بورس با رشد ۳ هزار و ۳۱۰ واحد در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۷ هزار و ۳۶۸ واحد قرار گرفت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، امروز دوشنبه (۹ خرداد) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات با رشد ۳ هزار و ۶۶ واحدی در ارتفاع یک میلیون و  ۵۳۷ هزار و ۴۵۱ واحد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی بورس دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱

صف خرید و فروش سهام در نهم خرداد

در ساعت ۹:۳۵ دقیقه شاخص کل بورس با رشد ۳ هزار و ۳۱۰ واحد در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۷ هزار و ۳۶۸ واحد قرار گرفت.

امروز دوشنبه (۹ خرداد) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات با رشد ۳ هزار و ۶۶ واحدی در ارتفاع یک میلیون و  ۵۳۷ هزار و ۴۵۱ واحد قرار گرفت.

در ساعت ۹:۳۵ دقیقه شاخص کل بورس با رشد ۳ هزار و ۳۱۰ واحد در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۷ هزار و ۳۶۸ واحد قرار گرفت.

شاخص کل هم وزن هم با رشد هزار و ۶۱۷ واحد در ارتفاع ۴۲۶ هزار و ۴۶۶ واحد قرار گرفت. سه نماد شپنا، خودرو و حکشتی بیشترین تاثیر را بر شاخص بورس در این دقایق داشته اند.

صف خرید و فروش سهام در نهم خرداد
نماد  سابیک، آسیاتک و شستا پرتراکنش‌ترین نماد این دقایق بازار هستند. شاخص کل فرابورس هم با رشد ۸۰ واحد در ارتفاع ۲۱ هزار و ۳۴۶ واحد قرار گرفت. سه نماد آریا، خدیزل و فزر بیشترین تاثیر را بر شاخص فرابورس داشته اند.

افرا پرتراکنش‌ترین نماد این دقایق فرابورس است. در این دقایق ۴۵ نماد در صف خرید و ۴۳ نماد در صف فروش هستند.

 افزایش ۳۳۱۸ واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۳۳۱۸ واحد همراه شد.

بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش ۳۳۱۷ واحد همراه شد و به رقم یک میلیون و ۵۳۷ هزار ۳۷۴ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش ۳۵۱ واحد به رقم ۴۲۵ هزار و ۲۰۰ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۶ میلیون و ۱۰۱ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز بیش از ۶.۹ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۱.۱ میلیون نوبت معامله و به ارزش ۵۱۱۱ میلیارد تومان دادوستد کردند. امروز همه شاخص‌های بورس به رنگ سبز درآمدند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۲۲ صدم درصد تقویت شدند.

همچنین شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هموزن ۸ صدم درصد افزایش یافتند. شاخص آزاد شناور ۲۳ صدم درصد رشد کرد. شاخص بازار اول بورس ۱۶ صدم درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس ۲۹ صدم درصد افزایش یافت.

امروز نماد شرکت‌های پتروشیمی نوری، چادرملو، ملی مس، پالایش نفت اصفهان، کشتیرانی جمهوری اسلامی، پتروشیمی بوعلی و گسترش نفت و گاز پارسیان به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با ۸۳ واحد افزایش به رقم ۲۱ هزار و ۳۴۸ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۲۰۲ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه به ۳۶۰ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز بیش از ۴.۸ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۷۵ هزار فقره معامله و به ارزش ۱۵۵ هزار میلیارد تومان دادوستد کردند. البته این نکته را باید متذکر شد که امروز دوشنبه در قالب عملیات بازار باز در شبکه بین بانکی معاملات اوراق دولتی انجام می‌شود که بیش از ۱.۶ میلیارد اوراق دولتی به ارزش ۱۵۲ هزار میلیارد تومان دست به دست شد، وگرنه ارزش معاملات سهام امروز در بورس به بیش از ۱۵۶۶ میلیارد تومان رسید. بنابراین عمده ارزش معاملاتی که در فرابورس درج شده است، مربوط به خرید و فروش اوراق بانک مرکزی در شبکه بانکی است که ارقام آن در معاملات فرابورس نمایش داده می‌شود.

امروز همچنین نمادهای آریاساسول،‌ فولاد غدیر، بهمن دیزل، پتروشیمی تندگویان و پتروشیمی قائد بصیر بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای برق دماوند و مالی سپهر صادرات بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند.

کد خبر: 1142417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =