واکنش وزیر علوم به ادعای اخیر رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی/ مجوز تاسیس موسسات بدون بررسی صادر نمی‌شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نسبت به ادعای رئیس اتحادیه مؤسسات و دانشگاه‌های غیر انتفاعی مبنی بر اضافی بودن نیمی از دانشگاه‌های غیرانتفاعی واکنش نشان داد.

محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به کلیات آیین نامه تاسیس موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی که سال ۶۴ توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است، گفت: اینگونه نیست که هر فرد یا مسئولی درخواست ثبت موسسه آموزشی یا غیرانتفاعی دهد، بلکه باید شرایط و ضوابط قید شده در این آیین نامه را داشته باشد. 

وی بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد رشته‌های دانشگاهی در دانشگاه‌های دولتی و غیر انتفاعی مشترک است و فارغ‌التحصیلان یا استادان یا سایرین بر اساس سوابق خود، می‌توانند درخواست ثبت موسسه غیر انتفاعی را ارائه دهند. این درخواست‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و سپس نتیجه به آنها اعلام خواهد شد. 

زلفی گل در پاسخ به اینکه طبق گفته رئیس اتحادیه مؤسسات و دانشگاه‌های غیر انتفاعی حدود ۵۰ درصد دانشگاه‌های غیرانتفاعی اضافی هستند، پس چرا ثبت درخواست جدید از سوی وزارت علوم اعلام شده است، گفت: نه اینگونه نیست، سوابق تحصیلی این افراد و میزان رشته‌هایی که قرار است در این دانشگاه‌ها تدریس شود، توسط سازمان سنجش کشور مورد بررسی کارشناسانه قرار می‌گیرد و مراحل خود را طی خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز، چندی پیش دفتر آموزش عالی غیردولتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اطلاعیه‌ای عنوان کرده بود که متقاضیان تاسیس موسسه آموزش عالی جهت ارائه ثبت درخواست، می‌توانند اقدام کنند. این در حالی است که علی آهون منش رئیس اتحادیه موسسات و دانشگاه‌های غیر انتفاعی در مصاحبه‌ای اعلام کرد: «من در جریان این اطلاعیه وزارت علوم نیستم چون با اتحادیه مشورتی صورت نگرفته است ولی نظر ما این است که بیش از ۵۰ درصد همین موسساتی هم که اکنون وجود دارند، زیادی هستند.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1148827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =