رفع عطش در تابستان با معرفی یک نوشیدنی

ترشی لیمو و عطر نعناع، شیرینی سکنجبین و خنکی خیار، همه و همه کافی است تا گرما و عطش و خستگی را یکباره از جسم و جانت خارج کند؛ شربتی که قدمتی چند ده‌ساله در ایران دارد و درست‌کردنش هم خیلی راحت است؛ بیایید یک‌بار دستور آن را با هم مرور کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز،  من هم مثل خیلی از بچه‌های دیگر، تمام تابستان را مشغول رفتن به کلاس‌هایی بودم که شاید هیچ‌کدام از آنها هم انتخاب خودم نبود. پدر و مادرم مثل خیلی از والدین دیگر، دوست داشتند که تابستان‌ها کلاس فوق‌برنامه بروم تا ببینم که علاقه و استعدادم کجاست. تنها کلاسی که در آن دوران نرفتم و اتفاقا استعدادم هم همان جا بود، کلاس آشپزی بود! بگذریم؛ بالاخره بچه بودم و شک نداشتم که پدر و مادر، صلاح من را می‌خواهند و تقریبا بدون غرغر، هر کلاسی که ثبت‌نام می‌کردند، می‌رفتم. بدترین خاطره‌ها برای کلاس نقاشی بود که کوچک‌ترین استعدادی در آن نداشتم و حس می‌کردم در این رشته، یک آبروریزی تمام عیار برای خانواده‌ام هستم! اما در عوض، عاشق کلاس پینگ‌پنگ بودم. تاق-توق؛ تاق-توق! چقدر این آهنگ را دوست داشتم و چقدر از جان برای این ورزش مایه می‌گذاشتم. وقتی به خانه برمی‌گشتم، دیگر رمق نداشتم و تنها چیزی که من را سر ذوق می‌آورد، عطر شربت خیار و سکنجبین مامان بود. ترشی لیمو و عطر نعناع، شیرینی سکنجبین و خنکی خیار، همه و همه کافی بود تا گرما و عطش و خستگی را یکباره از جسم و جانت خارج کند؛ شربتی که قدمتی چند ده‌ساله در ایران دارد و درست‌کردنش هم خیلی راحت است؛ بیایید یک‌بار دستور آن را با هم مرور کنیم.

بیشتر بخوانید:

شربت ضد سرماخوردگی طبیعی

برای درست‌کردنش چه لازم داریم؟

برای هر یک نفر:

خیار قلمی تازه: یک عدد متوسط

لیموترش کوچک: یک عدد

شربت سکنجبین: ۲قاشق غذاخوری

آب خنک: یک لیوان

عرق نعناع: یک قاشق چای‌خوری

برگ نعناع تازه برای تزئین

یخ خردشده: مقداری

یک نکته:

میزان شیرینی این شربت به ذائقه شما بستگی دارد. بنابراین می‌توانید مقدار شربت سکنجبین موجود در دستور را براساس میل و ذائقه خود، کم و زیاد کنید.

چطور درستش کنیم؟

۱. ابتدا خیار را پوست بگیرید و با رنده درشت، رنده کنید. بهتر است از خیارهای سفت، قلمی و بدون هسته برای تهیه این نوشیدنی تابستانی کمک بگیرید.

۲. شربت سکنجبین و عرق نعناع را داخل لیوان بزرگی بریزید.

۳. لیموی کوچک را آب بگیرید و آب آن را هم داخل لیوان بریزید. شما می‌توانید چند حلقه لیموترش تازه هم به لیوان شربتتان اضافه کنید.

۴. خیار رنده‌شده را هم داخل لیوان بریزید و در نهایت، آب را به لیوان اضافه کنید.

۵. شربت را هم نزنید تا سکنجبین در ته شربت و خیار روی شربت بماند و ظاهر شربت شما را برای مهمان، زیباتر کند.

۶. بعد از افزودن تمام مواد می‌توانید برگ‌های نعناع تازه را برای تزئین، روی شربت قرار دهید.

۷. این شربت را درست قبل از نوشیدن هم بزنید تا خیار و سکنجبین به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند.

منبع:همشهری آنلاین

انتهای‌ پیام/

کد خبر: 1142469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =