واکنش وزیر ارشاد به کشف حجاب چند بازیگر

اسماعیلی گفت: دوره جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دوره حاکمیت قانون است؛ ما در خدمت تمامی اهالی فرهنگ و هنر هستیم و چتر دولت و نظام همه اهالی فرهنگ و هنر را در بر می‌گیرد مگر کسانی که خودشان مصر هستند که زیر این چتر نباشند.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، درباره کشف حجاب چند بازیگر زن سینمای ایران گفت: ما از عموم هنرمندانمان تشکر می‌کنیم که واقعاً دلسوزانه از حادثه پیش آمده برای خانم امینی ابراز تاسف کردند. خود بنده و بالاتر از من شخص آقای رئیس جمهور از این حادثه ابراز تاسف کردند و همگی متأثر از این اتفاق هستیم، اما برخی از حرکات هنجارشکنانه که در تقابل با قانون باشد را نمی‌پسندیم.

وی افزود: دوره جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دوره حاکمیت قانون است؛ ما در خدمت تمامی اهالی فرهنگ و هنر هستیم و چتر دولت و نظام همه اهالی فرهنگ و هنر را در بر می‌گیرد مگر کسانی که خودشان مصر هستند که زیر این چتر نباشند.

اسماعیلی با بیان اینکه تمامی عزیزانی که در حوزه فرهنگ و هنر تلاش می‌کند مورد احترام و تکریم ما هستند، اظهار کرد: طبیعتاً هر کسی از هنرمندان که تابع قانون باشد و رفتار قانونی داشته باشد، ما خودمان را خادم او می‌دانیم ولی کسانی که در خارج از این چارچوب باشند، طبیعتاً انتخاب‌شان همین بوده است.

وی ادامه داد: بازیگران زنی که کشف حجاب کردند، به این انتخاب جدید رسیدند که تابع قوانین نباشد. ما در حوزه فرهنگ و هنر در خدمت عزیزانی هستیم که ملزم به قانون هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: طبیعتاً دلسوزی و ابراز تاسف هیچ ایرادی ندارد؛ ممکن است شخصی دلسوزی کند و احیاناً قضاوت اشتباهی نیز داشته باشد؛ خود من نیز ممکن است در صحبت‌هایم 10 بار اشتباه داشته باشم و هر کس دیگر نیز همینطور است زیرا ما انسانیم و ممکن است یک موقع احساسات بر ما غلبه کند و حرف غلطی را بزنیم.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه من غاطبه اهالی فرهنگ و هنر را دلسوز ایران، مردم و فرهنگ و هنر کشورمان می‌دانم، گفت: اکثریت اهالی فرهنگ و هنر همراه با قانون هستند اما اگر کسی اصرار دارد که به قانون شکنی تجاهر کند، طبیعتاً قانون نمی‌تواند از او حمایت لازم را داشته باشد.

پایان پیام/

کد خبر: 1154617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =