کاهش کلسترول خون با ادویه‌هایی مفید و پر کاربرد

ادویه جات و گیاهانی بسیار مفیدی وجود دارد که از آن ها می توان برای کاهش کلسترول خون استفاده کرد، گیاهان و ادویه هایی که برای سلامتی هم بسیار مفید است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مدیریت کلسترول خون شرایط سنی خاصی را نیاز ندارد بلکه در همه سنین باید مراقب این چربی خطرناک در رگهای خونی خود باشیم. ادویه جات مفیدی وجود دارند که می توان برای کاهش کلسترول خون از آنها استفاده کرد. گیاهان, مانند ریحان , برگ های گیاه هستند , در حالی که ادویه ها مانند دارچین معمولا ً از بذر , دانه، پوست , یا ریشه های گیاه تهیه می شوند.هر دو برای طعم غذا به کار می روند , اما تحقیقات نشان می دهند که آن ها سرشار از ترکیبات سالم هستند و ممکن است در بیشتر مواقع برای سلامتی مفید باشند.

بیشتر بخوانید:

علائم غیر واضح کلسترول بالا چیست؟

گیاهان و ادویه ها با التهاب مبارزه می کنند و آسیب به سلول های بدن شما را کاهش می دهند به این دلیل که هر کدام سرشار از مواد شیمیایی گیاهی سالم هستند.

افزودن گیاهان و ادویه ها به غذایتان , مزیت دیگری دارد :از آنجا که آنها بسیار خوش رایحه هستند، کاهش مواد غذایی کم سالم تر مثل نمک، شکر و چربی اضافه را آسان تر می کنند.

ادویه اصل را انتخاب کنید

ممکن است متوجه شده باشید که برخی گیاهان و ادویه جات به عنوان مکمل ( به عنوان مثال، روغن پونه کوهی یا کپسول های عصاره دارچین ) به فروش می رسند. به جز در مواقعی که پزشکتان توصیه کند، سبزی و یا ادویه را ، به شکل قرص بخورید. مقررات زیادی در مورد مکمل ها وجود ندارد و نظارت دولتی کمی وجود دارد بنابراین ممکن است یک کپسول حاوی چیزی که ادعا می کند،نباشد.

بهترین گیاهان و ادویه ها برای سلامتی شما

اگر شما به تازگی با گیاهان و ادویه جات آشپزی می کنید، برای مدتی، کمی از آنها امتحان کنید تا ترکیبات مواد غذایی و چاشنی را که دوست دارید، در ادامه بحث درمان های خانگی و طبیعی کلسترول خون برخی از ادویجات مهم برای اضافه کردن به وعده غذایی بعدیتان، آمده است.

هل برای کاهش کلسترول خون:

این ادویه تند و زننده در بسیاری از مخلوط های ادویه جات خشک وجود دارد. این ادویه ناراحتی معده را تسکین می دهد و مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهند که ممکن است به مبارزه با التهاب کمک کند.

مزیت دیگر آن این است که از همه ادویه ها , هل حاوی مواد معدنی مانند منیزیم و روی بسیار بالا است.

بهترین گیاهان و ادویه ها برای سلامتی

پودر فلفل برای کاهش کلسترول خون :

فلفل قرمز تازه و خشک و پودر شده، غذای شما را تند خواهد کرد. همچنین ممکن است متابولیسم شما را افزایش دهند و به سالم نگهداشتن رگ های خونی کمک کند. یک دلیل ممکن, کپسایسین است , ترکیبی که آن ها را تند می سازد.

دارچین برای کاهش کلسترول خون:

دارچین بسیار عالی است، چون شیرین است اما کالری و قند بسیارکمی دارد. به علاوه پیدا کردن آن آسان و گران قیمت نیست و می توانید آن را به چیزی اضافه کنید , از جمله قهوه و چای. مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهند که دارچین ممکن، است به التهاب , دفع رادیکال های آزاد که می توانند به سلول های شما آسیب برسانند ، کمک کند؛ و برخی تحقیقات نشان می دهند که ممکن است باعث کاهش قند خون در افرادی شود که دیابت دارند و یا احتمال ابتلا به این بیماری را دارند، شود، اما مطالعات دیگر آن را تایید نمی کنند. این ادویه می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد، اما آن را برای درمان دیابت اشتباه نگیرید.

کاکائو مفید برای کاهش کلسترول :

ممکن است شما به کاکائو به عنوان جز کلیدی در شکلات فکر کنید، اما ادویه ای است که با مزایای سلامتی بسیاری همراه است. دانه کاکائو سرشار از فلاونوئیدها است که آنتی اکسیدان هایی هستند که نشان داده شده ، سلامت قلب را افزایش می دهند.

به نظر می رسد فلاونوئیدها نقشی در کاهش کلسترول و فشار خون و کمک به حفظ سرخرگ های کرونری قلب دارند.

زیره برای کاهش کلسترول:

در سراسر جهان استفاده می شود و به عنوان یک عنصر کلیدی در بسیاری از غذاهای هندی شناخته شده است، زیره سبز به طور طبیعی سرشار از آهن است.

همچنین ممکن است در کاهش وزن نقش داشته باشد. یک مطالعه در مورد ۸۸ زن دارای اضافه وزن نشان داد که آن هایی که کمی کم تر از یک قاشق چای خوری در روز زیره می خورند , در حالی که رژیم غذایی کم کالری دارند، نسبت به افرادی که همین رژیم را دارند و ریزه مصرف نمی کنند، وزن بیشتری را از دست می دهند.

کاهش سریع کلسترول با سیر :

این گیاه یک ترکیب قدرتمند به نام آلیسین دارد. مطالعات آزمایشگاهی نشان داده اند که ممکن است احتمال ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد و تحقیقات دیگر نشان می دهد که خوردن سیر به طور منظم ممکن است به کلسترول بالا و فشار خون بالا کمک کند . برای رسیدن به این مزایا ، شما باید آنرا را تکه تکه کرده یا خرد کنید :آلسین تنها بعد از اینکه سلول های موجود در سیر بریده و یا له می شوند، شکل می گیرد.

زنجبیل برای کاهش کلسترول :

بله ، زنجبیل واقعا ً می تواند به ناراحتی معده کمک کند و اثر آرامش بخشی روی پوشش دستگاه گوارش شما دارد و می تواند حالت تهوع را نیز کاهش دهد. مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهند که زنجبیل دارای خواص ضد التهاب و آنتی اکسیدان است و ممکن است در جلوگیری از بیماری هایی مثل سرطان نقش ایفا کند. این ادویه پرخاصیت باعث کاهش کلسترول و در نتیجه کاهش تشکیل پلاک در رگ های خونی می شود که همین اثرات دلیلی است برای کاهش آترواسکلروزیس یعنی همان عامل ایجاد بیماری های قلبی و سکته می شود؛ البته برای اثبات این فواید به مطالعات بیشتری نیاز است.

استفاده از زنجبیل برای کاهش کلسترول

رز ماری :

رزماری یک گیاه بسیار خوشبو، سرشار از آنتی اکسیدان است که از آسیب سلولی جلوگیری می کند. حتی بو کشیدن آن هم می تواند برای شما خوب باشد. یک مطالعه نشان داد افرادی که بوی رزماری را دریافت می کنند، در آزمون های حافظه و دیگر فعالیت های ذهنی، در مقایسه با آن هایی که این بو را دریافت نمی کنند، بهتر عمل می کنند.

محققان فکر می کنند که یکی از ترکیبات آن که سینوئل ۸/۱نامیده می شود ، ممکن است فعالیت مغزی را تقویت کند.

زردچوبه :

این ادویه رنگ زرد شهرت زیادی دارد چراکه یک منبع خوب کورکومین , یک آنتی اکسیدان است که التهاب را کاهش می دهد.

تحقیقات نشان می دهد که کورکومین ممکن است به کاهش درد کمک کند. تحقیقات دیگر نشان می دهد که خوردن حتی مقادیر کم زردچوبه به طور منظم ممکن است به جلوگیری یا کاهش بیماری آلزایمر کمک کند.

منبع: نمناک

انتهای پیام/

کد خبر: 1145696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =