آمار خودکشی در کدام کشور جهان بیشتر است؟ + جایگاه ایران

بررسی‌ها نشان می‌دهد بالاترین میزان خودکشی در لسوتو و کمترین مقدار مربوط به آنتیگوا و باربودا است.  ایران در بین ۱۸۰ کشور جهان با بیشترین میزان خودکشی، در جایگاه ۱۳۰ قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، خودشان انتخاب می‌کنند که دیگر رنگ روز را نبینند، دیگر قطره‌های باران را روی صورتشان حس نکنند، دیگر غم و شادی را حس نکنند، دیگر عزیزانشان را نبینند، دیگر نفس نکشند و دیگر زندگی نکنند. فکر می‌کنند اینجا آخر خط است و راهی به جز خودکشی ندارند.

انصراف از تحصیل دختران خوابگاهی به دلیل خودکشی هم‌اتاقیشان

سالانه در سراسر جهان ۱۶ میلیون نفر «فکر خودکشی» را در سرشان می‌پرورانند و حدود ۸۰۰ هزار نفر در جهان بر اثر اقدام به خودکشی جان خود را از دست می‌دهند. بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت عوامل مختلفی مانند «وضعیت مالی شخص»، «وضعیت عمومی اقتصادی»، «سطح سواد»، «جنسیت»، «جغرافیا»، «میزان فشار کاری»، «اعتیاد به مواد مخدر و الکل»، «رنگ  باختن معنویت»، «بیماری» و «سطح دسترسی به اسلحه» عوامل مختلفی می‌توانند در نرخ خودکشی در جوامع و تفاوت این نرخ در جوامع گوناگون دخیل باشند.

ایسکانیوز در گزارش زیر بر اساس داده‌های سایت گلوبال اکونومی ۲۰ کشور با بیشترین نرخ خودکشی را آورده است.

20 کشور با بیشترین میزان نرخ خودکشی کدامند؟

نمودار زیر نرخ مرگ و میر خودکشی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت را در کشورهای جهان نشان می‌دهد:

آمار خودکشی در کدام کشور جهان بیشتر است؟ + جایگاه ایران

میانگین  نرخ خودکشی برای سال ۲۰۱۹ بر اساس ۱۸۰ کشور، ۹.۴۹ خودکشی در هر ۱۰۰،۰۰۰ نفر بوده است. بالاترین میزان خودکشی در لسوتو (کشوری در آفریقا) با میزان ۷۲.۴ خودکشی در هر ۱۰۰،۰۰۰ نفر بوده است. 20 کشور با بیشترین میزان خودکشی به ترتیب عبارتند از لسوتو در آفریقا، گویان در آمریکای جنوبی، اسواتینی در آفریقا، کره جنوبی در آسیا، کیریباتی در اقیانوسیه، میکرونزی در اقیانوسیه، لیتوانی در اروپا، سورینام در آمریکای جنوبی، روسیه آسیا،  آفریقای جنوبی، اوکراین در اروپا، بلاروس در اروپا، اروگوئه در آمریکای جنوبی، مونته نگرو در بالکان، لتونی در اروپا، اسلوونی در بالکان، بلژیک در اروپا، وانواتو در اقیانوسیه، مغولستان در آسیا و قزاقستان در آسیای مرکزی بودند.

کمترین مقدار در آنتیگوا و باربودا با میزان 0.40 بوده است. 20 کشور به ترتیب کمترین میزان نرخ خودکشی عبارتند از: آنتیگوا و باربودا  ، باربادوس در کارائیب، گراندا در اسپانیا، سنت وینسنت کارائیب، اردن در خاورمیانه، سوریه در خاورمیانه، ونزوئلا در آمریکای جنوبی، هندوراس در آمریکای مرکزی، فیلیپین در آسیا، ترکیه در خاورمیانه، جامائیکا در کارائیب، اندونزی آسیا، الجزایر در آفریقا، مالدیو در آسیای جنوبی، برونئی در آسیا، پرو در آمریکای جنوبی، لبنان در خاورمیانه، پاناما آمریکای مرکزی و کویت در خاورمیانه.

نکته قابل توجه آنجاست که ایران با میزان ۵.۲۰ خودکشی در هر ۱۰۰ هزار نفر، رتبه در بین ۱۸۰ کشور جهان با بیشترین میزان خودکشی، در جایگاه ۱۳۰ قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1174323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 1
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • م. م IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      6 1
      سلام خوب میشد اصل مقاله را نیز میگذاشتید, آمارجهانی معتبر
    • مهدی IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
      1 7
      آقا روز ۲ نفر در ایران حد عقل خود کشی می کند مقالط گری بگزارید برای خود
      • IR ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
        1 0
        خداییش از کجا اومدی با این کامنت ناخوانات ؟!