اخبار بازار خودرو / پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

بازار خودرو حرکت سینوسی خود را ادامه داد؛ برخی خودروها افزایش و برخی دیگر کاهش قیمت را تجربه کردند. در این پرسش اصلی در خصوص روند آتی قیمت خودرو است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، پژو ۲۰۶ مجددا با کاهشی یک میلیونی همراه شد و ۳۰۴ میلیون تومان معامله شد. ۲۰۶ تیپ ۵ فول هم در مدل  ۱۳۹۹ تغییری نداشت و همان ۳۵۵ میلیون تومان معامله شد.

بیشتر بخوانید:

اخبار بازار خودرو/ قیمت خودرو ثابت ماند

پژو ۲۰۷ دنده‌ای سقف پانوراما هم بدون تغییر بود و ۴۱۱ میلیون تومان معامله می شود.

قیمت نسخه اتوماتیک با سقف شیشه ای و در مدل ۱۴۰۰ امروز بدون تغییر ۶۱۰  میلیون تومان معامله می شود.

نسخه دنده ای با سقف فلزی و مدل ۱۴۰۱ بدون تغییر ۴۰۱ میلیون تومان معامله می شود.پژو پارس LX مدل ۱۴۰۱ مطابق روند ثابت هفته های گذشته این هفته را هم بدون تغییر ادامه می دهد و ۳۸۰ میلیون تومان معامله شد.

این خودرو در مدل ۱۴۰۱ و با موتور XU۷ امروز هم تغییری نداشت و  ۳۱۵ میلیون تومان معامله می شود.

سمند LX  در مدل ۱۴۰۱ بدون تغییر ۳۰۳  میلیون تومان قیمت خورد. قیمت رانا پلاس بدون تغییر ۲۹۹ میلیون تومان معامله می شود. این خودرو در نسخه با سقف شیشه ای هم بدون تغییر ۳۲۸ میلیون تومان قیمت خورد.

با همه این اوصاف باید دید با ادامه دخالت های ارزی بانک مرکزی آیا قیمت ارز در کشور به ثبات می رسد و کاهش پیدا می کند و از سوی دیگر هم آیا وزارت صمت به وعده نهایی کردن آئین نامه واردات تا پایان خرداد در هفته آینده عمل می کند یا خیر.

در صورت عملی شدن این دو فرضیه می توان شاهد کاهش قیمت ها در هفته آینده باشیم و بنا به تجربه های گذشته بازار خودرو به عملی نشدن وعده ها واکنشی جز افزایش قیمت های گاها افسارگسیخته نشان نمی دهد.

پراید ۱۱۱ بدون تغییر ۲۰۴ میلیون تومان معامله شد و نسخه ۱۳۱ هم بدون تغییر بود و امروز در بازار ۱۸۳ میلیون تومان معامله شد.

پراید وانت یا همان ۱۵۱ بدون تغییر در بازار ۱۸۶ میلیون تومان قیمت خورد.

کوییک اتوماتیک پلاس در مدل ۱۴۰۱ بدون تغییر ۳۲۲ میلیون تومان معامله می شود.

نسخه ساده و دنده ای این خودرو هم بدون تغییر ۲۱۷  میلیون تومان معامله شد.

سایناEX دنده ای هم بدون تغییر ۲۱۳ میلیون تومان معامله می شود.

تیبا هاچبک تغییری نداشت و ۲۰۴ میلیون قیمت خورد. نسخه صندوقدار این خودرو هم بدون تغییر ۱۹۵ میلیون تومان قیمت خورد.

قیمت شاهین در مدل ۱۴۰۰ بدون تغییر همچنان در بازار ۳۶۸ میلیون تومان اعلام می شود. قیمت مدل ۱۴۰۱ هم بدون تغییر ۳۸۰ میلیون تومان معامله شد.

اما وضعیت بازار و قیمت ها در هفته آینده به کدام سو خواهد رفت؟

بازار خودرو که مدتی است وضعیت مشخصی ندارد و همین بی ثباتی در بازار موجب تشدید رکودی شده است که به گفته بنگاه داران حجم معاملات را به صفر رسانده است. حالا در این وضعیت سوال اصلی این است که چه سرنوشتی در انتظار قیمت ها است؟قیمت ها در بازار کشور به عواملی همچون قیمت ارز و در بعضی مواقع به شایعات و اخبار پیرامون این حوزه همچون آزادسازی واردات خودرو بستگی دارد.

هر چند به گفته کارشناسان آزادسازی واردات به معنای واقعی تاثیری جز اثر روانی بر کاهش قیمت ها در بازار خودروهای میان و پایین رده ندارد اما به صورت عملی پس از اعلام خبر آزادسازی واردات قیمت ها در بازار شیب صعود خود را متوقف کرده و با شروع روند کاهشی برای چند روز متوالی قیمت ها کاهشی شدند و سپس بازار خودرو وارد سیکلی از بی ثباتی قیمت ها شد.

لازم به ذکر است که کاهش قیمت های صورت گرفته در بازار خودرو به هیچ عنوان نتوانست افزایش های افسارگسیخته از ابتدای سال را جبران کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1145305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =