آمریکا: توافق برجام در دستور کار نیست

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا ، با تکرار ادعاهای مربوط به استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین، گفت: توافق هسته‌ای با ایران در حال حاضر در دستور کار نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز «جان کربی»، در گفت و گو با فرانس ۲۴، درباره جنگ در اوکراین، روابط دیپلماتیک ایالات متحده با چین پس از ارسال بالون جاسوسی چین به خاک این کشور، و توافق هسته ای ایران صحبت کرد.

کربی درخصوص ایران با تکرار ادعاهای بی اساس قبلی مبنی بر دخالت این کشور در جنگ اوکراین با حمایت روسیه، گفت: ایران با ارائه صدها هواپیمای بدون سرنشین به روس‌ها، مستقیماً و به‌طور آشکار به روسیه در این جنگ کمک می‌کند. ما از ایران پاسخ می خواهیم و توافق هسته ای با ایران در حال حاضر در دستور کار نیست.

۶ کشته طی تیراندازی در آمریکا

کربی در مورد جنگ در اوکراین با بیان اینکه نبردهای سختی در حال حاضر در منطقه دونباس و به ویژه در اطراف شهر باخموت در جریان است، گفت: ایالات متحده از روس ها انتظار دارد در کوتاه مدت یک حمله تهاجمی دیگر در جنوب انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه ایالات متحده در تلاش است به اوکراینی ها برای آماده شدن برای حمله جدید روسیه کمک کند، گفت: ما انتظار داریم که وقتی آب و هوا بهبود یابد، روس ها تلاش کنند تا حرکات تهاجمی بیشتری را در هر نقطه از آن جبهه انجام دهند. ما دائماً با اوکراین در مورد نیازهای آنها برای مبارزه در ارتباط هستیم.

کربی، درمورد روابط واشنگتن و پکن، تأیید کرد که موضوع بالون جاسوسی چینی، حداقل در حال حاضر، عملاً به هر پیشرفتی در مذاکرات پایان داده است.

وی یادآوری کرد، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و شی جین پینگ، رییس جمهور چین چند ماه پیش قول داده بودند که از روابط ایالات متحده و چین با مسئولیت محافظت کنند اما خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه چینی ها با بالون در نظر گرفته شده برای نظارت و جمع آوری اطلاعات در آمریکا، در ارتفاع بالا پرواز کردند، اکنون انجام این کار دشوارتر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1171681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =