دانشگاه علامه در حوزه تغذیه ۴۰ میلیارد بدهی دارد/ افزایش کمک هزینه تحصیلی دستیاران در سال ۱۴۰۲

«دستور معاون رئیس جمهور بر تعیین تکلیف باند دوم محور -سنگان، افزایش کمک هزینه تحصیلی دستیاران در سال ۱۴۰۲ و بازنگری آیین‌نامه‌های دانشجویی» از جمله مهم‍ترین اخبار تشکل‌های صنفی-دانشجویی در هفته گذشته بودند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، «بدهی دانشگاه علامه در حوزه امور تغذیه و رونمایی از نشریه دیپلماسی اقتصادی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت» از مهم‌ترین خبرهای حوزه‌های تشکل‌های دانشگاهی و شوراهای صنفی در هفته گذشته بودند.

کمک هزینه تحصیلی دستیاران در سال ۱۴۰۲ افزایش می‌یابد

از جمله دیگر عناوین مهم این حوزه‌ها می‌توان به «در دستور کار قرار گرفتن بازنگری آیین‌نامه‌های دانشجویی، تعیین موضع شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی درباره اعتراضات مردمی در فرانسه و برگزاری سیزدهمین دوره طرح ولایت جامعه اسلامی داشگاه تهران» اشاره کرد. 

مطابق هفته‌های گذشته، ایسکانیوز در گزارش زیر مهمترین و گزیده‌های اخبار حوزه صنفی_دانشجویی را در هفته‌ سوم فرودین آورده است:  

حوزه تشکل‌های دانشجویی 

سیزدهمین دوره طرح ولایت جامعه اسلامی دانشگاه تهران برگزار شد

سیزدهمین دوره آموزشی طرح ولایت مشهد مقدس ویژه دانشجویان دانشگاه تهران به همت جامعه اسلامی دانشجویان برگزار شد.

بر این اساس این اردوی آموزشی-زیارتی با حضور ۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد و تشکیل کلاس‌های معرفتی و پاسخ به سوالات مبنایی دانشجویان از اهداف این دوره بود.

تاکید معاون اجرایی رئیس جمهور برای تعیین تکلیف باند دوم محور -سنگان خواف رشتخوار تربت حیدریه

با پیگیری‌های بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز محسن منصوری معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در نامه‌ای خطاب به وزرای راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت و استاندار خراسان رضوی بر لزوم تعیین تکلیف باند دوم محور -سنگان خواف رشتخوار تربت حیدریه تاکید کرد. 

در بخشی از این نامه بیان شده است: «احتراما در راستای اجرای بند (۱۲) ابلاغیه شماره ۳۲۲۰۸ مورخ ۱۴۰۱/۳/۲ معاون اول محترم رئیس جمهور به پیوست تصویر نامه شماره الف / ۰۰۱۱۷ مورخ ۱۴۰۱/۹/۲۹ عزیزان بسیج دانشجویی دانشگاه تهران مرکز پس از انجام اردوی جهادی در منطقه فوق در خصوص اجرای باند دوم محور -سنگان خواف رشتخوار تربت حیدریه به طول ۱۳۰ کیلومتر در استان خراسان رضوی واصل شده است ارسال می‌شود.»

آقای مکرون؛ با کشور خود همان کنید که به دیگران توصیه می‌کردید

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی بیانیه‌ای را در مورد اعتراضات فرانسه منتشر کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «همان طور که به زیبایی در سال ۲۰۲۰ برای مردم بحران زده لبنان تشریح می‌کردید که "انقلاب با دستور کسی اتفاق نمیفتد؛ مردم آن را می‌سازند؟ اکنون هم مورد انتظار است که از زیبایی اتفاقات کشور خودتان لذت ببرید نه اینکه در سال ۲۰۲۳ به مردم خودتان بگویید: تجمع قانونی نیست و هیچکس حق شورش بر ضد نمایندگان مردم را ندارد. آن‌ها هیچ لیدر خارجی یا حتی حامی خارجی ندارند یعنی واقعا خود خود مردم فرانسه هستند، خیالتان راحت باشد و نگران توطئه خارجی نباشید. آن‌ها توسط یک رژیم خارجی مسلح نشده‌اند، پلیس نمی‌کشند یا مامور قانون را برهنه نمی‌کنند، یعنی اصلا نگران یک طرح براندازانه و غیردموکراتیک نباشید.»

رونمایی از نشریه دیپلماسی اقتصادی اتحادیه تحکیم وحدت

از «نشریه دیپلماسی اقتصادی تحکیم وحدت»  با حضور امیر رضا بخشی پور دبیر کل اتحادیه تحکیم وحدت و سعید فراهانی دبیر بین الملل این اتحادیه رونمایی شد.

امیر رضا بخشی پور دبیر اتحادیه تحکیم وحدت در این نشست گفت: در این نشست قصد داریم بررسی کنیم اتحادیه دفتر تحکیم برای چشم انداز فعالیت ها در حیطه واحد بین الملل چه چشم اندازی را برای آینده در نظر گرفته و چه قدم هایی تا الان برداشته است و در آینده میخواهد به چه سمت و سویی حرکت کند.

همچنین سعید فراهانی دبیر بین الملل اتحادیه دفتر تحکیم وحدت نیز بیان کرد: معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه سال ۹۸ تاسیس شد و  تا قبل از آن ما به طور تخصصی در حوزه دیپلماسی اقتصادی کاری نکردیم، تا آنکه یکسری فشار وارد شد و تحریم های امریکا باعث شد ما بحث دیپلماسی اقتصادی  را دنبال کنیم.  دیپلماسی اقتصادی بحثی است که در سال های اخیر به آن توجهی نشده و با تشدید شدن تحریم ها اهمیت این رویکرد در مسائل سیاست خارجی ما بیشتر نمایان شده است.

حذف نظارت مجلس با تشکیل «سازمان بازرگانی و تنظیم بازار» 

بسیج دانشجویی‌های ۸ دانشگاه بزرگ تهران در نامه‌ای خطاب به محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در رابطه با لایحه تشکیل سازمان بازرگانی و تنظیم بازار انتقاداتی را مطرح کردند. 

در بخشی از این نامه بیان شده است: « ارسال لایحه سازمان بازرگانی و تنظیم بازار توسط دولت سیزدهم به مجلس در شرایطی رخ میدهد که مجلس ۸ تیر ماه سال ۱۴۰۱، یک فرصت دوماهه برای ارائه لایحه وزارت بازرگانی به دولت داده بود. با این حال دولت در موعد مقرر لایحه‌ای ارسال نکرد و به جای پاسخ صریح به پیشنهاد مجلس، اینک خواستار تشکیل یک ساختار در قالب سازمان است. دانشجویان بسیجی با رصد صحنه سیاسی و اقتصادی کشور، تحلیل خود را نسبت به مسئله «تشکیل سازمان بازرگانی و تنظیم بازار» بیان کرده و شما و مجلس را از تشکیل سازمانی ضد تولید بر حذر میدارند.»

حوزه صنفی_دانشجویی 

کمک هزینه تحصیلی دستیاران در سال ۱۴۰۲ افزایش می‌یابد

ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت از افزایش کمک هزینه تحصیلی دستیاران در سال ۱۴۰۲ خبر داد و بیان کرد که وی با اشاره به وضعیت کمک هزینه تحصیلی دستیاران همزمان با آغاز دولت جدید یادآور شد: یکی از دلایلی که در این سال‌ها باعث کمبود متخصص شده این هست که تا سال‌های قبل شرایط سختی برای دستیاران تخصصی وجود داشت و با آغاز دولت جدید در سال ۱۴۰۱ کمک هزینه تحصیلی دستیاران بعد از ۲۰ سال از ۲ میلیون تومان به ۸ میلیون تومان رسید.

همچنین وی از افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی در سال ۱۴۰۱ خبر داد و تصریح کرد که در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۰ درصد ظرفیت رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی را افزایش دادیم و نتایج آن هم ۴ سال بعد که این افراد وارد بازار کار شوند مشخص خواهد شد.

بدهی ۴۰ میلیارد تومانی دانشگاه علامه در حوزه تغذیه

مهدی واحدی معاون دانشجویی دانشگاه علامه با اشاره به بدهی ۴۰ میلیاردی در حوزه تغذیه به پیمانکاران و فروشگاه مواد اولیه عنوان کرد که فروش املاک و اموال دانشگاه برای جبران کسری‌های بودجه ای بدترین نوع مدیریت است.

وی اضافه کرد که با توجه به شرایط سخت بودجه‌ای در ۱۴۰۱، اما وضعیت تغذیه در دانشگاه علامه طباطبایی به لحاظ کیفیت غذا تقریباً جزو سه دانشگاه و یا حتی برترین دانشگاه کشور محسوب می‌شود.

بازنگری آیین نامه های دانشجویی در دستور کار قرار گرفت

 اردوان ارژنگ با اشاره به بازنگری برخی از آیین نامه های دانشجویی در سال جدید بیان کرد که در سال جدید آیین نامه های دانشجویان نمونه کشوری، کمیسیون بررسی موارد خاص دانشگاه‌ها، آیین نامه انتقال دانشجویان از خارج به داخل و آیین نامه انتقال دانشجویان در داخل را بازنگری خواهیم کرد.

معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان ادامه داد: سعی خواهیم کرد تا مرداد و یا شهریورماه آیین نامه های مذکور را بازنگری و به دانشگاه‌ها ابلاغ کنیم.

عدم ارائه خدمات دانشگاه‌های علوم پزشکی به دانشجویان فاقد حجاب

عباس شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی بیان کرد که این دانشگاه‌ها از ارائه خدمات به معدود دانشجویان فاقد حجاب اسلامی، معذور خواهد بود. 

در بخش دیگری از این پیام آمده است: «دختر دانشجوی ایرانی به ملت بزرگی تعلق دارد که برای دست یافتن به استقلال به پاخاست و با همت مردان و زنان مؤمن و فداکار خود، اختیار اداره کشور خویش را به دست گرفت تا به رغم ادعاهای جهان غرب که از رنسانس به این سو تنها خود را تمدن می‌داند و فقط نسخه‌های تمدنی خود را برای دیگر ملت‌ها تجویز می‌کند، در علم و فناوری و نیز در فرهنگ و سبک زندگی، مستقل باشد و مطابق با ارزش‌ها و هنجارهای خود عمل کند.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1176049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =