سهام عدالت ۸۰۰ هزار میلیارد تومان ارزش دارد/ تلاش برای اعطای سهم به جامانده‌ها

معاون وزیر اقتصاد با بیان این که ارزش سهام عدالت واگذار شده به مردم بالغ بر ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار میلیارد تومان است گفت: ما در حال حاضر از طریق سازمان خصوصی سازی در تلاشیم که جاماندگان سهام عدالت نیز بتوانند سهام عدالت خود را دریافت کنند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، هادی قوامی معاون وزارت اقتصاد در رابطه با نقش تعاون در اقتصاد ایران اظهارکرد: بخش تعاون یکی از بخش‌های مهم اقتصاد ایران است و تلاش می‌شود که سهم بخش تعاون در اقتصاد افزایش پیدا کند.

وی از ساماندهی شرکت‌های تعاونی سهام عدالت گفت و افزود: یکی از اتفاقات خوبی که در سال‌های اخیر افتاد، تعاونی‌های سهام عدالت بود که شرکت‌های تعاونی آن‌ها در شهرستان‌ها و استان‌ها تشکیل شد. سهام عدالت در قالب این شرکت‌های تعاونی به حدود ۶ دهک از جمعیت کشور داده شد و هم اکنون نزدیک ۴۹ میلیون نفر و عمدتاً از دهک‌های پایین جامعه سهامدار این شرکت‌های تعاونی سهام عدالت هستند.

معاون وزارت اقتصاد گفت: ارزش اسمی این سهام‌ها در تاریخی که واگذار شد حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان بود اما به نرخ روز الان بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار میلیارد تومان است.

این مقام مسئول عنوان کرد: در حال حاضر هر سهام عدالت که با قیمت یک میلیون تومان واگذار شده بود حدأقل ۲۰ میلیون تومان ارزش دارد و ارزش سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی هم الان تقریباً بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان است.

قوامی متذکرشد: ما در حال حاضر از طریق سازمان خصوصی سازی در تلاشیم که جاماندگان سهام عدالت نیز بتوانند سهام عدالت خود را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه مدل واگذاری‌ها در سال‌های اخیر تغییر ماهیتی پیدا کرده تا گروه‌های هدف بیشتری را در برگیرد افزود: تلاش وزارت اقتصاد بر این است که اصل قانون اساسی تحقق پیدا کند تا اقتصاد در سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی اداره شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1162088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =