قیمت خودرو در آینده به کدام سو خواهد رفت؟/ بورس کالا بهترین روش عرضه

کارشناس اقتصادی گفت: اختلاف قیمت در بازار و کارخانه همچنان به عنوان یک تهدید برای بازار خودرو است و با وجود این مشکلات پیش‌بینی می‌شود بازار در آینده با  افزایش قیمت روبه‌رو خواهد شد.

فردین آقابزرگی کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز،‌ درباره وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: یکی از معضلات بازار خودرو اختلاف قیمت کارخانه با بازار است،‌ که این معضل چه از طریق سامانه یکپارچه و چه از طریق بورس کالا وجود دارد.

قیمت روز خودرو شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲

وی با اشاره به اینکه اختلاف قیمت بین کارخانه و بازار حل و فصل نشده است، افزود: متاسفانه اصلی ترین دغدغه فعالان بازار و متقاضیان سر جای خودش باقی است.

کارشناس اقتصادی درباره کاهش جزئی قیمت خودروها در بازار تصریح کرد: در شرایطی که مازاد عرضه داشته باشیم، به دلیل افزایش عرضه قیمت خودرو در بازار آزاد کاهش می‌یابد. قیمت خودرو در ماه‌های گذشته آن چنان افزایش پیدا کرده بود که در زمان حاضر تنها ۱۰ درصد از آن کاهش یافت.

آقابزرگی بیان کرد: مصرف کننده واقعی کماکان خودرو را با قیمت گزاف و کیفیت پایین می‌خرد و این مشکل دیرینه هنوز حل نشده است.

وی مطرح کرد: اختلاف قیمت در بازار و کارخانه همچنان به عنوان یک تهدید برای بازار خودرو است و با وجود این مشکلات  پیش‌بینی می‌شود بازار خودرو در آینده با  افزایش قیمت روبه‌رو خواهد شد.

آقابزرگی درباره بهترین روش عرضه خودرو،‌گفت: بهترین روش عرضه خودرو بورس کالا است که باید این روش تداوم داشته باشد. سامانه یکپارچه بخش کوچکی از بورس کالا است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1181202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =