اصول جهاد تبیین در واحدهای درسی دانشگاه گنجانده شود/ آشوب‌ و فتنه‌های دشمن همیشگی است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به نقش دانشجویان در تحقق گلم دوم انقلاب اسلامی، گفت: اصول جهاد تبیین باید برای دانشجویان در قالب واحد درسی تعریف شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز، نشست نماینده ولی فقیه در استان قزوین با دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با حضور اسماعیل زینالی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین برگزار شد. در این نشست آیت الله عبدالکریم عابدینی ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار و همچنین گرامی‌داشت هفته بسیج با اشاره به اغتشاشات اخیر کشور اظهار کرد: جهاد تبیین از دانشگاه‌ها آغاز می‌شود و دانشجو نقش مهمی را در گسترش فرهنگ این موضوع ایفا می‌کند و وظیفه مسئولان این دانشگاه حمایت از تشکل‌های دانشجویی و کانون‌های فرهنگی است.

آیت الله عابدینی ادامه داد: استان ما همواره در موضوع عفاف و حجاب از استان‌های پیشرو بوده است. برای گسترش فرهنگ حجاب، باید عفت را پشتوانه آن دانست. به دنبال آن کرامت انسانی سرمایه عفت و شجاعت و سخاوتمندی ریشه‌های کرامت هستند. مطمئناً زنان و دختران با ایمان و نجیب ایرانی نمی‌خواهند به عنوان یک زن بی بندوبار شناخته شوند حتی کسانی که بی حجاب هستند نیز تمایل به این امر ندارند. مطمئنا وضعیت حجاب در آینده جان تازه‌ای در کشور به خود می گیرد چرا که جوانان متوجه می‌شوند که نقشه غرب، اشاعه فرهنگِ آدم سوزی، فحاشی، ایجاد اختلاف و خفت برای ملت‌ها است؛ لذا ما باید جوانان را در این خصوص آگاه کنیم.

وی در ادامه در ارتباط با نقش دانشجو در جهاد تبیین افزود: با توجه به بیان رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم، اصول جهاد تبیین باید برای دانشجویان در قالب واحد درسی تعریف شود. زمانی که امام خمینی(ره) برای اعتراض به کاپیتولاسیون، قانون تبعیض نژادی و تحقیر آمیز را مطرح کردند چه در حوزه علمیه و چه در دانشگاه‌ها ، متن درسی جهاد تبیین وجود نداشت اما امام خودشان تولید تبیینی داشتند. بزرگ‌ترین جهاد تبیین همان سخنرانی امام در افشای کاپیتولاسیون است.

وی با اشاره به دوران جنگ تحمیلی خاطر نشان کرد: در آن ایام، حتی گلوله‌های جنگی برای دفاع از خود وجود نداشت و جوانان کشورمان با جانفشانی‌ در دفاع مقدس باعث شدند خاک کشور عزیزمان به دشمن واگذار نشود. در حال حاضر پیشرفت‌های بسیاری در حوزه‌های نظامی در کشور به وجود آمده است که باعث شده دشمنان از فکر تجاوز به کشور مایوس و ناامید شوند و این امر به برکت خون شهدا حاصل شده است.

امام جمعه شهر قزوین تصریح کرد: نباید در برابر دشمنان کوتاه بیاییم و عقب نشینی کنیم؛ بلکه باید با امید، پشتکار، تلاش و همت شما جوانان، ضمن عدم سازش با دشمنان در جهت پیشرفت و توسعه کشور گام برداریم.

آیت الله عابدینی در پایان تاکید کرد : طبق آیات قرآن کریم خداوند آشوب‌ها و فتنه‌ها را از سوی کافران و منافقان همیشگی  و ادامه‌دار می‌داند. دشمنان در تلاش هستند تا با ایجاد نا امنی، نابودی اموال و به خطر انداختن نوامیس مردم در کشور فتنه ایجاد کنند به همین منظور، باید با توجه به دیدگاه مقام معظم رهبری، جوانان فریب خورده را نسبت به این مسئله آگاه کنیم.

خبرنگار: نیلوفر معصومی

انتهای پیام/

کد خبر: 1162156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =