ارائه تسهیلات به فناوران در مراکز رشد/ دانشجویان قبل از فارغ‌التحصیلی با شغل‌های فناورانه در محیط دانشگاه آشنا می‌شوند

سرپرست مرکز رشد و نوآوری در واحد علوم و تحقیقات با بیان اینکه سالانه در مراکز رشد می‌توان از تسهیلات هسته‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان مراکز رشد استفاده کرد، گفت: برای دانشجویان و اساتید فضاهای حضور در دانشگاه افزایش یافته تا دانشجویان قبل از فارغ التحصیلی در محیط دانشگاه با شغل‌های فناورانه آشنا شوند.

رضا کاظم‌پور، سرپرست مرکز رشد و نوآوری در واحد علوم و تحقیقات در  گفت‌و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: مراکز رشد در دانشگاه آزاد اسلامی روال رو به رشد را در مقایسه با سال‌های گذشته طی کرده است. برای مثال در واحد علوم تحقیقات با ۱۶ تا ۲۰ شرکت و هسته فناور به فعالیت پرداخته و هم اکنون با ۱۱۵ شرکت، هسته و شرکت فناور و شرکت دانش بنیان توانسته به فعالیت بپردازد. تعداد شرکت‌های دانش بنیان در مرکز رشد واحد علوم تحقیقات به ۱۶ رسیده و هسته‌ها و شرکت‌های توانمند در حوزه‌ها و رشته‌های متعدد حضور داشته و توانسته با حمایت دانشگاه آزاد اسلامی به توسعه کسب و کار و اشتغال نیروهای جوان موثر عمل کنند.

طرح مهارت یار قابلیت اجرا در تمامی دانشگاه‌ها را دارد

 وی درباره نحوه توسعه فعالیت‌ها در مراکز رشد ادامه داد: باید برای دانشجویان و اساتید در دانشگاه فضای حضور افزایش یابد تا دانشجویان قبل از فارغ التحصیلی در محیط دانشگاه با اشتغال‌ فناورانه آشنا شده و در آن فضا فعالیت کنند. دانشجویان باید به این امر اذعان داشته باشند که بعد از فارغ التحصیلی می‌توانند در مراکز رشد و اکوسیستم‌های مرتبط با فناوری حضور داشته و از امکانات بهره‌مند شوند.

به گفته سرپرست مرکز رشد و نوآوری در واحد علوم و تحقیقات در سال‌های اخیر وضعیت اشتغال در کشور با مشکلات متعدد مواجه شده است، اما در مراکز رشد و شرکت‌های استارتاپی مستقر در این مراکز می‌توان این فضا را برای دانشجویان و اساتید فناور فراهم کنند.

کاظم‌پور تاکید کرد: مرکز رشد واحد علوم تحقیقات سطح یک از تمامی امکانات و تجهیزات برخوردار و پذیرای فعالیت تمامی افراد علاقمند است. اغلب فناوران از فارغ التحصیلان دهه ۷۰ و ۸۰ به عنوان کارآموز، فناور و دانشجوی فناور مستقر در مرکز رشد هستند که البته فارغ التحصیلان جوان، میانسال، مسن  و تمامی افراد صاحب ایده و فناور می‌توانند در این مرکز رشد مستقر شوند.

سرپرست مرکز رشد و نوآوری در واحد علوم و تحقیقات ادامه داد: افراد با رشته تحصیلات دانشگاهی متنوع همچون علوم فنی، علوم انسانی و رشته‌های متخلف در این واحد دانشگاهی وابسته به نوع فعالیت اقدام می‌کنند. امیدوارم دانشجویان و فارغ التحصیلان بتوانند در طول تحصیل با فضای فناوری آشنا شده و بتوانند از این فضاها برای بعد از فارغ التحصیلی استفاده کنند.

کاظم‌پور درباره حمایت‌ها از فعالیت دانشجویان و فارغ التحصیلان افزود: افراد در مراکز رشد سالانه می‌توانند از تسهیلاتِ هسته‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنند.

 انتهای پیام/

کد خبر: 1169833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =