درز کاشی و سرامیک را با این روش‌ برق بیندازید!

رسوب مواد آهکی، تمیزکردن بندکشی حمام را کمی سخت می‌کند. برای رفع این جنس از آلاینده‌ها از شوینده‌های اسیدی صنعتی یا اسیدهای ضعیف خانگی مثل سرکه یا اسیدسیتریک استفاده کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، به طور کلی فضا های باریک همواره مکان مناسبی جهت تکثیر باکتری ها، عوامل بیماری زا و آلودگی ها به شمار می‌رود. ممکن است بر روی کف آشپزخانه و یا سایر سطوح مواد غذایی، چسب و یا سایر آلودگی ها ریخته شده و زمان زیادی از آن گذشته باشد، در نتیجه ظاهری نه چندان دلپذیر ایجاد می‌شود. در ادامه راهکارهایی برای بهتر تمیز کردن درز کاشی ها ارائه می‌کنیم.

روش‌هایی برای تمیز کردن قسمت بیرونی پنجره‌ها

اهمیت تمیز کردن درز کاشی و سرامیک حمام

به دلیل اختلاف سطح بین قسمت بندکشی و سطح کاشی معمولا گرد و خاک در این نواحی جمع می‌شود. همچنین این قسمت‌ رطوبت را جذب می‌کند که محیط را برای رشد باکتری‌ها و کپک مستعد می‌سازد. با توجه به این موضوع همواره باید مراقب حفظ تمیزی این سطوح بود. این بخش ها در محیط خارج از منزل بین سرامیک ها و سنگفرش ها که میتواند با خزه ها و جلبک ها مواجه باشد با استفاده از کارواش خانگی کرشر قابل نظافت هستند.
بهترین ماده شوینده حمام برای جرم گیر کاشی و سرامیک

نگهداری و نظافت از کاشی‌ ها کار چندان دشواری نیست اما هنگام شستشوی معمولا به اندازه کافی به نظافت درزها توجه نمی‌شود. این موضوع می‌تواند باعث جمع شدن جرم و رسوب در نواحی بندکشی شود.
 

بهترین جرم گیر کاشی و سرامیک

مواد شوینده معمولا براساس میزان ph درجه بندی می‌شوند. بیشتر پاک کننده های چند منظوره قلیایی هستند (pH> 7) که می‌توانند آلودگی‌هایی آلی مثل چربی‌ها را از بین ببرند. اگر بندکشی‌ها کمی کثیف باشند میتوان از مواد قلیایی موجود در خانه مثل بیکینگ پودر، بی‌کربنات سودا یا نوشابه برای برای نظافت استفاده کرد. برای تمیز کردن درز سرامیک ، مواد ذکر شده را با آب به نسبت ۳ به ۱ ترکیب کنید تا خمیر غلیظی به دست آید سپس با استفاده از یک برس یا یک مسواک این خمیر را روی درز بین کاشی‌ها بگذارید. مخلوط باید مدتی روی محل کثیفی بماند و بعد از ۳۰ دقیقه خمیر را با آب گرم و دستمال بشویید. هنگام نظافت و تمیز کردن درز کاشی  حتما از دستکش و عینک استفاده کنید تا در صورت تماس با ماده شوینده مشکلی پیش نیاید.

رسوب مواد آهکی، تمیزکردن بندکشی حمام را کمی سخت می‌کند. برای رفع این جنس از آلاینده‌ها از شوینده‌های اسیدی صنعتی یا اسیدهای ضعیف خانگی مثل سرکه یا اسیدسیتریک استفاده کرد. شوینده‌های متفاوتی برای تمیز کردن سطح و درز سرامیک نیاز است. به دلیل معدنی بودن مواد موجود در بندکشی‌ها استفاده از شوینده‌های اسیدی آسیب‌زا است و برای جلوگیری از از آسیب دیدن مواد موجود در درزها قبل از انجام شستشوی با شوینده اسیدی باید با آب مرطوب کنیم. اگر بندکشی‌ها خیس باشد بدون هیچ مشکلی نظافت سطح کاشی‌ها صورت می‌گیرد. بهتر است به طور متناوب از هر دو شوینده اسیدی و قلیایی استفاده شود. این کار باعث می‌شود تا بتوان هرنوع آلودگی را از بین برد.

کاربرد دستگاه بخارشوی خانگی در تمیز کردن درز و شکاف کاشی ها

با اتصال نازل سوزنی به بخارشوی، نظافت درز کاشی ها، سرامیک ها و فضاهای باریک به صورت ایده آل و به طور کامل انجام می شود. تمامی آلودگی های بین کاشی ها که باعث آلوده دیده شدن محیط می شود را با خرید بخارشور و استفاده از آن می توان از بین برد. همچنین در صورت لزوم می توانید یک برس گرد به بخارشوی متصل کنید و نظافت را به راحتی و در سریع ترین زمان ممکن انجام دهید.

بخارشوی یکی از ابزارهایی است که برای تمیز کردن بندکشی حمام مورد استفاده قرار می‌گیرد. با اتصال نازل سوزنی به بخارشوی، نظافت درز کاشی ها، سرامیک ها و فضاهای باریک به صورت ایده آل و به طور کامل انجام می شود. تمامی آلودگی های قدیمی و رسوب  بین کاشی ها که باعث آلوده دیده شدن محیط می شود را با استفاده از دستگاه بخارشوی خانگی می توان از بین برد. این دستگاه می‌تواند بخار را با حداکثر فشار ۴.۲ بار و سرعت ۱۷۰ کیلومتر به سطوح اسپری کند. این ویژگی دسترسی به تمام تمام منافذ ریز را ممکن می‌سازد. کثیفی های جدا شده از سطح را با یک پارچه می‌توان پاک کرد. عدم نیاز به هیچگونه ماده شوینده مزیت خاص استفاده از بخارشوی خانگی کارچر در نظافت بندکشی و در کاشی و سرامیک است. در مورد کثیفی های معدنی سنگین، می توان ابتدا درزها را با یک پاک کننده اسیدی شست و سپس در مرحله دوم از بخارشوی استفاده کرد. همواره توجه داشته باشید که برای مدت کوتاهی از بخارشوی استفاده کنید تا از آسیب رساندن به سطوح جلوگیری کنید.

رسوب مواد آهکی تمیز کردن درز سرامیک حمام  را کمی سخت می‌کند. برای رفع این جنس از آلاینده‌ها از شوینده‌های اسیدی صنعتی یا اسیدهای ضعیف خانگی مثل سرکه یا اسیدسیتریک استفاده کرد. شوینده‌های متفاوتی برای تمیز کردن سطح و درز سرامیک نیاز است. به دلیل معدنی بودن مواد موجود در بندکشی‌ها استفاده از شوینده‌های اسیدی آسیب‌زا است و برای جلوگیری از از آسیب دیدن مواد موجود در درزها قبل از انجام شستشوی با شوینده اسیدی باید با آب مرطوب کنیم. اگر بندکشی‌ها خیس باشد بدون هیچ مشکلی نظافت سطح کاشی‌ها صورت می‌گیرد. بهتر است به طور متناوب از هر دو شوینده اسیدی و قلیایی استفاده شود. این کار باعث می‌شود تا بتوان هرنوع آلودگی را از بین برد.

 

ساده ترین روش پاکسازی کپک حمام

کپک معمولا در محیط‌های مرطوب تشکیل می‌شود. درزهای بین کاشی‌ها به دلیل متخلل بودن استعداد دوچندانی برای رشد کپک دارند. این موضوع  می‌تواند سلامت مبتلایان به آلرژی و یا دارای سیستم ایمنی ضعیف را تهدید کند. برای از بین بردن کپک‌ها می‌توان از مواد  حاوی الکل مثل ایزوپروپیل استفاده کرد.

باید برس یا پارچه را به محلول الکل آغشته کرد و بر روی فاصله بین کاشی‌ها کشید. با این روش معمولاً بخشی از لکه‌ها باقی می‌مانند زیرا الکل حاوی هیچ ماده شوینده‌ای نیست. برای کامل تمیز کردن درز سرامیک و پاک کردن تمامی لکه‌ها محلولی مانند پراکسید هیدروژن استفاده می‌شود. محلول ۳٪ پراکسید هیدروژن برای از بین بردن هاگ های کپک مناسب است.

اگر کپک به عمق درزها نفوذ کرده باشد، راهی جز تعویض مواد نیست. برای پیشگیری از این امر باید به طور مرتب جلوی تشکیل و رشد کپک را گرفت. با فراهم کردن تهویه‌ی مناسب محیط می‌توان از وقوع این اتفاق جلوگیری کرد. در صورت نبود پنجره، می‌توان از هواکش به عنوان جایگزین استفاده کرد. همچنین توصیه می‌کنیم تمام سطوح مرطوب را بعد از استفاده از دوش خشک کنید تا رطوبت از بین برود.
 

درزگیرهای سیلیکونی که در درزهای کاشی و دیوار دستشویی استفاده می شود به طور قابل توجهی ظریف تر از ملات سیمانی هستند و با دقت باید تمیز شوند. برای مثال هنگام استفاده از بخارشوی تنها استفاده از بخار ممکن است و نمی‌توان از برس استفاده کرد. کپک همچنین می تواند در بندکشی سیلیکونی رشد کند که تمیز کردن درز کاشی ها میتواند از خراب شدن آنها جلوگیری کند.. اگر کپک به داخل ماده نفوذ کند تعویض این بند کشی ها و چسب سرامیکی مقرون به صرفه تر از تمیز کردن آن خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1174227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
      0 0
      عالی بود