آموزش آشپزی/ طرز تهیه دسر خرمالو خوشمزه با ژلاتین به صورت قالبی

دسر خرمالو یکی از انواع خوراکی‌های خوشمزه‌ای است که با استفاده از میوه خرمالوی پوره شده و خامه تهیه می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دسر خرمالو یکی از دسر های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که می توانید با میوه خرمالو این دسر را تهیه کنید و با افزودن ژلاتین می توانید این دسر خوشمزه را به صورت قالبی تهیه کنید. شما می توانید از انواع قالب ها برای این دسر استفاده کنید، قالب پلاستیکی بهترین گزینه برای تهیه این دسر ها است.

آموزش آشپزی/ طرز تهیه کبه عربی به روش ساده

مواد لازم برای تهیه دسر خرمالو شامل 4 عدد خرمالو، یک و نیم پیمانه شیر سرد، 2 قاشق غذاخوری پدر ژلاتین، ۳ قاشق غذا خوری شکر، ۲ قاشق غذا خوری خامه صبحانه و وانیل است.

ابتدا خرمالو ها را بشورید و از وسط به دو نیم کنید و با کمک قاشق داخل خرمالو را خالی کنید و یا می توانید با چاقو پوست نازک خرمالو را بگیرید و بهتر است از خرمالو رسیده استفاده کنید تا مزه گس نداشته باشد.

سپس ژلاتین را روی شیر سرد بریزید و صبر کنید تا اسفنجی شود و بعد روی حرارت کتری قرار دهید تا بن ماری شود و ذرات ژلاتین کاملا داخل شیر حل شود و صبر کنید تا در دمای محیط کمی از حرارت بیفتد.

در ادامه باید خرمالو و شکر و وانیل و ژلاتین حل شده و خامه را داخل میکسر یا مخلوط کن بریزید و هم بزنید تا مواد یکدست شود. در آخر نیز قالب نیاز به چرب کردن ندارد و مواد دسر را داخل آن بریزید و برای ۴ تا ۵ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش بگیرد و بعد دور تا دور تا قالب آزاد کنید و داخل دیس مورد نظر برگردانید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1175276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =