مداحی شب پنجم محرم + فیلم

در پنجمین شب از ماه محرم می‌توانید، ذکر مصیبت و مداحی چند تن از مداحان اهل بیت (ع) را در این گزارش بشنوید و دانلود کنید.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز، همزمان با شب پنجم ماه محرم می توانید مداحی چند تن از مداحان اهل بیت (ع) را شنیده و دانلود کنید.

این شب مانند شب چهارم میان چند شهید کربلا مشترک است. شب پنج محرم بنام 3 تن از شهدای واقعه کربلا است که حبیب بن مظاهر، حضرت عبدالله بن حسن و زهیر بن قین که یکی از شجاع ترین مردان کوفه بود در مناسبت شب پنجم محرم جای گرفته اند.

حبیب بن مظاهر که شب پنجم محرم بنام این شهید کربلا است یکی از یاران باوفای امام حسین علیه السلام بوده است که در روز عاشورا دهم محرم به شهادت می رسد. همچنین باید بدانید که شب پنجم محرم متعلق به حضرت عبدالله بن حسن که یکی از فرزندان امام حسن علیه السلام نیز بوده است و در روز عاشورا 8 سال سن داشته می باشد و حضرت عبدالله بن حسن در ظهر روز دهم محرم به شهادت می رسند. حبیب بن مظاهر در شب عاشورا بارها سربازان دشمن را نصیحت کرد تا از جنگ با سومین امام شیعیان منصرف شوند و پس از آن به دیدار آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام رفت تا با سربازان ابن زیاد و عمر بن سعد بجنگد. او یکی از بهترین شمشیر زنان سپاه امام حسین علیه السلام بود و سرانجام به دلیل زیاد بودن تعداد سربازان دشمن با ضربه شمشیر بدیل بن صریم عقفانی به شهادت رسید.

زهیر، الگوی عاشقی کربلاست. او تا چند روز پیش، از دیدار حسین(ع) هراس داشت، اما پس از آن که به خیمه امام گام نهاد، هراسش به عشقی جاودانه بدل شد. بارقه نگاه حسین(ع) چنان در جانش اثر کرده بود که از همه هستی خود گذشت و از دنیا و خانمان گسست. او در این راه چنان پیش رفت که به یکی از فرماندهان سپاه آن حضرت تبدیل شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1149574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =