زلزله ۶.۸ ریشتری پاکستان را به شدت لرزاند

زمین لرزه‌ شدیدی به بزرگی ۶.۸ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) دقایقی پیش بخش‌هایی از پاکستان به ویژه اسلام‌آباد پایتخت این کشور را لرزاند. هنوز خبری از خسارات یا تلفات احتمالی این زمین لرزه گزارش نشده است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، از منابع رسمی پاکستان، شدت زمین لرزه موجب وحشت و نگرانی مردم در شهرهای مختلف این کشور از جمله اسلام‌آباد شد و مردم از منازل خود بیرون آمدند.

شبکه‌های خبری پاکستان، این زمین لرزه در مناطق وسیعی در شمال غرب و شرق پاکستان از جمله "اسلام‌آباد، لاهور و راولپندی" نیز کاملا احساس شد.

امضای ۴ تفاهم‌نامه همکاری در سفر مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی به پاکستان

گفته می‌شود شدت زمین لرزه امروز در مناطق مرزی پاکستان با افغانستان نیز احساس شده است. سازمان زلزله نگاری و زمین شناسی پاکستان کانون این زلزله را میان تاجیکستان و افغانستان اعلام کرد.

تاکنون گزارشی از خسارات یا تلفات احتمالی این زمین لرزه اعلام نشده است. منابع خبری اعلام کردند که تیم‌های امدادی به حالت آماده باش درآمده و نهادهای مدیریت بحران ملی درحال بررسی اوضاع به ویژه مناطق آسیب پذیر هستند.

پانزدهم مهرماه سال ۱۴۰۰ زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین ﴿ریشتر﴾ مناطق مختلف در ایالت بلوچستان پاکستان را لرزاند. این زلزله ۳۵ کشته و صدها مصدوم برجای گذاشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1175428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =