۱۵ کشتی کالای اساسی منتظر پهلودهی در بندرامام

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان از تخلیه بیش از ۱۳ میلیون تن کالاهای اساسی در بندر امام خمینی (ره) از ابتدای امسال تا کنون خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، بهروز آقایی در خصوص واردات کالای اساسی از طریق بندر امام خمینی (ره) اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۳ میلیون و ۱۳۷ هزار تن کالای اساسی در بندر امام خمینی (ره) تخلیه شده است.

رشد ۴۵ درصدی موجودی کالاهای اساسی در بندر امام

وی افزود: حدود ۱۱ میلیون تن از این میزان کالاهای اساسی تخلیه شده در بندر امام شامل نهاده‌های دامی و غلات است که با استفاده از کامیون و قطارهای باری به نقاط مختلف کشور ارسال شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان تصریح کرد: روند تخلیه و حمل کالاهای اساسی از این بندر به مناطق مختلف کشور بدون وقفه همچنان ادامه دارد و در این زمینه ۱۵ فروند کشتی حامل نهاده‌های دامی و غلات در لنگرگاه بندرامام در انتظار ورود به اسکله بندرگاه هستند.

آقایی عنوان کرد: این کشتی‌ها پس از رفع مشکلات اسنادی و ارزی، برای تخلیه محموله‌های خود در اسکله این بندر پهلو خواهند گرفت تا نسبت به تخلیه آن‌ها اقدام شود.

وی با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد از حجم کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد می‌شود، خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود ۱۷ میلیون تن کالای اساسی از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1171145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =