دانشگاهیان باید با روشنگری از تصرف مغزها توسط دشمن جلوگیری کنند

 معاون رئیس جمهور گفت: اساتید و دانشگاهیان در مقطع کنونی وظیفه دارند تا تصرف مغزهایی که دشمنان انجام داده‌اند را با روشنگری و فعالیت بیشتر پس گرفته و جوان و نوجوان را با روشنگری و تعقل در مسیر درست قرار دهند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در جلسه هم‌اندیشی با اعضای کانون دانشگاهیان ایران اسلامی استان سمنان  و جمعی از اساتید دانشگاه صنعتی شاهرود، با تسلیت ایام شهادت جانگداز بانوی دو عالم حضرت زهرا سلام الله علیها بر ضرورت آسیب‌شناسی حوادث اخیر تاکید کرد و گفت: دشمنان در حوزه  جنگ ترکیبی و رسانه‌ای موفق شدند بخشی از جوانان و نوجوان را تحت تاثیر قرار داده و ذهن آن‌ها را نسبت به اصول و ارزش ها و کشور خود دچار خدشه کنند لذا مسئولیت دانشگاهیان در این مقطع، بیش از گذشته است.

بیشتر بخوانید:

جنتی: جامعه دانشجویی، دشمنان را از عداوت خود پشیمان سازند

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: در حوادث اخیر دشمنان ملت ایران در کنار طراحی‌های پیچیده‌ای که داشتند از برخی کاستی‌ها و ضعف‌های کشورمان نیز در حوزه اقتصادی، فرهنگی و آموزشی نهایت استفاده را به عمل آورد. وقتی ملت ایران روی آرمان‌ها و ارزش‌ها و اصول دینی و انقلابی خود پافشاری می‌کند بی‌تردید دست از دشمنی بر نخواهند داشت چرا که ملت ایران معادلات آنها را در عرصه‌های بین‌المللی به هم ریخته است.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که دشمن طراحی و نقشه کشیده که به اقتصاد مردم و اعتبار جمهوری اسلامی ایران در صحنه بین‌المللی آسیب بزند باید مراقب بود که مبادا در داخل کشور یک استاد و یا فرهنگی بر مبنای تحلیل نادرست، خدای ناخواسته در سیاه‌نمایی و تحریک جوانان و نوجوانان نقش‌آفرینی کند و پیش از هر کسی دانشگاه‌ها مسئولیت و وظیفه دارند، تذکرات لازم را بدهند.

معاون رئیس‌جمهور گفت: دشمنان در آشوب‌های اخیر از همه شیوه‌ها، شگردها استفاده کرده و تجربیات خود را برای انتقام از ایستادگی ملت ایران تجمیع کرده‌اند. اگر در روزهای اول به بهانه دلسوزی و همدردی برای درگذشت یک خانم توانستند احساسات و عواطف عده‌ای را با خود همراه کنند امروز که رئیس‌جمهور آمریکا و دشمنان ملت ایران به صراحت از براندازی و تجزیه‌طلبی سخن می‌گویند حجت بر همگان تمام شده است که البته ملت ایران در همان روزهای اول، صف خود را از توطئه‌گران و آشوب‌طلبان جدا کردند.

حسینی تصریح کرد: کسانی که به بهانه فوت یک فرد، به نظام اسلامی اتهام زدند و ادعا می‌کردند که سعه‌صدر نداشته و اهمیتی به نظر مخالفان قائل نیست، در حوادث اخیر با رفتارهای هنجارشکنانه و داعش‌مآبانه خود نشان دادند که به هیچ چیزی پایبند نیستند. این جماعت به زعم خود به دنبال قیام و اعتصاب سراسری بودند اما مردم بلافاصله به ماهیت واقعی آنها پی برده و خط خود را جدا کردند.

 معاون رئیس جمهور گفت: اساتید و دانشگاهیان در مقطع کنونی وظیفه دارند تا تصرف مغزهایی که دشمنان انجام داده‌اند را با روشنگری و فعالیت بیشتر پس گرفته و جوان و نوجوان را با روشنگری و تعقل در مسیر درست قرار دهند. دولت مصمم است حوزه آموزش و فرهنگ را مورد توجه جدی قرار دهد و باید تلاش کرد نیروهای باسواد، متعهد و دغدغه‌مند که در گذشته و در مواردی مانع جذب آنان شده بودند، روی کار آمده و با قوت مسیر رفت مشکلات گام برداشت. فضای دانشگاه و حوزه آموزش کشور نیز باید به نفع آرمان‌ها و ارزش های مورد تاکید ملت ایران متحول شود.

 معاون رئیس‌جمهور در پاسخ به سخنان یکی از اساتید درباره سیاست خارجی دولت مردمی گفت: دولت تعامل گسترده و متوازنی را با همه کشورهای جهان به ویژه همسایگان آغاز کرده است و معتقدیم دنیا به قدری وسیع است که جمهوری اسلامی ایران در انزوا قرار نمی‌گیرد و زمینه‌های فراوانی برای فعالیت در عرصه‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی وجود دارد.

معاون رئیس‌جمهور پاسخ به سوالی درباره توجه دولت به اشتغال جوانان و تحصیل‌کردگان، اظهار داشت: در ۱۵ ماه گذشته برای راه اندازی بیش از ۲ هزار واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل اقدام  شده و در مجموعه ریاست جمهوری مرکزی برای بررسی مشکلات اینگونه واحد ها ایجاد شده است ضمن اینکه در کنار آن پروژه‌های بزرگ صنعتی و معدنی در دستور کار دولت قرار دارد که می‌تواند فرصت‌های شغلی زیادی در کنار توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان به همراه داشته باشد.

حسینی گفت: ریشه برخی از مشکلات از جایی نشأت می‌گیرد که در برخی مقاطع و دوره‌ها به خاطر حاکم بودن تفکر لیبرالی، در مسیر جذب نیروهای متعهد و انقلابی مانع ایجاد کرده و حتی در برخی از مواقع  اینگونه نیروها به حاشیه رانده شدند.

معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در ماجرای فوت یک خانم، برخی چهره‌های سیاسی، هنری و ورزشی بدون اطلاعات کافی اتهاماتی به نظام زدند و در حالی خود را داغدار و سوگوار نشان می دادند که در مقابل شهادت مظلومانه جوانانی مانند آرمان علی‌وردی و روح‌الله عجمیان که زیر شکنجه اغتشاشگران به شهادت رسیدند، سکوت اختیار کرده و حتی اظهار ناراحتی صوری هم نکردند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پاسخ به سخنان یکی از اساتید که به آموزش‌های غربی در مهدکودک‌ها اشاره کرد گفت: نباید نگاه ساده‌انگارانه نسبت به اینگونه موضوعات داشت. در دوره گذشته به دنبال پیاده کردن توصیه‌های غربی‌ها در حوزه آموزش و پرورش بوده و به دنبال اجرای اسنادی مانند ۲۰۳۰ بودند و بدون شک، اجرای آن می‌توانست آسیب‌های فراوانی به خانواده‌ها و فرهنگ کشور وارد کند.

حسینی در خصوص استفاده از ظرفیت بانوان اظهار داشت: نظام اسلامی به استفاده از ظرفیت و توانمندی بانوان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی اهتمام ویژه‌ای دارد.

وی خطاب به اساتید و دانشگاهیان تاکید کرد: از اساتید انتظار می‌رود بیش از گذشته در کنار توجه به افزایش شتاب و رشد علمی کشور، در حوزه‌های سیاسی و فرهنگی دانشگاه  نیز حضور فعال‌تری داشته و به ابهامات و سوالاتی که در ذهن جوانان و دانشجویان  ایجاد شده است پاسخ دهند. نباید اجازه داد دشمنان با اخبار دروغ و خبرسازی‌های کاذب، فضای جامعه و کشور را تیره و تار نشان داده و در دل مردم و جوانان یاس و ناامیدی ایجاد کنند.

در این جلسه تعدادی از اساتید و اعضای کانون دانشگاهیان در سخنانی دیدگاه‌ها، پیشنهادات و سوالات خود را درباره مسایل روز جامعه و برنامه‌های دولت در بخش‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بیان کردند.

پایان پیام/

کد خبر: 1162927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =