دانشگاه آزاد فرصت ثبت شرکت‌ دانش‌بنیان توسط دانشجویان را فراهم کرده است

مسئول مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: تا پیش از این، دانشجو صرفا با یک مدرک از دانشگاه خارج می‌شد اما امروز با طرح‌های مختلف پژوهشی دانشگاه، فرصت ثبت شرکت‌های دانش‌بنیان برای دانشجویان در طول تحصیل به وجود آمده است.

مهدی عسگری‌کیا مسئول مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی همدان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: دانشگاه آزاد در مفهوم کلی قصد دارد یک نمایش بزرگ از توانمندی‌های خود ارائه دهد، بنابراین که برگزاری رویداد ملی عصر امید یکی از جلوه‌ای آن است.

دانشگاه آزاد اسلامی دارای بزرگترین مرکز پیوند کلیه در کشور است

وی ادامه داد: گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری در چهل سالگی انقلاب مطرح شد و فرمایشات ایشان نیز در دانشگاه آزاد مورد توجه مسئولین قرار گرفته و موجب طراحی این برنامه در جامعه علمی شده است.

مهدی عسکری‌کیا افزود: هزار زیرساخت پژوهشی، گروه پژوهشی، هزار شرکت خلاق و فرهنگی و هزار ایده فرهنگی؛ مجموعا ۳ هزار طرح و موضوع در رویداد ملی عصر امید در مصلی تهران در فضای ۶۰ هزار متر مربع جمع شدند و توانمندی‌های خود را ارائه دادند که این توانمندی‌ها شامل ایده‌هایی است که تبدیل به پدیده شدند یعنی نمونه‌سازی شده یا صرفا ایده هستند و یا در واقع غیر از نمونه سازی تبدیل به محصول شده و به فروش می‌رسند.

مسئول مرکز رشد دانشگاه آزاد تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی تلاش می‌کند از یک دانشگاه آموزش محور عبور کرده و به دانشگاهی مهارت‌محور تبدیل شود. این روند سبب خواهد شد دانشگاه به جای دانشجو، کارجو دانشجوی کارآفرین تحویل جامعه دهد.

وی اظهار داشت: تا پیش از این، دانشجو صرفا با یک  مدرک از دانشگاه خارج می‌شد اما امروز با طرح‌های مختلف پژوهشی دانشگاه، فرصت ثبت شرکت‌های دانش‌بنیان برای دانشجویان در طول تحصیل به وجود آمده است. چنین دانشجویی یک کارآفرین تاثیرگذار در جامعه خواهد بود.

خبرنگار: سارا امیری طلب

انتهای پیام/

کد خبر: 1174095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =