آمادگی روسیه برای همکاری‌های تجاری گسترده با کشورهای مسلمان

رئیس‌جمهوری روسیه امروز در پیامی به شرکت‌کنندگان در چهاردهمین مجمع اقتصادی بین‌المللی "مجمع کازان: روسیه - جهان اسلام" اعلام کرد که مسکو آماده همکاری‌های تجاری و فرهنگی گسترده با کشورهای مسلمان است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، در پیام ولادیمیر پوتین که در تارنمای کاخ کرملین منتشر شده، آمده است: جهان اسلام فعالانه در حال توسعه بوده و دستاوردهای مهمی در تجارت، امور مالی، نوآوری و تحقیقات علمی کاربردی داشته است. روسیه آماده همکاری های تجاری و فرهنگی گسترده با کشورهای مسلمان و تقویت روابط موجود و یافتن شرکای جدید بوده و به ترویج همکاری های کشاورزی و صنعتی و ایجاد زنجیره های حمل و نقل و پشتیبانی نوین علاقمند است.

روسیه: اوکراین به تروریسم دولتی تبدیل شده

پوتین تاکید کرد که روسیه به طور سنتی از روابط نزدیک و مبتنی بر اعتماد با کشورهای مسلمان، چه در قالب دوجانبه و یا در چارچوب تعامل با سازمان همکاری اسلامی، برخوردار است.

وی افزود: این روابط بر پایه مشارکت، احترام به حاکمیت و هویت تمدنی یکدیگر بنا شده است. ما با یک تمایل مشترک برای ایجاد یک نظم جهانی چند قطبی عادلانه تر مبتنی بر قوانین بین المللی، متحد شده ایم. وی همچنین به نقش پر اهمیت مسلمانان روسیه در گسترش ارتباطات بین المللی اشاره و برگزاری چنین مجمعی را اثبات کننده آن دانست.

پوتین گفت: اطمینان دارم که فعالیت گروه چشم انداز راهبردی روسیه و جهان اسلام و مجمع بین المللی اقتصادی کازان به تقویت تعامل میان تجار روسیه و کشورهای مسلمان ادامه خواهد داد و فرصت های جدیدی را برای پروژه های مشترک در سطوح منطقه ای و کشوری خواهد گشود.

به نوشته خبرگزاری تاس، "مجمع کازان: روسیه - جهان اسلام" بستر اصلی همکاری اقتصادی بین فدراسیون روسیه و کشورهای جهان اسلام بوده و هدف آن تقویت روابط تجاری، اقتصادی، علمی، فنی، اجتماعی و فرهنگی میان روسیه و کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی است.

این مجمع برای نخستین بار در سال ۲۰۰۹ برگزار شد و در سال ۲۰۲۲، بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ شرکت کننده در این رویداد شرکت کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1181563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =