پیش بینی بورس سه شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱

امروز بازار سرمایه با روند نزولی همراه شد و شاخص کل ۲۷ هزار واحد افت کرد. اما دلیل این روند نزولی و منفی چه بود و وضعیت بورس فردا سه شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ چه پیش بینی می شود؟

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، شاخص کل امروز با افت ۲۷ هزار و ۶۴۷ واحدی به ۱ میلیون و ۵۱۴ هزار و ۳۳۱ واحد رسید و شاخص هم وزن نیز با افت ۹ هزار و ۶۵۰ واحدی به ۴۲۰ هزار و ۶ واحد رسید.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی بورس دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱

ارزش بازار : ۶۰,۰۶۷,۴۷۹.۶۷۸B
ارزش معاملات : ۴۶,۹۲۳.۸۵۵B
تعداد معاملات : ۴۸۵,۰۸۹
حجم معاملات : ۷.۹۷۰B
نمادهای بفجر، فمراد، خزر، وپترو، مبین بیشترین افزایش و نمادهای غویتا، خراسان، زبینا، وبشهر و ولساپا بیشترین کاهش را داشتند.

به گزارش سبدگردان هدف، امروز بازار بورس با تقاضای نسبی بازگشایی شد و در ابتدا شاخص کل ۵۱۵ واحد افت کرد اما این روند نزولی و منفی تا پایان زمان معاملاتی امروز ادامه یافت و باعث شد که شاخص کل ۲۷ هزار واحد و شاخص هم وزن ۹ هزار واحد نسبت به روز معاملاتی قبل افت کند.

طی جریان معاملات امروز بازار سرمایه، نمادهای «فولاد»، «شپنا»، «نوری»، «شبندر»، «شپدیس» و «شستا» بیشترین تاثیر منفی و نمادهای «بفجر» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

و اما وضعیت بازار بورس فردا سه شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ چه خواهد شد؟ همانطور که در مطلب قبل گفته شد روند حجم و ارزش معاملات بسیار مهم است و اگر مقدار آن امروز بالا ۵ هزار میلیارد تومان نرسد نمی توان به ادامه روند بازار سرمایه خوش بین بود.

البته ممکن است که حجم پایین معاملات به علت تعطیلات اخیر باشد. معامله‌گران نگاه کوتاه‌مدت دارند و نقدشوندگی برای بازار اهمیت دارد. بنابراین در روزهای منتهی به پایان هفته گذشته سمت تقاضا کوچک و کوچک‌تر شد و میل به نقد کردن دارایی‌ها بیشتر شد. با این حال دو عامل مهم رشد “نرخ ارز و انتظارات تورمی” می‌توانند پیشران بازار بورس در میان‌مدت شوند.

از سوی دیگر کارشناسان و تحلیلگران بازار سرمایه معتقدند که بازار بورس بر اساس تحلیل ها پیش نمی رود و به دلیل ابهامات سیاسی موجود، احتمال اینکه بازار بورس فردا نیز با روند منفی همراه شود بسیار زیاد است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1143229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =