تنزل جایگاه موسیقی محلی در ایران / لازم است تعداد جشنواره‌های موسیقی افزایش یابد

امید جهان با بیان اینکه جایگاه موسیقی محلی در ایران بسیار تنزل پیدا کرده است، گفت: حتی هیچ تلاشی از جانب مسئولان برای گسترده شدن این نوع موسیقی صورت نگرفته است.

امید جهان خواننده و آهنگساز کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره جایگاه موسیقی محلی در کشورمان اظهار کرد: متاسفانه هیچ گونه استقبالی از موسیقی محلی ایرانی توسط مسئولان صورت نمی‌گیرد و حتی می‌توان گفت که این موسیقی در حال نابودی است.

وی افزود: پیش از این جشنواره‌های موسیقی محلی داشتیم که مورد توجه بود اما مشکلی که در حال حاضر وجود دارد این است که این تعداد این جشنواره‌ها بسیار محدود شده و دیگر مانند گذشته برگزار نمی‌شود در صورتی که باید توجه زیادی به آن صورت بگیرد.

چرا گوش جوانان به موسیقی مبتذل عادت کرده است؟ / افول از حافظ و سعدی به ناسزا در شعر

جهان با بیان اینکه جایگاه موسیقی محلی در ایران بسیار تنزل پیدا کرده است، گفت: حتی هیچ تلاشی از جانب مسئولان برای گسترده شدن این نوع موسیقی صورت نگرفته و سطح اطلاعات مردم نسبت به آن نیز بسیار پایین است.

خواننده و آهنگساز کشورمان ادامه داد: من اگر می‌خواستم صرفا موسیقی محلی کار کنم هیچ کدام از آهنگ‌هایم مانند حال حاضر شنیده نمی‌شد و مورد استقبال قرار نمی‌گرفت.

جهان با تاکید بر اینکه موسیقی محلی ایران حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد، عنوان کرد: در حال حاضر موسیقی پاپ جای بسیاری از موسیقی‌های محلی را گرفته و آنها را بسیار کمرنگ کرده است.

وی در پایان با بیان اینکه مسئولان باید حتما فکری به حال موسیقی محلی کشور کنند، گفت: متاسفانه اوضاع به گونه‌ای است که فقط مشکلات را با مسئولین مطرح می‌کنیم امام هیچ چاره‌ای در این زمینه اندیشیده نمی‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1142434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =