کرسی‌های آزاداندیشی، زمینه‌ساز تضارب آرا و مطالبه‌گری نسل جوان

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان از زمینه‌سازی تضارب آرا و طرح مطالبات نسل جوان با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از اصفهان، با آغاز دور جدید رویداد ملی کرسی‌های آزاد اندیشی دانشگاه آزاد اسلامی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد استان اصفهان از اهمیت برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و برگزاری سومین دور رقابت میان تیم‌های دانشجویی شرکت کننده در این رویداد سالانه در استان اصفهان خبر داد.

کرسی‌های آزاد اندیشی، مشق گفتگوی مسالمت‌آمیز است

ایجاد محیطی سالم، امن و پویا برای بیان دغدغه‌های نسل جوان

سعید شریفی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، گفت: هدف از برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، آزادیِ طرح مطالبات مختلف توسط دانشجویان و بسترسازی تضارب آراء و ارتقای فرهنگ استدلال، نشاط علمی و گفتگومحوری، میان نسل جوان است.

این عضو هیأت علمی دانشگاه تصریح کرد: اهتمام دانشگاه آزاد اسلامی به برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در سال‌های ۱۳۹۹، ۱۴۰۰ و اکنون در سال ۱۴۰۱ با هدف ایجاد محیطی سالم، امن و پویا برای آحاد دانشجویان به منظور شکل‌گیری بحث‌های تخصصی در حیطه موضوعات مختلفی است که جزو دغدغه‌های نسل جوان است.

مشارکت ۱۳۵ تیم دانشجویی از سراسر استان اصفهان

شریفی افزود: تعداد تیم‌های شرکت‌کننده در این رویداد در محورهای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به ترتیب ۴۴، ۱۹، ۵۵ و ۱۷ تیم است که مجموعاً ۱۳۵ تیم شرکت‌کننده در رویداد کرسی‌های آزاد اندیشی استان اصفهان را تشکیل داده و از ۱۷ واحد مختلف دانشگاه آزاد استان اصفهان شامل دانشگاه آزاد واحد اصفهان (خوراسگان)، خمینی‌شهر، کاشان، شهرضا، دهاقان، فلاورجان، نطنز، گلپایگان، بادرود، اردستان، نائین، میمه، سمیرم، لنجان، دولت‌آباد، تیران و شاهین‌شهر می‌باشند.

برگزاری کارگاه‌های رایگان مهارتی و تخصصی برای دانشجویان

مسئول اجرای رویداد ملی کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه آزاد در استان اصفهان در خصوص تدابیر دانشگاه به منظور تقویت توان‌مندی دانشجویان شرکت‌کننده در این رویداد، اظهار کرد: برای همه جوانانی که در قالب‌های تیم‌های دانشجویی در رویداد ملی کرسی‌های آزاداندیشی ثبت‌نام می‌کنند، بسته به موضوع، کارگاه‌های مهارتی مختلفی از جمله روش تحلیل و فن بیان، قانون اساسی و اسناد بالادستی، مبانی اقتصاد، مبانی فرهنگ، مبانی جامعه‌شناسی و مبانی اندیشه سیاسی به صورت کاملاً رایگان، برگزار شد.

داوری میان شرکت‌کنندگان توسط صاحب‌نظرانِ بی‌طرف

دبیر شورای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد استان اصفهان ادامه داد: رقابت در کرسی‌های آزاداندیشی میان دانشجویان مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد خواهد بود. هر کرسی نیز علاوه بر مشارکت تیم‌های دانشجویی، با حضور داورانی خواهد بود که از منظر علمی، در چهارچوب موضوع آن کرسی، مباحثه میان تیم‌های موافق و مخالف را ارزیابی می‌کنند.

کرسی‌های آزاداندیشی، زمینه‌ساز تضارب آرا و مطالبه‌گری نسل جوان

وی خاطرنشان کرد: داوران این رویداد از میان اساتید یا متخصصان و صاحب‌نظران در رشته‌های متناسب با محورهای هر کرسی، انتخاب می‌شوند. در آئین‌نامه رویداد ملی کرسی‌های آزاداندیشی بر عدم دخالت مواضع شخصی داوران، رعایت بی‌طرفی و حسن نیت تأکید فراوانی شده و انتخاب داوران سومین رویداد کرسی‌های آزاداندیشی در اصفهان با رعایت این شاخصه‌ها خواهد بود.

صعود ۱۱ تیم برتر از استان اصفهان به سطح کشوری

سعید شریفی در پایان گفت: تیم‌های برگزیده در سطح استانی، به رقابت در مرحله کشوری راه می‌یابند. امسال استان اصفهان در مرحله کشوری این رقابت‌ها که در اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار می‌شود، ۱۱ سهمیه خواهد داشت. به هر کدام از تیم‌های برگزیده راه یافته به سطح کشوری نیز مبلغ ۲۰ میلیون ریال اهدا خواهند شد که در صورت برگزیده شدن در سطح ملی، از مشوق‌های مضاعفی برخوردار می‌شوند.

خبرنگار: سارا سکوت

انتهای پیام./

کد خبر: 1173699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =