جشنواره ملی شعر بشارت به زبان فصیح عربی در دانشگاه آزاد آبادان برگزار شد

جشنواره بین المللی شعر بشارت(مهدویت) با حضور محمدجواد فرهنگ مشاور عالی ریاست دانشگاه آزاد و رئیس مرکز حراست دانشگاه آزا د اسلامی در واحد آبادان برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جشنواره ملی شعر بشارت به زبان فصیح عربی با حضور محمد جواد فرهنگ مشاورعالی ریاست و رییس مرکز حوزه حراست دانشگاه آزاد اسلامی، علی افروس رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، مسئولین واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد استان خوزستان و با حضور امام جمعه محترم آبادان و فرماندار ویژه این شهرستان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آبادان برگزار شد.

محمد جواد فرهنگ به عنوان نماینده و مشاور ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی دکتر طهرانچی در این برنامه حضور یافته و از جانب او به میهمانان عزیز که از خارج از کشور به این برنامه شرکت کردند خیر مقدم گفت و از زحمات مسئولین برگزار کننده قدردانی کرد.

وی با اشاره به حدیث نبوی(ص) «مهدی امت من کسی است که هنگام پرشدن زمین از ظلم آن را از قسط و عدل پر خواهد کرد» گفت: شما بزرگواران میدانید که برجسته ترین شعار مهدویت اطاعت از عدالت است به هممین دلیل انتظار منتظران مهدی موعود در وحله اول استقرار عدالت است، اولین درس عملی انتظار این است که باید بنای ظلم در جهان نابود شود نسل های بشری امروز نباید احساس کنند که نمی شود در مقابل دستگاهای استکبار جهانی ایستاد. این یعنی انسان دچار یاس و ناامیدی شده این نکته دقیقا در مقابل واژه انتظار است، انتظار یعنی امید داشتن چیزی که انسان را وادار به کار و حرکت می کند و نیروی امید می دهد.

فرهنگ در ادامه افزود: عدالتی که ما در انتظار آن هستیم با معجزه و نصیحت به دست نمی آید استقرار عدالت نیاز به این دارد که مردان عادل و صالح و عدالت طلب قدرت را در دست داشته باشند چیزی که در آیات قرآن نیز به آن اشاره شده است خداوند متعال می فرمایند: برای اجرای عدالت و مقابله با ظلم باید از قدرت استفاده کرد باید خود را تجهیز کرد همانطور که بسیاری از پیامبران در میدان مبارزه و جهاد دفاع مقدس برای اجرای عدالت قدم می گذاشتند البته اجرای عدالت به وسیله مومنین اجرا می شود.

او در ادامه به تربیت انسانهای مومن و صالح برای منجی آخرزمان در جهت زمینه سازی اجرای عدالت و قسط در جامعه تاکید کرد.تربیت این چنین افرادی در سایه حکومت اسلامی و استقرار نظام آموزشی مبتنی بر اسلام است. در کنار نیروی متخصص باید نیروی مومن و متعهد نیز تربیت کنیم.

مشاور دکتر طهرانچی ادامه داد: مراکز آموزشی باید از تمام امکانات مادی و معنوی خود در این راستا استفاده کنند که یکی از این ابزارها هنر است. برگزاری این کنفرانس بشارتی است برای تحقق این هدف بزرگ که با ابزار هنر و شعر در غنای فرهنگ اصیل اسلامی می توان حرکت کرد و زمینه های ظهور حضرت مهدی در سایه عدالت و قسط برآورده شود.

گفتنی است این جشنواره   با 45  اثر از شعرای نامدار کشور های ایران، سوریه، یمن و عراق و  21 شاعر بصورت حضوری و 2  شاعراز طریق ویدئو کنفرانس به ارائه آثار خود پرداختند این آثار توسط داورهایی از کشور عمان و ایران مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

در پایان با تقدیر از نفرات برتر و اهدای لوح و جوائز نفیس این جشنواره به کار خود پایان داد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1172958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =