تجمع معلولان ۱۸ شهر در اعتراض به عملکرد بهزیستی / ماده قانونی که ۵ سال پیش ابلاغ شده اما اجرا نشده است

مدیر کمپین معلولان گفت: جامعه دارای معلولیت تاکنون در ۱۸ شهر تجمعات هماهنگی را مقابل دفاتر سازمان بهزیستی برگزار کرده‌اند.مطالبات ما درباره اجرای ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولان است. پنج سال از تصویب و ابلاغ این قانون گذشته اما هنوز اجرا نشده است.

بهروز مروتی فعال حوزه معلولان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز درباره تجمعات اخیر افراد دارای معلولات توضیح داد: به طور مشخص مطالبات ما درباره اجرای ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولان است. پنج سال از تصویب و ابلاغ این قانون گذشته اما هنوز اجرا نشده است. در وضعیت اقتصادی فعلی و مشکلات معیشتی مهم‌ترین مطالبه ما اجرای این قانون است.

محمودنژاد: افزایش ۴۰ درصدی مستمری معلولان هم کفاف مشکلات را نمی‌دهد

وی افزود: جامعه دارای معلولیت تاکنون در ۱۸ شهر تجمعات هماهنگی را مقابل دفاتر سازمان بهزیستی برگزار کرده‌اند. در برخی شهرها معلولان موفق شدند تا گفت‌وگوهایی را با مسئولان سازمان داشته باشند. در تهران هم ما با معاون توسعه منابع سازمان بهزیستی، معاون توانبخشی و مدیرکل بازرسی گفت‌وگو کردیم که پاسخ‌های مسئولان این سازمان قانع کننده نیستند و صرفا بهانه‌تراشی هستند.

مروتی عنوان کرد: مسئولان بهزیستی می‌گویند که سازمان برنامه، بودجه مورد نیاز برای اجرای قانون را تامین نمی‌کند درحالی که سازمان بهزیستی می‌تواند از طریق اقامه دعوی قضایی سازمان برنامه و بودجه را مکلف به اجرای قانون کند اما هر ۲ از بدنه دولت و همکار هستند و علیه یک‌دیگر اقدام نمی‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز، براساس ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولان، دولت مکلف است کمک هزینه معیشت افراد دارای معلولیت بسیار شدید و یا شدید فاقد شغل و درآمد را به میزان حداقل دستمزد سالانه تعیین و اعتبارات لازم را در قوانین بودجه سنواتی کشور منظور کند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1179965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 5
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      1 0
      باسلام خدمت همه مردم و مسئولان برای چی بهزیستی شهرستان الیگودرز تمام مددجویان را بی توجه و به مشکلاتمان را بررسی نمی‌کند مگر ما معلولان بنده ی خدا نیستیم چرا باید با و فقر زندگی کنیم؟
    • سلام IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      1 0
      دولت ماثروتمنداست چطورنمی تواندمطالب یک معلول بهتراست بگم یک زبان بسته راتأمین کند
    • لیلا. ج IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      1 0
      کاش صدای ما را کسی بود بشنود. کاش کسانی که این حقوقهای ناچیز را تعیین میکنندنفری 650 هزار تومان خودشون یه معلول در منزل داشتن تا ببینند می‌شود چند بسته پوشاک برای یک معلول که نیاز دارد تهیه. کاش صدای ناله های پسرم را یکی میشنید وقتی که مجبورم برای اینکه هزینه تامین پوشاک برای پسرم را ندارم و باید سوند برای او بزنم وچقدردرد می‌کشد. صدای ناله های پسرم به عرش خواهد رسید برای کسانی که بی خیال این قشر مظلوم هستند. خیلی درد و مشکل داریم ولی افسوس که هیچ فردی نمی‌خواهد بشنود.
    • فقط خدا IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
      1 0
      باید. مستمری تمام معلولان. نفری 10 ملیون باشه. دزدی میکنید ها. از حق معلولا هم دزدی میکنید
    • صادق IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
      0 0
      چقد حقیر و پست هستین که حق یک عده معلول وبی دفاع رو چپاول میکنید، کدوم عقل باور میکنه که شماها به روز حساب اعتقاد دارید، حتی استغفرالله به وجود خدا هم ایمان ندارید، اگه داشتین با مظلوم ترین قشر جامعه این بلاها رو سرشون نمی اوردین