حال ناخوش موسیقی در کشور / خواننده‌ها به کپی‌برداری گرایش پیدا کرده‌اند

آهنگساز کشورمان گفت: در حال حاضر موسیقی در کشور ما حال و روز خوشی ندارد و اصلی‌ترین دلیل آن هم به پایه ضعیف آموزش موسیقی در ایران باز می‌گردد.

حمیدرضا یراقچیان آهنگساز کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره اوضاع حاکم بر موسیقی کشور اظهار کرد: در حال حاضر موسیقی در کشور ما حال و روز خوشی ندارد و اصلی‌ترین دلیل آن هم به پایه ضعیف آموزش موسیقی در ایران باز می‌گردد.

موسیقی را نباید سلیقه‌ای کرد / لزوم ارائه کارهای متنوع

وی افزود: متاسفانه مسئله آموزش ضعیف به آموزشگاه‌های موسیقی هم سرایت کرده، به گونه‌ای که افراد کمی داریم که به صورت حرفه‌ای در حال تدریس هستند و همین مسئله باعث شده که فرهنگ آموزش موسیقی در ایران بسیار ضعیف باشد.

یراقچیان با بیان اینکه در حال حاضر وجود سیستم‌های الکترونیک و دیجیتال حاکم به شدت در زمینه موسیقی گسترده شده است، گفت: خیلی‌ها با چیدمان یک سری صوت کنار هم می‌توانند یک قطعه را بسازند و شروع به آهنگسازی کنند و این موضوع باعث می‌شود، بخش بی‌شماری که در عرصه موسیقی فعالیت می‌کنند دانش موسیقیایی نداشته باشند و اقدام به کپی‌برداری کنند و کپی‌برداری هم موسیقی را به سمت کشورهایی سوق می‌دهد که با فرهنگ کشور ما هیچ سنخیتی ندارند.

وی ادامه داد: از دیگر مشکلاتی که کپی‌برداری باعث ایجاد آن شده این است که پایه همه موسیقی‌ها شبیه به یکدیگر شده و تنها چیزی که تغییر می‌کند شعر است.

آهنگساز کشورمان در پایان تاکید کرد: تنها راهکاری که برای حل این مسئله می‌توان ارائه داد، آموزش و بالا بردن سلیقه مردم است و یکی از دلایلی که موسیقی‌های ما در گذشته ماندگار بودند، این بود که علم و دانش در پشت آن وجود داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1174244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =