کمک هزینه تحصیلی پرستاران پس از ابلاغ مصوبه وزارت بهداشت افزایش می‌یابد

دبیر سابق کارگروه سلامت شورای صنفی مرکزی وزارت بهداشت از افزایش کمک هزینه تحصیلی پرستاران پس از ابلاغ مصوبه شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت بهداشت خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، افزایش مبلغ کار دانشجویی همواره یکی از مطالبات دانشجویان گروه علوم پزشکی از جمله پرستاران بوده است. بسیاری از دانشجویان رشته پرستاری نسبت به بروزنشدن بخشنامه میزان کار دانشجویی گلایه داشتند.

یکی از فعالان صنفی حوزه پرستاری (دبیر سابق کارگروه سلامت شورای صنفی مرکزی وزارت بهداشت) که در حال حاضر به عنوان کارشناس امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جهرم مشغول به فعالیت است، توضیحاتی درباره بازنگری سرفصل‌های درسی این گروه و میزان افزایش مبلغ کار دانشجویی توضیحاتی ارائه کرد. علیرضا راستی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به کار دانشجویی دانشجویان رشته پرستاری دانشگاه‌های علوم پزشکی اظهار کرد: در چند سال اخیر دانشجویان به میزان حقوق یا دستمزد پرداختی در قبال کار دانشجویی اعتراض داشتند و خواستار افزایش آن هستند.

طرح پذیرش دانشجو در رشته‌های علوم و علوم پزشکی بامشارکت بخش خصوصی

وی با تصریح بر اینکه بخشنامه درآمد دانشجویان پرستاری که به تمام بیمارستان‌های علوم پزشکی صادر شده، مربوط به چند سال قبل است، گفت: بنابراین چند سالی است که دانشجویان اعتراض دارند که این بخشنامه به روز نشده است و در نتیجه میزان دستمزد دانشجویان نیز افزایش نداشته است. 

افزایش کمک هزینه تحصیلی پرستاران پس از ابلاغ مصوبه وزارت بهداشت

کارشناس امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با بیان اینکه واحدهای عملی و تئوری تمام دروس رشته‌هایی مانند پرستاری، هوش بری، پزشکی و دندانپزشکی مصوب و مشخص است، گفت: بر اساس قوانین تصویب شده، هر ۵ سال سرفصل آموزشی باید مورد تغییر و بازنگری قرار گیرد. بنابراین این تقویم باید سال ۹۷ تغییر می‌کرد؛ اما تاکنون تغییر نکرده است.

وی اضافه کرد: در تقویم آموزشی جدید واحدی با عنوان کارورزی پرستاری نداریم و کارآموزی در عرصه قید شده است. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر این باور است تا زمانی که در این کریکولوم آموزشی کلمه «کارآموزی» به «کارورزی» تغییر نکند، نمی‌توان کمک هزینه تحصیلی را افزایش داد.

راستی ادامه داد: مصوبه‌ای در شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصویب شده که هنوز ابلاغ نشده است. هر زمانی که این مصوبه ابلاغ شود، بر اساس آن  تغییراتی نیز اعمال خواهد شد. به عنوان مثال دانشجویان کارورزی نیز معادل ۷۰ درصد کمک هزینه دانشجویان اینترن پزشکی دریافت می‌کنند. 

دبیر سابق کارگروه سلامت شورای صنفی مرکزی وزارت بهداشت عنوان کرد: این کریکولوم هنوز اصلاح نشده است. در حال حاضر روند بازنگری برنامه آموزشی به دلیل تغییر مسئولان متوقف شده است. در حالی که قرار بود که اسفند سال گذشته این بازنگری به صورت کامل انجام و اعلام شود. 

وی در پایان با بیان اینکه برخی از افراد یا شورای مرکزی دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تصویب طرح کار دانشجویی مخالف بودند و برخی دیگر موافق هستند، عنوان کرد: بنده مخالف تصویب و اجرای این طرح بودم؛ چرا که این کمک هزینه تحصیلی یا کار دانشجویی باعث می‌شود دانشجویان بیشتر به فکر کار کردن باشند تا کسب علم در موضوعات مختلف.

انتهای پیام/

کد خبر: 1183020

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =